Paks újabb kegyelemdöfés Magyarország megítélésnek

2014. június 25.

Nincs olyan, hogy rossz reklám – állítja a régi közhely, ám nagyon közel állunk ahhoz, hogy mindezt a magyar viszonyokról megjelenő nemzetközi sajtóvisszhang felülírja. Az elmúlt napokban itt a DiploMacin is olvashattatok negatív és pozitív véleményeket különböző külföldi újságoktól, azonban a mostani paksi fiaskó ezekre egyértelműen rátesz egy lapáttal.

Az előző Orbán-kormány egyik legmeglepőbb lépése volt, mikor a választások előtt pár hónappal, kifejezett hirtelenséggel aláírták az orosz Roszatommal az új paksi atomerőmű-blokkok építéséről szóló megállapodást. Akkor januárban indult útjára a nagy találgatás (mi is írtunk cikket a témában), hogy mindez mégis mennyibe fog nekünk kerülni, milyen döntési procedúra alapján esett az oroszokra a választás, satöbbi-satöbbi… A legszomorúbb azonban az, hogy ezekre a kérdésekre még most, június végén sem tudjuk az egyértelmű – de sokszor még csak a megközelítő – válaszokat sem. Természetesen egy ilyen horderejű gazdasági döntés, főleg a most nem kifejezetten népszerű keleti szomszédunkkal karöltve, nem csak belpolitikai húrokat pendít meg: a régiós országoknak ugyanannyira fontos, hogy milyen mértékben kötjük össze magunkat Putyin Oroszországával, mint az EU teljes egészének. Ezzel kapcsolatban érdekes vélemény került napvilágra hétfőn a lengyel lehallgatási botrány mentén: „Orbán úgy leszopta neki [Putyinnak], hogy bazmeg, feláll a farka tőle. Két atomreaktor Magyarországon, 10 milliárdos hitel az oroszoktól...”mondta Jacek Krawiec, a PKN Orlen (a lengyel olajtársaság) elnöke, miközben Wlodzimierza Karpinski lengyel pénzügyminiszterrel társalgott privátban. És ha már energiapolitika, akkor felmerült az olajvezetékek kérdése is: „És persze, hogy megcsinálja a Déli Áramlatot, annak ellenére, hogy az EU nem ért egyet vele. (…)Tiszta jobbágyság”.

 

orban-tusk2.JPG

("Erőltetett mosoly?" - Orbán Viktor és Donald Tusk, f: www.news.yahoo.com)

Ez a pár mondat nagyszerűen mutatja be mindazt, amit politikai bulvárnak nevezhetünk, bár valójában igen kevés hatása van e szavaknak a valós államközi kapcsolatokra. Pár napig azonban mindenki ezt fogja vesszőparipaként használni. Mert igen, az elhangzottak alapján valószínűsíthetjük, hogy az Orbán-kormány nem fog nagyobb erőket megmozgatni egy a PKN Orlen-nel való együttműködésért, de még ez sincs kizárva. Ne legyünk naivak, a lengyel-magyar barátság – amit most sokan temetnek már jó előre – nem ilyen véleményeken múlott eddig sem. Mit gondolunk, hányszor hangzott el a magyar kormány tagjai közt például, hogy a lengyelek lefekszenek Merkelnek? Vagy az amerikaiaknak? Valószínű, hogy nem egyszer. Mindezek ellenére a híres lengyel-magyar barátság köszöni szépen, jól van – például a lengyel Alumetal pont most tervez gyárat építeni Magyarországon, 10 milliárd forintos beruházás keretében.

A gond inkább abból fakad, hogy nemzetközi szinten megint egy olyan információ terjed el rólunk, ami – ha teljes objektivitásra törekszünk: (1) vagy nem igaz, mert az Orbán-kormány tényleg mindent figyelembe véve választotta az oroszokat; (2) vagy igaz (vulgárisabb részei természetesen csak metaforikusan), de akkor sem hiszem, hogy a magyar miniszterelnök pont ilyen olvasatban szerette volna prezentálni a döntését – amit ráadásul hétfőn a parlament is elfogadott. Nem szeretnék döntőbíróvá avanzsálni, de azt már tudjuk, hogy: (1) nem készültek /nem tudják, hogy hol vannak az előzetes hatástanulmányok, elemzések a paksi bővítésről – amiknek létrehozását egy 2012-es kormányhatározat írta elő; (2) az EU már vizsgálja a szerződés aláírásának körülményeit, mivel azok az Európai Bizottság szerint nem felelnek meg az uniós közbeszerzési törvényeknek és versenytárgyalási előírásoknak. Mindezekből kiindulva állíthatjuk, hogy sem a kormány, sem a hétfőn szavazó parlamenti képviselők nem vehettek mindent körültekintően figyelembe a döntésnél. Az, hogy ez mit jelent, már bizonyos szinten túlhalad a DiploMaci keretein.

Azonban külpolitikailag fontos, hogy lássuk, milyen csapás ez megint az ország renoméjára, az ország imázsára, a most hatalmon levő kormány külföldi megítélésére. Sok tekintetben el lehet azt fogadni, ha egy ország bizonyos kérdésekben szembemegy az épp elfogadott irányoknak, ebben sokszor van ráció. Azonban kérdés számomra, hogy érdemes-e minden egyes területen a harmadikutas / unortodox válaszokat kutatni és választani. Ne a lengyel-magyar barátságot sirassuk, inkább Magyarország egyre csökkenő pozitív nemzetközi megítélését. Neki nagyobb szüksége van rá.

Mészáros Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://diplomaci.blog.hu/api/trackback/id/tr316413535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.25. 11:59:53

A lengyelkék krónikus oroszutálatban szenvednek, nem kell őket komolyan venni.

polgári kór 2014.06.25. 12:50:02

Csak azt nem tudom, kit érdekel jobban az ország megítélése, mint az olcsó energiaszámla.

kíváncsi vok...:)

pamut 2014.06.25. 12:51:26

@maxval, a gondolkodó birca: Ja, mert téged kell komolyan venni :D

Január Herceg (2014) 2014.06.25. 13:17:57

Nem kell paksozni. Egy dolog az energetika, másik meg a magyar politikai kultúrához szervesen hozzátartozó korrupció, hazudozás, arrogancia, állami túlhatalom. Nem az erőművel van a baj, hanem a kormány hozzáállásával (okvetlenül kell a gigaberuházás, mert abból gigapénzeket lehet elmutyizni, ezért mindenkinek kuss).

polgári kór 2014.06.25. 13:29:35

@Január Herceg (2014): 'Nem az erőművel van a baj, hanem a kormány hozzáállásával'

most vót választás, vagy mi

gizmo26 2014.06.25. 13:39:03

Orbán jól tette, hogy tett egy gesztust az oroszoknak, és nem a nyugat seggét nyalja, ahogy azt a baloldal csinálja a privatizáció kezdete óta. Az Unió csak azért fanyalog, mert észrevették, hogy a kis magyar gyarmatuk máshol is kapcsolatokat keres, amit már régen meg kellett volna tennie. Energiára meg szükség van, és a franciák sem csinálták volna olcsóbban, ez teljesen nyilvánvaló. hatástanulményokkal meg a nyilvánosság bevonásával csak ment volna az idő meg a hiszti, aztán sosem lenne belőle atomerőmű. A magyarok csak elbeszélnek egymás mellett, és nem jutnak semmire, ha nincs egy erős kéz, aki vezeti a népet. Gratulálok Orbán Viktor úrnak, hogy aláírta ezt a szerződést. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok.

Rob67 2014.06.25. 13:40:13

@maxval, a gondolkodó birca: Es Te mikor szerettel bele az oroszokba?
A fonokeid eddig ugyanugy heveny oroszellenessegben eltek, de valahol megvaltoztak.
Szertinted tenyleg elfogadhato egy 10 milliardos berihazas megitelese ket politikus megbeszelesen alapulva, tarsadalmi es legfokepp megfelelo szakmai hatastanulmanyok nelkul. Mindezt egy olyan orszagnak adni palyaztatas nelkul amelyik mind tortenelmileg, mind a mai mutatvanyai alapjan is szarik barmifele demokratikus ertekekre?
Te ezt remelted 1989-ben? Erre szavaztal? Ha igen, akkor mondd mar el mi volt a bajod a Kadar korszakkal? Hiszen pontosan ugyanezt csinaltak.
Janos bacsi is a kismebereknek igyekezett kedvezni, O sem bizott a demokraciaban, szerette az oroszokat, elitelte a palyaztatast es feltetlenul hitt a nemzeti egyuttmukodesben.

Larry Silverstein 2014.06.25. 13:42:05

@gizmo26: 'Gratulálok Orbán Viktor úrnak, hogy aláírta ezt a szerződést. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok.'

csatlakozom

Larry Silverstein 2014.06.25. 13:43:31

@Rob67: minden magyar párt az oroszokkal képzelte el Paks bővítését, szóval nem tom miről beszélünk

A maszop is csak annyit kifogásolt, hogy nem úgy, nem akkor, nemazé, nemígy, szóval csak a szokásos.

Rob67 2014.06.25. 13:43:44

@gizmo26: Tehat akkor szerinted 10 milliardos tetel megitelese az csak egy emberre tartozik, sot az atlathatosag netovabbja.
Mi a francnak ide kozbeszerzes?
Ha az energia kell, az eromu kell es ezt szamok es tanulmanyok is alatamasztjak, akkor ok. De te ezt pontosan ugyanugy nem tudod mint barki mas a KB-n kivul. Ha egy versenytargyalast az oroszok nyernek, nekem azzal sincsen kifogasom.
De ez a haverok kozotti leosztas a legundoritobb kadari maradvany.
Neked elfogadhato.
Miben kulonboztok az ugy elitelt kommunista ideologiatol? Semmiben.

Netuddki. 2014.06.25. 13:46:59

Nam is igaz! A vitya nem is pippantotta le a putyint.

Netuddki. 2014.06.25. 13:49:30

@gizmo26: @Larry Silverstein: Hát, titeket se az eszetekért tartanak a fideszes gazdáitok...

Reggie 2014.06.25. 13:51:10

@Rob67: Meg tanulmany se kellett volna. Eleg nehez energetikai tanulmanyt kesziteni arrol, hogy mi varhato 20 ev mulva, amikor uzembe helyezik. Boven eleg versenyeztetni, de azt muszaj lett volna.

polgári kór 2014.06.25. 13:51:33

@Rob67: 'Tehat akkor szerinted 10 milliardos tetel megitelese az csak egy emberre tartozik'

A parlamentre tartozik

'Mi a francnak ide kozbeszerzes?'

Lehet az is, csak úhy hosszabb és úgyis az nyer akit a kiíró akar.

igazi hős 2014.06.25. 13:51:41

@Január Herceg (2014): "Nem kell paksozni." De kell. Ha egy család autót vesz (egy főre vetítve hasonló nagyságú beruházás!), akkor is szokás kockás papíron/Excel táblában összevetni a lehetőségeket, felsorolni az igényeket és a korlátokat. Ezért hiányzik annyira a hatástanulmány, amiből kiderülne, hogy mennyibe kerül a paksi bővítés (ez magában 2-3 ajánlatot jelent) illetve az alternatív bővítés. Nem kérdés, hogy (ahogy közbeszerzésen megszokott) simán csinálnak egy olyan kiértékelést, hogy csak az oroszok nyerhessenek, de legalább tudnánk, hogy ez milyen áramszámlát jelent. És ebben a pillanatban meghalt a bővítés legfőbb érve, az olcsó áram mítosza, pedig ezzel igyekeznek (eddig sikeresen) lenyomni az emberek torkán a bővítést.

polgári kór 2014.06.25. 13:54:43

@Reggie: ugyan dehogy lett volna muszáj.

A magyar sajtó jó része külföldi tulajdonú. Bárelyik világcég telerakhatta volna a magyar sajtót azzal, hogy ITT AZ AJÁNLATOM, ami sokkal jobb mint az orosz ajánlat. Ezt most is megtehetik, nagy eflháborodás lenne a közvéleményben.

Na ilyen nem volt és nem is lesz, hiszen ez csak egy ballib mühiszti, pont olyan mint a többi. Ők maguk írták alá az előkészítő szerződéseket az oroszokkal a Gyurnai kormány idején.

polgári kór 2014.06.25. 13:55:50

@igazi hős: "Nem kell paksozni." De kell. Ha egy család autót vesz (egy főre vetítve hasonló nagyságú beruházás!), akkor is szokás kockás papíron/Excel táblában összevetni a lehetőségeket, felsorolni az igényeket és a korlátokat.

- ki mondta hogy nem volt ilyen?

- a szarrá vert ballenzéken kívül?

- és utóbbi véleménye ugyan kit érdekel?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 13:58:03

Pontosan kit érdekel a hazaáruló oldalon kívül, hogy mit szól a tekintetes nyugat, Lengyelország vagy bárki a bizniszeinkhez?

Ez a Mészáros Tamás amúgy az a Mészáros Tamás, az orbánozós bolgáruras álértelmiségi?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 14:04:25

@Reggie:

Olyan piacon, ahol két-három szereplőnél nincs több, ott kartell van, nem verseny.

Egyébként pedig majd az eredmény minősíti az üzletet. Nekem egyáltalán nem tűnik rossznak így előre, és nem látom a tüntető tömegeket sem, a pártucat arcról unásig ismert norvégalapos balliberális buzeránst leszámítva.

Gekko 2014.06.25. 14:04:39

@polgári kór: Oszt mitől lesz olcsóbb az energia számla? Az oroszoktól? Akik a gázt is aranyárban adják? Vagy netán Széles energiacellájától? Vagy a békemenet által felbüfögött metánból szeretnéd kinyerni? Áhhhh, polgári kör, mi?

polgári kór 2014.06.25. 14:08:30

@Gekko: Na vajon kinek fogják elhinni a zemberek az olcsó energiát?

- rezsicsökkentő Orbánnak v. a táncos Ferinek?

Ezt megint igen jól kufundálta a Tábornok Úr ezzel a Pakssal.

gizmo26 2014.06.25. 14:10:32

@Rob67: Itt nem lehetett megengedni, hogy ne az oroszok nyerjenek. Ez egy gesztus volt feléjük. Ez nem csak az atomerőmű építésről szólt, hanem a 2 ország közötti politikai/gazdasági/társadalmi kapcsolatok jövőbeni erősítésének megalapozásáról. Az ebből fakadó jövőbeni GDP növekedés pedig beláthatatlan nagyságú lehet. Le sem merem írni, hogy mekkora.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.25. 14:21:13

@Rob67:

„Es Te mikor szerettel bele az oroszokba?”

Kb. 15 éve döbbentem rá, hogy Oroszország a jövő.

„A fonokeid eddig ugyanugy heveny oroszellenessegben eltek, de valahol megvaltoztak.”

Nem ismerem főnökeim politikai nézeteit.

„Szertinted tenyleg elfogadhato egy 10 milliardos berihazas megitelese ket politikus megbeszelesen alapulva, tarsadalmi es legfokepp megfelelo szakmai hatastanulmanyok nelkul. Mindezt egy olyan orszagnak adni palyaztatas nelkul amelyik mind tortenelmileg, mind a mai mutatvanyai alapjan is szarik barmifele demokratikus ertekekre?”

A kérdés politikai, tehát a döntés is politikusoké. Én örülök, hogy a magyar kormány ellenállt az óriási brüsszeli és washingtoni nyomásnak és ésszeúen döntött.

„Te ezt remelted 1989-ben?”

Többet reméltem akkor, de rádöbbentem: reményeim alaptalanok.

„Erre szavaztal?”

Mire?

„mi volt a bajod a Kadar korszakkal?”

A demokrácia hiánya, nem voltak szabad választások, nem lehetett utazni, kötelező államideológia volt, nem volt gyülekezési szabadság, sajtószabadság, cenzúra működött.

„Janos bacsi is a kismebereknek igyekezett kedvezni”

Ez önmagában nem gond.

Pipas 2014.06.25. 14:21:27

Újabb kegyelemdöfés? Olyan nincs, hogy "újabb kegyelemdöfés", mert az csak annyit jelent, hogy "amikor múltkor kegyelemdöfésről beszéltünk, akkor hazudtunk".

Ebben egyébként benne van mindent amit a balos propagandáról tudnunk érdemes. :( Újra és újra farkast kiáltani és csodálkozni, hogy egyre kevésbé figyelnek az emberek... aztán mindenféle gúnynévvel illetni őket, ha már lepereg róluk az "újabb kegyelemdöfés"...

♔bаtyu♔ 2014.06.25. 14:21:30

Milyen megítélésről beszélsz? A ballibsi média által előszeretettel előcincált "nyugati mértékadó körök" pár olyan sértődött balliberális zsidó, aki az Orbán kormány hatalomra jutásától sértődött meg.

Valódi megítélésünk:

"Mindez a magyar eszközárakban is tetten érhető volt, a forint euróval szembeni árfolyama a legutóbbi kamatdöntéshez képest az elmúlt napok feltörekvő piaci feszültségei (ukrán és iraki konfliktus) ellenére sem változott érdemben, a hosszú kötvényhozamok a hónap közepén történelmi mélypontra süllyedtek, hazánk CDS-e pedig szintén 2008 óta nem látott szinten tartózkodik."

♔bаtyu♔ 2014.06.25. 14:25:25

@igazi hős: Érdekes, annak idején az IMF hitelnél ezt nem igényelted. Pedig ott valóban voltak feltételek, ráadásul Paks mennyiségű pénzt 4 év!!!! alatt kellett visszafizetni, egy MÁSIK kormánynak.

Halálos sértődés van azóta, hogy Orbánék nem mentek gallyra az IMF hiteltől, nem vettek fel egy másikat, holott az Index "szakértői" ezt naponta követelték.

Most, hogy az IMF nem szólhat bele, Orbánék szabadon felvehettek egy áruhitelt.

Azt pedig te guglizd ki mi a különbség egy 4 év alatt visszafizetendő IMF és egy 25 év alatt vissza fizetendő áruhitel között.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 14:26:58

@♔bаtyu♔:

Én úgy tippelem, hogy nem is a Mészáros Tamás, hanem a Szelestey Lajos írta ezt a posztot.

Legalábbis Orbánnak a mértékadó nemzetközi körök általi megítéléséről ő is a Lajost szokta kérdezni.

A Németh elvtárs pedig, aki szintén ért a témához, most sajnos nem ér rá, a szennylapjának a temetését szervezi az orgoványi erdőben.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 14:28:53

@♔bаtyu♔:

Az első IMF-hitelt banánba fektették ugyanezek a "szakértők".

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2014.06.25. 14:44:43

@polgári kór: miféle olcsó energiaszámla? A 32 forintos paksi áram? Bele fogunk gebedni

_most_ 2014.06.25. 14:47:24

@♔bаtyu♔: nem értem, az imf hitelt könnyedén sikerült visszafizetni, mindenféle megszorítás nélkül, még jóval a határidő előtt, akkor miért kell most 30 évre felvenni egy euró alapú devizahitelt, mikor a forint folyamatosan gyengül, Gurcsány alatt 230 volt az euró, most 310, még pár év Orbán kormány és 400ft lesz, az ország meg 30 évig nyögheti az orosz hitelt.

_most_ 2014.06.25. 14:49:55

mondjuk tényleg szomorú, hogy egész Európa röhög Orbánon, és Magyarországon, egyszerűen szégyent hoz ez a kormány az országra.

♔bаtyu♔ 2014.06.25. 14:50:33

@Lastres: Egy másik "szakértő" szerint délelőtt még 29 volt.

polgári kór 2014.06.25. 14:52:04

@Lastres: A rezsikérdésben Orbánnak fognak hinni a zemberek, a ballibáknak soha.

Ők csinálták, most szopogathatják.

♔bаtyu♔ 2014.06.25. 14:52:22

@_most_: Az IMF hitelt nem minden megszorítás nélkül sikerült visszafizetni, 2014-ben épp ezért buktatok meg, mert a nép nem felejtette el, ki vette fel.

De az is lehet, hogy 600 Ft lesz. ne izgulj, ha Orbánék maradnak 2018-ban, kb. 2020-ban itt már euró lesz.

polgári kór 2014.06.25. 14:54:29

@_most_: 'mondjuk tényleg szomorú, hogy egész Európa röhög Orbánon,'

Azt erősen kétlem, lévén GDP növekedésben felül, államadósságban alulmúljuk az EU-t.

2014.06.25. 15:02:36

@maxval, a gondolkodó birca: Szia Max! Miert nem lep meg, hogy pont orosz temanal latlak... :D A HA-rol miert tuntel el, ha nem titok? Senki nem akar beszelni rola, csak hogy onkentes szamuzetesbe vonultal. Remelem majd meggondolod magad, es ha valoban onkentes a szamuzetes, akkor elobb-utobb felfuggeszted.

Ami az itteni temat illeti, hat most az osztrakok is eppen lepusziztak a Putyinnal (szo szerint) tegnap. Sajnos. Szomoru latni, hogy adjak el politikusok fillerekert az elveket es a becsuletuket. :(

♔bаtyu♔ 2014.06.25. 15:03:06

@polgári kór: Ja, 2010-ben röhögött rajtunk Európa.

♔bаtyu♔ 2014.06.25. 15:04:31

@Ödenburger Wiener Schnitzel: Az osztrákok mindig is abból gazdagodtak, hogy kelet és nyugat határán voltak.

Ha a ballibsik nem akadályozzák meg, mi is ebből fogunk gazdagodni.

_most_ 2014.06.25. 15:04:38

@♔bаtyu♔: legalább ne hazudozz, a fidesz megmondta nem volt semmilyen megszorítás, most vagy te hazudsz vagy Orbán. Ja azt is mondta Orbán, hogy nem lesz euró, de csak azért mert a fidesz nem akarja, hiába könyörög Európa :D

_most_ 2014.06.25. 15:07:33

@polgári kór: jaja, valójában irigyek Európában a hatalmas magyar sikerekre, te tényleg mindent elhiszel, azt ügye tudod, hogy a télapó nem létezik :D

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.06.25. 15:08:03

@♔bаtyu♔: Most már az rtl klub is ballibsi média? Csak hogy tudjam.

2014.06.25. 15:08:49

@polgári kór: Nem, valoban nem rohog. Egyresze megprobalja bizonyos szamara fontos ugyeknek megnyerni OV-t, es ezert cserebe elnezi azt, amit csinal. A masik resze, es jelenleg ez a tobbseg, egyre jobban rancolja a homlokat. Es az a kerdes, hogy a sok toketlen politikus valaha eljut-e odaig, hogy lepjen is valamit, vagy megmarad a homlokrancolasnal. De ha eljut, amire egyre tobb esely van, minel nagyobb az OV mellenye, akkor abbol komoly baj is lehet. Es az nagy tevedes, hogy ez a jatszma a GDP-rol vagy az allamadossagrol szol. Ez siman arrol szol, hogy a nagykutyak kozul ki alapit csaladot, az EU-n belul is, es az EU-n kivul is errol szol a politika. Es ilyen vonatkozasban OV es Magyarorszag csak egy legypiszoknyi potty a Merkel, a Cameron vagy a Putyin nadragszaran.

2014.06.25. 15:14:20

@♔bаtyu♔: Hazánk CDS-e 2008-óta... mi volt 2008-ban?
Sikerült felküzdeni magunkat öt év alatt oda, ahol Gyurcsány eladósította az országot???
Ja, hogy a CDS kurva szarul állt 2009-ben? Fidesz kormány alatt. Gratulálok! Ner kompatibilis.

polgári kór 2014.06.25. 15:15:30

@Ödenburger Wiener Schnitzel: Ebben sok igazság van.

Csakhogy ezek sima érdekjátszmák, a homlokráncolás a deficiteljárás volt. Európának is az az érdeke hogy Mo. ne az EU-t mélybe húzó déli államokhoz tartozzon.

Persze egyáltalán nem biztos hogy Európa racionálisan dönt mindig mindenben, hisz nem véletlenül lett a világ leglassabban fejlődő gazdasági régiója az elmúlt 20 évben.

polgári kór 2014.06.25. 15:16:25

@_most_: Igy van ezért másoltak le sok magyar megoldást, amelyet ebben a ciklusban majd még több másolás követ. Okos ember okosabbtól tanul.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:16:50

@gizmo26: Érdekes, 5 éve még arról kommenteltetek, hogy ez a szemét hazaáruló balliberális bagázs eladja az országot az oroszoknak! Úgy vagytok vele, mint Piktor a '89 előtti rezsimmel? Mert mint ahogy mondta, neki nem a diktatúrával volt baja, hanem a vezetőivel. Tehát ha ő vezeti a diktatúrát, az ok. Ha ő adja el az országot az oroszoknak, az is rendben van? Vicc ahogyan lehet titeket terelgetni birkák....

2014.06.25. 15:17:49

@♔bаtyu♔: Az IMF hitelből vette meg a fidesz a MOL részvényeket. Nagy nyerőben van! Az IMF hitel egy része az államkasszában volt, most abból vásárolnak devizát. Az IMF hitel egy részét a fidesz visszaadta.
Batyu, te hazudsz.

2014.06.25. 15:18:53

@polgári kór: Mit másoltak le? Téged ápolni kellene. Tényleg kóros.

gizmo26 2014.06.25. 15:19:08

@Zoli Weber Kettle: Én csak trollkodom, te vagy birka, amiért válaszolsz rá

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:19:52

@♔bаtyu♔: Te mikor néztél utoljára kimutatásokat a 2010 előtti és a jelenlegi adóterhekről? Mert értem én, hogy lehet azt hangoztatni, hogy nem volt megszorítás, de ettől ez még nem lesz igaz! :)

2014.06.25. 15:21:46

@♔bаtyu♔: Az IMF olcsóbb. A te "áruhiteled" pedig veszélyes. Ha nem tudjuk fizetni, az orosz egy összegben követelheti vissza. Ja, és ha nem teremtjük elő a 20% önrészt, nem jön a hitel. És jön az első tétel.
Batyu, teher az emberiség hátán.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:22:17

@gizmo26: maxval-nek akartam replyolni, csak közben rátöltött az oldal és elcsúszott a kurzor, így neked ment :)

2014.06.25. 15:23:09

@polgári kór: Azt erősen kétlem, lévén GDP növekedésben felül, államadósságban alulmúljuk az EU-t. "
Tényleg????

polgári kór 2014.06.25. 15:24:26

@Könnyen elkaptuk, uram!: Az IMF olcsóbb szöveget az államadósságot 30%-kal megnövelő csődlovagoknak eddig sem hitte el senki és ezután se fogja..:)

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:25:40

@polgári kór: nem a bankadóval van a baj, hanem a mértékével. Büszkén verték a fityiszes fiúk a mellüket, hogy Németo.-ban ugyanakkora a bankadó, mint nálunk, nem kell sírni, utánoznak minket. És ez igaz is! Csak ott van a kis hiba, hogy nem százalékosan ugyanannyi, hanem összegszerűen. És javíts ki ha tévedek, de az összes Német bank mérlegfőösszege pár nagyságrenddel nagyobb, mint az itthoni bankoké, így ezzel az összeggel nem ölték meg a hitelezést, nem úgy, mint nálunk....

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:26:22

@polgári kór: "Az IMF olcsóbb szöveget az államadósságot 30%-kal megnövelő csődlovagoknak eddig sem hitte el senki és ezután se fogja..:)"

nem kell elhinni, el kell olvasni, a számok nem hazudnak...

Pipas 2014.06.25. 15:27:02

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Ja, hogy a CDS kurva szarul állt 2009-ben? Fidesz kormány alatt. Gratulálok! Ner kompatibilis. "

Azért azt nem lehetne rád fogni, hogy tudod mi történik körülötted. :D

2014.06.25. 15:27:08

@polgári kór: Csak pont emiatt nem biztos, hogy megeri a sok kemenykedes es kulonutaskodas. De majd kiderul, ugyis attol fugg, hogy kinek mi az erdeke. Ha egyszer a nemet valasztok pl. elkezdik nyomni a nemet politikusokat, hogy lepjenek ra az OV nadragszarara, mert turhetetlen ami Magyarorszagon megy, akkor nagy baj lesz. Am amig a nyugat-europai valasztokat inkabb a sajat nyaralasuk koti le, es az OV nem lep ra nagyon egyetlen vezeto politikus labujjara sem, addig mindenki tesz ra magasrol, mit csinal Magyarorszagon. Jelenleg az vitan felul all, hogy a sajat orszagaban az egyik legerosebb legitimacioval rendelkezo vezeto, szoval az EU nagyresze ugy van vele, hogy ha ez kell a magyaroknak, akkor kapjak ezt. Egyedul abbol lehet baj, ha kifele is ugyanezt az elfant a porcelanboltban stilusu politikat uzi OV, mint itthon.

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2014.06.25. 15:27:57

@Pipas: "Újabb kegyelemdöfés? Olyan nincs, hogy "újabb kegyelemdöfés", mert az csak annyit jelent, hogy "amikor múltkor kegyelemdöfésről beszéltünk, akkor hazudtunk"."

:D És tényleg.

polgári kór 2014.06.25. 15:28:47

@Zoli Weber Kettle: Miért lenne baj a mértékével? Mert az osztrák bankoknak nem tetszik?

Nekem semmi bajom a mértékével, és szavazati jogom is van.

polgári kór 2014.06.25. 15:29:23

@Ödenburger Wiener Schnitzel: 'Csak pont emiatt nem biztos, hogy megeri a sok kemenykedes es kulonutaskodas.'

Nem biztos, de eddig megérte, az biztos.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:30:59

@polgári kór: Nem, nem azért mert az osztrák bankoknak nem tetszik, hanem azért, mert a magyar bankok (igen, aki itt működik az magyar bank, függetlenül attól, hogy az anyja melyik országban van) meghalnak és így nem tudnak hitelezni. Hitelezés nélkül pedig nincs gazdasági növekedés.

Értem én, hogy neked nincs bajod vele, de gondolom nincs is saját céged, aki beruházási hitellel szeretne bővülni, ugye?

2014.06.25. 15:31:11

@polgári kór: Ez majd 30-50 ev mulva fog kiderulni. :) Addig ez csak egy velemeny a sok kozul. ;)

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:31:40

@polgári kór: "Nem biztos, de eddig megérte, az biztos."

Na, szívesen hallanék egy példát, hogy hol érte meg.

polgári kór 2014.06.25. 15:31:58

@Zoli Weber Kettle: 'nem kell elhinni, el kell olvasni, a számok nem hazudnak...'

Pontosan, el kell olvasni a számokat, és semmit nem szabad elhinni a ballib ellenzéknek..:))

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2014.06.25. 15:32:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Az IMF olcsóbb."

Az IMF olcsóbb volt, mikor felvették, mivel akkor nagyon szar feltételekkel lehetett volna máshonnan pénzt szerezni, többek közt a szoci kormányok miatt is.

Amikor Orbán visszafizette, akkor már eléggé egálban volt az IMF meg a piaci, politikai szempontok miatt mégis jobban megérte visszafizetni.

Most nem tudok adni linkeket, de este igen.

polgári kór 2014.06.25. 15:33:22

@Zoli Weber Kettle: 'Hitelezés nélkül pedig nincs gazdasági növekedés.'

Csak azt nem értem hogyhogy van gazdasági növekedés, ami a bankadó előtt nem volt.

Ezt az egyet nem értem.

polgári kór 2014.06.25. 15:34:30

@Zoli Weber Kettle: 'Na, szívesen hallanék egy példát, hogy hol érte meg.'

Fele kulcsom van az SZJA papíromon, meg másoknak is, gondolom. Nekem megérte, leszarom az Erste Bankot ívesen.

Pipas 2014.06.25. 15:34:48

@_most_: "Gurcsány alatt 230 volt az euró, most 310, "

Nem akarlak elkeseríteni, de most például erősebb a forint az euróhoz képest mint mondjuk 2009 márciusában volt (most 307, akkor 315 volt középárfolyamon).

Tudjuk, azt nem az mszp csinálta, hanem a gazdasági válság, ezt a mostanit meg nem a gazdasági válság csinálta, hanem a fidesz, de azért gondoltam szólok. Mármint azért, hogy tudd, figyelek. :)

Szóval az MSzP már öt éve jobban berohasztotta a forintot mint ahol most vagyunk, annak ellenére, hogy akkor sokkal magasabb volt a kamat és annak ellenére is, hogy hosszú távon a forint mindig is vesztésre állt az euróval szemben.

Az ilyen "gyurcsány alatt 240 forint volt az euró" jól hangzik, csak sajnos nem igaz. Néha 240 volt, majd belerokkantunk a kamatba, néha meg 315 volt miközben ismét csak majd belerokkantunk a kamatba.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:36:10

@polgári kór: na, akkor meséld el nekem, hogy az 4,7%-os prémium euró államkötvény (2,5% kamat + 2,2% prémium) miért olcsóbb, mint az 1.09%-os IMF hitel (0,09% kamat és 1% marge)?

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:37:35

@polgári kór: "Csak azt nem értem hogyhogy van gazdasági növekedés, ami a bankadó előtt nem volt."

Na ez nagyon eccerü: vond le a gazdasági növekedésből az EU-s pénzekből végzett állami beruházásokat és akkor meglátod, hogy mennyi a magánszektor által generált gazdasági növekedés. Ez viszi előre az országot, nem a közgépes mutyik.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:38:55

@polgári kór: "Fele kulcsom van az SZJA papíromon, meg másoknak is, gondolom. Nekem megérte, leszarom az Erste Bankot ívesen."

Egészen addig leszarhatod, amíg a céged, akitől kapd a fizetésedet, falnak nem megy ebben a kiváló gazdasági és hitelezési környezetben. Aztán persze még boldogabban nézheted a fizetési papírod, mert a közmunkából már SZJA-t sem vonnak...

polgári kór 2014.06.25. 15:39:34

@Zoli Weber Kettle: Azért amiért az 5%-os devizahitel 30 évre nem jó bót a 10 éves 10%os forinthitellel szemben.

A ballibsik a devizahitelt is qrva jó 5letnek tartották annyira hogy az egész ország abban adósodott el, de jól rábasztak akik a ballibsikre hallgattak.

Sose hallgassatok a ballibsikre!

polgári kór 2014.06.25. 15:40:35

@Zoli Weber Kettle: 'Na ez nagyon eccerü: vond le a gazdasági növekedésből az EU-s pénzekből végzett állami beruházásokat '

Már miért vonnám le? A ballibsik nem végeztek ilyeneket?

ne gyengézzél, uncsi.

_most_ 2014.06.25. 15:41:36

@Pipas: azért más az, amikor néhány napig van 300 felett az euró, meg amikor tartósan 300 felett van, ügye anno mindenkit sokkolt, mikor Kósa hülyesége miatt hirtelen 280 fölé gyengült a forint, most már de szép is lenne, meg ügye minden idők leggyengébb forintja is a fidesz kormány nevéhez fűződik, ebben is jobban teljesítettek :D

polgári kór 2014.06.25. 15:41:41

@Zoli Weber Kettle: 'Egészen addig leszarhatod, amíg a céged, akitől kapd a fizetésedet, falnak nem megy ebben a kiváló gazdasági és hitelezési környezetben.'

Az államcsődös párt lapja szokta ezeket írni, meg Bajnai a csődgondnok.

ugorgyunk, kérem.

Pipas 2014.06.25. 15:41:59

@Zoli Weber Kettle: "Az IMF-hitelek lehető legalacsonyabb kamata ugyan csak 1,09 százalék éves szinten, de az összeg emelkedésével és a futamidővel ez 3,09-4,09 százalékra is felszökik. A kamat ráadásul változó és emelkedhet is, közben futamidő viszonylag rövid. Jelenleg nem látszik érdemleges kamatelőny a nemrég kibocsátott dollárkötvényekhez képest – tudtuk meg piaci szakértőktől."

Mondjuk az MSzP mennyiért is vette fel az IMF+Eu kölcsönt? Nem azt akarod mondani, hogy 1%-ért, ugye? :D

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:43:08

@polgári kór: "@Zoli Weber Kettle: Azért amiért az 5%-os devizahitel 30 évre nem jó bót a 10 éves 10%os forinthitellel szemben.

A ballibsik a devizahitelt is qrva jó 5letnek tartották annyira hogy az egész ország abban adósodott el, de jól rábasztak akik a ballibsikre hallgattak.

Sose hallgassatok a ballibsikre!"

Ezt most mire írtad? Hogy jött ide?

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:45:37

@polgári kór: "@Zoli Weber Kettle: 'Na ez nagyon eccerü: vond le a gazdasági növekedésből az EU-s pénzekből végzett állami beruházásokat '

Már miért vonnám le? A ballibsik nem végeztek ilyeneket?

ne gyengézzél, uncsi."

Azért, mert az állam nem magánszektor, aki a növekedését visszaforgatja a cégbe és nagyobb növekedést generál vele. Amúgy ha szerinted ugyanezt csinálta az előző kormányzat, akkor mi változott? Csak nem azt állítod, hogy a fityisz ugyan azt csinálja, mint a szocik?! Atya ég!

polgári kór 2014.06.25. 15:46:43

@Zoli Weber Kettle: 'Ezt most mire írtad? Hogy jött ide?'

Úgy hogy hazudsz.

Ideírsz 2 százalékértéket, ami alapján semmit nem lehet összehasonlítani semmivel.

Ezért is dőltek be a devizahitelnek annyian.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:46:46

@Pipas: miért, te mennyiről tudsz? Nem láttam mit hazudott erről az MNO, bocsi.

polgári kór 2014.06.25. 15:47:56

@Zoli Weber Kettle: blablabla.

A cucik alatt nem volt semmilyen gazdasági növekedés, most meg van.

Ennyi. Ne hazudozzál, mi vagy te Gyurcsány?

Pipas 2014.06.25. 15:48:24

@_most_: "minden idők leggyengébb forintja is a fidesz kormány nevéhez fűződik, ebben is jobban teljesítettek :D "

A forint sacc per kábé 1948 óta folyamatosan veszít az európai valutákhoz és a dollárhoz képest. Amikor az MSzP volt hatalmon, akkor az MSzP alatt volt minden idők leggyengébb forintja, amikor a fidesz, akkor a fidesz alatt.

"ebben is jobban teljesítettek"

Az árfolyamot összehasonlítani a jegybanki alapkamat figyelmen kívül hagyásával igen primitív dolog. Gondolj bele: úgy adtak tartósan 250 forintért egy eurót, hogy több mint 10% kamatot fizettünk rá. Miközben az emberek kénytelenek voltak frankhitelt felvenni forinthitel helyett, mert nem bírták kiköhögni a kamatot.

Ennyi erővel basszus 150 forinos euró árfolyamot is lehetett volna belőni, elég lett volna, ha 80% kamatot fizetünk... mondjuk újabb kölcsönökből?

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:48:39

@polgári kór: az egyik az imf hitel kamatlába, a másik a Nemzeti Kormányunk által kibocsátott eur államkötvény kamata. Nincs ebben mágia! Ez nem lakossági dwviza hitel. Ne ijedj meg a számoktól, nem bántanak, csak tudni kell értelmezni őket :)

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.25. 15:49:22

@Ödenburger Wiener Schnitzel:

„A HA-rol miert tuntel el, ha nem titok?”

Kiderült, a HA tulaja elkötelezett a homoklobbi felé.

dukeekud 2014.06.25. 15:49:56

Ebbol az ugybol tokeletesen latszik, miert kell az mszp-t vegkepp eltorolni megszuntetni.
Ezeknek semmi sem szent. Ha a rovidtavu aljas politikai erdekeik ugykivanjak, barmire kepesek. Hazugsagokkal lejaratjak a koztarsasagi elnokot, vagy epp evtizedeken at hato strategia ugyeket probalnak megtorpedozni lejaratni. Csak azert, hogy sokszorosan megbukott, vegletekig lejaratodott, kulfoldrol penzelt partjukat tovabb eltesek.
Nem ertek egyet az atomeromuvel, mert naperomuvet kellett volna helyette epiteni, de inkabb epitsen a fidesz meg 100 atomeromuvet, mint hogy az mszp valaha megegyszer a hatalom kozelebe jusson.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:51:14

@polgári kór: figyelj öcsipók, értem én, hogy nincs municiód és tények ellen csak az arrogáns, pökhendi kis stílusod marad a fegyvertárban, de ide ez nagyon kevés :)))

Szaladj vissza az NBKK-ba, hátha adnak érveket is, hogy legyen értelme idejönnöd kommentelni, mert ez a "ballibsik hazudnak libajnai gyurcsány" zombi duma már nagyon ótvar :)

polgári kór 2014.06.25. 15:51:52

@Zoli Weber Kettle: 'az egyik az imf hitel kamatlába, a másik a Nemzeti Kormányunk által kibocsátott eur államkötvény kamata. Nincs ebben mágia!'

Hát ha szerinted érdemes összehasonlítani 2 kamatlábat, akkor befejezhetjük nyugodtan..:)

Persze az 1% IMF kamatláb is hazugság, ami most mellékes.

polgári kór 2014.06.25. 15:52:50

@Zoli Weber Kettle: 'figyelj öcsipók, értem én, hogy nincs municiód és tények ellen'

2006-10 GDP minusz 3%

2010-14 GDP plusz 2%

2014 est. GDP plusz 3%

Pipas 2014.06.25. 15:53:52

@Zoli Weber Kettle: "miért, te mennyiről tudsz? Nem láttam mit hazudott erről az MNO, bocsi. "

Ennyire nem emlékszel már mi volt? Nem tudom mi az az MNO, de annak idején a fecóék simán elmondták, hogy mennyiért vették fel a rövid lejáratú kölcsönt. Hidd el nem 1%-ért. :D Nyugodtan nézz utána a neten.

"A 20 milliárd euró összegű hitelkeretet - amelyet az IMF, az EU és a Világbank biztosítanak - 2010. március végéig hívhatja le a magyar kormány, a készenléti díj éves szinten 0,25 százalék, kamata fix, 5-6 százalék, a visszafizetés futamideje 3-5 év - mondta Simor András, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöke."

Ugye mekkorát mondtál? :D

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 15:53:56

@dukeekud: Hehe, a közti elnököt nem kellett lejáratni, lejáratta saját magát :)))

A legjobban az tetszett, amikor bement a rádióba és kinyögte, hogy a szakdolgozat 100 oldalából 80-t valóban másolta, de az első 20 oldalt, ami a lényeg, azt ő írta. Majd két nap múlva kiderült, hogy az egy másik könyvből volt kimásolva :D

Bambano 2014.06.25. 15:55:25

@Rob67: egész pontosan milyen előnyöket várunk a hatástanulmányoktól?
erőmű kell, pont. akárki akármit mond, áramra szükség van, és a régi blokkokat selejtezni kell. attól, hogy esetleg egy hatástanulmány ellenkező eredményre jut, a hatástanulmányt még nem tudod rákötni az országos villamosenergia-elosztó hálózatra.

ha meg épít valamit az állam, ott úgyis lesz mutyi. ezen sem tudunk változtatni, bármennyire is sajnálatos tény. ja, maga a hatástanulmány készítés is mutyi.

Alick 2014.06.25. 15:58:07

Az orosz paksi bővítést eredetileg Gyurcsány vetette fel, de akkor a Fidesz tiltakozott... változnak az idők.

Bambano 2014.06.25. 15:58:48

@dukeekud: annyi kárt, mint amit a naperőmű okoz, sehogy máshogy nem lehet csinálni. komolyan mondom, inkább lopja el a kormány az összes pénzt, amit naperőmű építésre szánnak, annak legalább van (mégha csak privát) haszna.

még annyit, hogy az, hogy az mszp már minden szintet alulmúlt, még nem jelent felmentést a többi pártra nézve.

polgári kór 2014.06.25. 15:59:50

@trolololol: No most ehhez még hozzáteszed amennyibe a 2011ben visszafizetett IMF csomag VALÓJÁBAN KERÜLT, azt rögtön nem olyan szép a történet.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:03:18

@polgári kór:

"2006-10 GDP minusz 3%

2010-14 GDP plusz 2%

2014 est. GDP plusz 3%"

Visszautalnék egy korábbi kommentemre: "Azért, mert az állam nem magánszektor, aki a növekedését visszaforgatja a cégbe és nagyobb növekedést generál vele. Amúgy ha szerinted ugyanezt csinálta az előző kormányzat, akkor mi változott? Csak nem azt állítod, hogy a fityisz ugyan azt csinálja, mint a szocik?! Atya ég!"

_most_ 2014.06.25. 16:05:30

@Pipas: a lényeg, hogy az mszp alatt sokkal erősebb volt a forint, mint a fidesz azalatt, azaz sokkal többet ért a magyar emberek munkája.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:05:32

@Pipas: :))) Jó cikk. Amúgy tény, hogy az 1.09% a mostani kamat, az akkori cc. 2.7% volt és sávosan kamatozott, amiből (tartalékként lévén szó) az utolsó, legmagasabb sávban lévő cc. 1.6mrd EUR-t nem hívták le, aminek a kamata cc. 4.7% volt. A két lentebbi sávban lévő hitel kamata cc. 2.7% és cc. 3.7% volt, ami súlyozott átlagban most nem tudom hova jön ki, de azért abban maradhatunk, hogy 3.7% alá, ugye? :)

polgári kór 2014.06.25. 16:05:59

@Zoli Weber Kettle: Ezt nem veszem be.

Nekem a tények is megfelelnek..:)

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:08:25

@trolololol: Értem, tehát egy sávosan kamatozó hitel, aminek a felső sávja 4.09%, tehát a súlyozott átlaga bizonyosan ez alatt van, szerinted drágább, mint a 4.7%-os EUR államkötvény után fizetendő kamat? :) Ha így van, akkor nem vitatkozom tovább :)) De ha így van, akkor úgy tippelem, hogy te a Napi Gazdaságnál dolgozol ;)

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2014.06.25. 16:08:39

@polgári kór: nyilván ha negatív lenne a gdp növekedés, már elélvezett volna, hogy vesszenorbán, szakértőmszp. Így kicsit nehéz, mert többet kell magyarázni, hogy ez miért is rossz, de sztem így is sikerülni fog a fiúnak :)

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:09:12

@polgári kór: Helyes, erre gondolj majd akkor is, amikor az út szélén lapátolsz közmunkásként :)))

polgári kór 2014.06.25. 16:11:00

@trolololol: A választókat nem igazán sikerült meggyőzni arról, hogy a negatív GDP jó, a pozitív rossz.

Arról se hogy a magas kamat jó, az alacsony rossz.

Arról se, hogy a kis rezsi rossz, a nagy rezsi jó.

De én nagyon szurkolok majd ősszel is!

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2014.06.25. 16:12:31

@Zoli Weber Kettle: egyrészt én a cikkre tudok támaszkodni, ami hitelesebbnek tűnik, mint random kommentelők hőzöngése. Másrészt említ néhány egyéb tényt is, pl. hogy IMF-nél változhatnak a kamatok menet közben is, rövidebb a futamidő, ill. SDR átváltási költség is van.

Harmadrészt örülök, hogy már nem az 1%-ot hasonlítod a 4-hez, hanem (vélhetően érveink hatására) cseppet finomodott az álláspontod.

sanyix 2014.06.25. 16:13:18

@_most_: sőt az mszmp idején még erősebb volt a forint, így többet ért a cócialista munkás :D

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2014.06.25. 16:14:54

@polgári kór: Tuti sikerülni fog nekik, még napi harmincszor elmondják, hogy vesszenazorbán, eddig is szerintem az volt a baj, hogy nem mondták el elégszer.

Pipas 2014.06.25. 16:14:57

@_most_: "a lényeg, hogy az mszp alatt sokkal erősebb volt a forint, mint a fidesz azalatt, azaz sokkal többet ért a magyar emberek munkája. "

Ezzel kit akarsz hülyíteni? Nyilván sokan beveszik, hogy a reálbér az egyenlő a euró forint árfolyammal, de mondjuk nekem ezt ne nyomd. :)

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:15:39

@polgári kór: Nos, egyrészt a választókhoz az jut el, amit a nemzeti szent kormányunk akar, hiszen rátelepedett az egész médiára. Eddig az RTL nem szólt bele egyedül, de bízom benne, hogy tovább szopatják őket a reklám adóval és még 3 évig fog végre tényeket közölni.

A magas kamat nem jó, ezt tudják a választók is, de nem tudják, hogy most többet fizetünk, mint eddig. Látod, nektek is megmutattam, de nem érdekel titeket, hiszen nem látjátok a narancs pálmától az erdőt.

A kis rezsi nagyon jó, főleg, hogy adóban kell megfizetni a kiegészítését, de persze ez téged nem érint.

Inkább az országnak szurkolj, hogy kibírja ezt a 4 évnyi újabb ámokfutást...

polgári kór 2014.06.25. 16:16:17

@trolololol: Most fognak 65 újságírót kibaszni a Népszavából, úgyhogy több független blog között válogathatunk majd a blog.hu-n, cigányzenével..:)

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:16:48

@trolololol: Az összes tény benne van a cikkben, olvasd el figyelmesen. Tudod, az 1.600e könnyen lesz 1.6mrd, ha nem hozzáértők olvassák a számokat :)))

Reggie 2014.06.25. 16:17:18

@polgári kór: Latod, a verseny eljatszasaval is jobb lenne. Ha annyira az oroszok kellenek, akkor az ajanlatok megtetele utan kapnak last call-t, hogy mi ala kell lemenni, par oldalt csak kicserelnek es kesz. Nincs hiszti es az arak is jobban alakulnak.

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2014.06.25. 16:19:01

@Zoli Weber Kettle: "Inkább az országnak szurkolj, hogy kibírja ezt a 4 évnyi újabb ámokfutást... "

Tuti nem bírja ki, hiszen most bár biztosan jönnek a 2012-re beharangozott éhséglázadások:

magyarinfo.blog.hu/2011/02/09/az_ehseglazadasok_eve_jon_magyarorszagon

polgári kór 2014.06.25. 16:19:21

@Zoli Weber Kettle: 'Nos, egyrészt a választókhoz az jut el, amit a nemzeti szent kormányunk akar, hiszen rátelepedett az egész médiára.'

- akkor miért küldték el 2010ben a ballibeket a halál faszára a választók?

- hogyhogy lenyomta a Jobbik az MSZP-t 2014ben?

'A kis rezsi nagyon jó, főleg, hogy adóban kell megfizetni a kiegészítését, de persze ez téged nem érint.'

Igy van mondtam hogy fele SZJA-t fizetek, bár jó sokan akartak meggyőzni arról hogy én tulképp rosszul járok ezzel...

polgári kór 2014.06.25. 16:20:51

@Reggie: Még 4 év az első kapavágásig, addig sok minden változik.

Főleg az hogy ki fog lopni, mert minden magyar politikai szereplő az oroszokkal tervezi megcsináltatni.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:22:38

@trolololol: Elviccelheted, de én nem tudok nevetni rajta sajnos :(

2014.06.25. 16:22:41

@maxval, a gondolkodó birca: Es ez akkora baj? Attol meg a blog lehet egy jo hely, nem? Na mindegy, te tudod. En mindenestre tobbekkel egyutt sajnalom. Ugyan bevallom, legtobbszor egyaltalan nem tudtam egyeterteni veled, viszont nagyon erdekes volt latni mas szemszogbol is a dolgokat.

2014.06.25. 16:24:04

@maxval, a gondolkodó birca: Ja, kozben rajottem, hogy miutan nevet valtottam, nem tudod, kivel beszelsz... :D Nyulz of the World vagyok, csak atnevezodtem... :)

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2014.06.25. 16:27:32

@Zoli Weber Kettle: "Az összes tény benne van a cikkben, olvasd el figyelmesen."

Azé ez gyenge volt :)

"Elviccelheted, de én nem tudok nevetni rajta sajnos :("

Én már most éhezem, még nem kajáltam ma egy rendeset, szóval rám már igaz! :(

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:30:15

@polgári kór:

"akkor miért küldték el 2010ben a ballibeket a halál faszára a választók?"
Mert elqrták. Nem kicsit, nagyon. Viszont az, hogy egy fasz irányította az országot, nem jelenti azt, hogy egy másik fasz, még nagyobb marhaságokat csinálhat.

"hogyhogy lenyomta a Jobbik az MSZP-t 2014ben?"
Úgy, hgoy a kiábrádult fityisz szavazók százezrei szavazták át rájuk. Nem jó irány, egyetértünk!

"Igy van mondtam hogy fele SZJA-t fizetek, bár jó sokan akartak meggyőzni arról hogy én tulképp rosszul járok ezzel..."
Értem én, hogy alkalmazottként rohadt nehéz lehet megérteni egy gazdaság működését, de megpróbálom elmagyarázni neked. Van egy tál, ami a te céged. Ebből kapod te az adagodat fizetésként, az állam az adagját adóként és a tulajdonos az adagját nyereségként. Mivel az állam bekompenzálja pl. az állami, önkormányzati tulajdonban lévő közmű cégek rezsicsökkentésből fakadó veszteségeit, ezért több adóbevételre van szüksége. Tehát ő többet fog kivenni a tálból. Viszont az ámokfutását csak akkor folytathatja, ha te rászavazol, ezért a te adagodat is megnöveli, aminek te örülsz, de nagyon. Kérdem én, akkor kinek csökken az adagja a tálban? Természetesen a tulajdonosé. És mit fog csinálni a tulajdonos, ha úgy érzi, hogy neki már nagyon kicsi adag jut? Ez költői kérdés volt, válaszold meg magadnak.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:33:19

@trolololol: Gyenge, nem gyenge, ettől még tény, jelenleg (is) olcsóbb lenne IMF hitelből finanszírozni, amit le is írnak a cikkben. Nem fogom szöveg kiemelőzni neked, ha nem baj.

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2014.06.25. 16:34:13

@Zoli Weber Kettle: értem, azt magyarázod, hogy az állam mindenképp újraoszt, nem teremt a semmiből.

Na ja, csak most úgy oszt újra, hogy az több embernek tetszik. Miből gondolod, hogy eddig volt "helyes", és mostantól" helytelen"? Miért nem pont fordítva?

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2014.06.25. 16:35:14

@Zoli Weber Kettle: "Nem fogom szöveg kiemelőzni neked, ha nem baj. "

Egyáltalán nem baj, csak akkor meg hadd tartsam random internetes hőzöngésnek a véleményed. Mert ez a "tudom, hogy igazam van, de nem mondom el, hogy miért" már általános isiben sem működött.

lstóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 16:35:52

Nekünk Tel-Avivban sokkal jobb reaktoraink vannak a tenger sótalanítására, nem értem miért az oroszoktól kellett venni.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:37:51

@trolololol: azért, mert az embereknek az tetszik, hogy kevesebb szja-t látnak a fizupapíron. De az majd nem fog tetszeni, ha nem lesz fizupapír, mert a munkáltató bedobja a törcsit. Értem én, hogy még akkor is ott lesz a közmunka, de nem biztos, hogy ez mindenki vágya...

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:38:41

@trolololol: olvasd el a cikket! Benne van, hogy alacsonyabb a finanszírozás jelenleg!

Pipas 2014.06.25. 16:39:05

@Zoli Weber Kettle: "Gyenge, nem gyenge, ettől még tény, jelenleg (is) olcsóbb lenne IMF hitelből finanszírozni, amit le is írnak a cikkben. "

Megpróbálom elmagyarázni, hogy te is megértsd. :)

Mentővel olcsóbban lehet bejutni a városba mint taxival vagy éppen busszal. Van is, hogy mentővel megy az ember, ha mondjuk haldoklik vagy mondjuk csak nagyon-nagyon rosszul van.

Amikor nincs nagy baj, akkor nem megyünk mentővel. Korrekt emberek legalábbis nem.

Érted?

lstóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 16:40:27

@Pipas: "Gondolj bele: úgy adtak tartósan 250 forintért egy eurót, hogy több mint 10% kamatot fizettünk rá. Miközben az emberek kénytelenek voltak frankhitelt felvenni forinthitel helyett, mert nem bírták kiköhögni a kamatot."

És ki is tartotta olyan magasan a kamatot? Csak nem a Járai?

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2014.06.25. 16:40:32

@Zoli Weber Kettle: Meg az is benne van, hogy nem 1%. Azt beláttad már? Csak mert nagyon kardoskodtál mellette :)

Pipas 2014.06.25. 16:41:13

@trolololol: És most is 250 milliót fizetnek az éhségmenet vezetéséért? Mer' akkor én önként jelentkezek. :D

Pipas 2014.06.25. 16:42:17

@lstóczy úr: "És ki is tartotta olyan magasan a kamatot? Csak nem a Járai? "

És amikor Járai ideje lejárt emelkedett az alapkamat? :D Ugye-ugye!

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:42:54

@trolololol: nem lesznek, mert a birkameneteseknek lefoglalják majd a közterületeket :)

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 16:44:34

@trolololol: te olvasol is, vagy csak írni tudsz? :))

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2014.06.25. 16:50:10

@Zoli Weber Kettle: gyenge, gyenge :) Igen, érveltél már azzal, hogy a 4 kisebb mint a 4.7, szóval hallgatólagosan beismerted, hogy nem 1% az IMF.

Szóval azt már beláttuk, hogy nem túlságosan hitelesek az állításaid (1%-os imf hitel), hiszen laikusok öt perc gúglizással megcáfolhatják. De azt el kéne hinnünk, hogy de te akkor is jobban tudod, és az ország a vesztébe rohan, és különben is.

Szal érted... most gondold már magadat a helyembe. Te elhinnéd? :)

Na, ne bolondozzunk már. Igen, számos dolgot rosszul csinálnak Orbánék. Igen, lehet, hogy másfél tized százalékkal jobb lett volna az IMF egy politikai nyereséget nem figyelembevevő perspektívából. De ez a hisztériakeltés és túlzás (1% vs 4.7%, csődbe megy az ország, stb), na ez se a párbeszédet segíti elő.

Bocsi, de ennyi. Majd legközelebb még talizunk jó? :)

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 17:09:05

@trolololol: nem azt írtam, hogy 4, hanem súlyozva 4 alatt :))

Matek házi: olvasd el a cikkben szereplő sávokat, számold ki a súlyozott átlag kamatlábat (gugliz rá hogy kell), vond ki belőle az eur államkötvény kamatlábat, majd az így kapott kamatláb különbözettel szorozd fel a devizavállamadosságot és végül sírd el magad a különbség láttán :)))

Értsd már meg, nem az a különbség a fletó és a piktor között, hogy az egyik hazudik, a másik pedig nem, hanem az, hogy az egyik lebukott, a másik pedig (még) nem

na4 2014.06.25. 17:09:21

Bős Nagymaros csak utólérte Magyarországot. :-(

John Doe3 2014.06.25. 17:14:16

polgári kór 2014.06.25. 15:39:34
@Zoli Weber Kettle: Azért amiért az 5%-os devizahitel 30 évre nem jó bót a 10 éves 10%os forinthitellel szemben.

A ballibsik a devizahitelt is qrva jó 5letnek tartották annyira hogy az egész ország abban adósodott el, de jól rábasztak akik a ballibsikre hallgattak.

Sose hallgassatok a ballibsikre!
--------
Na most ennek a fényében kell megítélni a minapi parlamenti határozatot a 10 mrd eurós orosz hitelről.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 17:24:22

@John Doe3: nem szabad bántani az orosz hitelt! Most hogy már tudjuk, hogy a Nagy Vezér mennyit szopott érte :)))

öreg zsidó blogger 2014.06.25. 17:24:33

@Zoli Weber Kettle:
Röhögjetek ki!
Valóban nem az a baj, hogy diktátor vezeti az országot, hanem az, ha erre alkalmatlan.
Hunyadi Mátyás is diktátor volt, sőt hazug volt: és mégis ÖVÉ AZ IGAZSÁG!
pOLITIKAI BŰNÉÉRT NEM VÉGEZTETETT KI SENKIT!
Az ellene 2x vagy háromszor fegyverrel támadó Vitéz Jánost is csak "lakhelyelhagyásra" ítélte.
(No persze, a nemesi ellenállás - fegyverrel is - alkotmányos jog volt!)
Csak a hülye vezetőnek van szüksége kemény fegyelmező eszközökre. A rátermett vezető simán oldja meg a gondokat.

Hogy mire volt képes Mátyás, arra legyen elég annyi, hogy 5 xösére növelte a királyi jövedelmeket.
1968 és 88 között megdupláztuk a gdp-nket.
'990-től napjainkig 20-25%-ot értünk el...

Okunk van a királyi jövedelmek és a gdp között párhuzamot feltételezni (: két évtizeddel Mátyás után azt panaszolja az egyik lázadó jobbágy, hogy 9 tinóját "hajtotta el" a földesura...)

Ezek szerint 25 -szörös teljesítményt produkált Mátyás, mint a mai politikai""elit"".

zobod 2014.06.25. 17:30:34

@igazi hős: elsőre ez tényleg racionálisan hangzik. A magyar valóságban viszont minden érdekelt előállna a maga szája íze szerinti megtérülési tanulmánnyal, és továbbra is ott lennénk, ahol most. Egy ilyen tanulmány sem jelent valójában semmit, a Flamanville, Olkiluoto, Hinkley Point C atomerőművek sem férnek bele a tervezett büdzsébe, pedig jóval hosszabb volt az előkészítő szakasz, olyan országokban, amiket rendre mintaként állítanak elénk.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 17:32:23

@öreg zsidó blogger: értem én, értem, csak nem összehasonlítható a két rendszer. Egyrészt egy dilktatúra nem támogatható, akármilyen növekedést is generál, mert a szabadságjogok sérülése nem számszerüsíthető. Másrészt Mátyás idejében nem igazán volt szociális háló, egészségügyi ellátó rendszer, vagy nyugdíj rendszer.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 17:38:57

@trolololol: amúgy pedig nem ismertem be, hogy nem 1% az imf hitel. Az alsó sávban ennyi. Azt pedig nem akarom elhinni, hogy egy ilyen gyorsnaszádnak, mint a miénk, ahol szinte már nincs is államadósság, amit finanszírozni kell, magasabb sávokat is kellene nézni. Mindjárt meg is nézem az adósságmérőt az NGM honlapján. Jaj! Nem találom! Te, guglizz már rá, ha ilyen ügyes vagy benne, hogy hova tűnt a Nemzeti Adósságmérő, ami olyan szépen mutatja piktor kormányunk dicső teljesítményét!?

Sexual Harassment Panda 2014.06.25. 17:50:30

@maxval, a gondolkodó birca: @Ödenburger Wiener Schnitzel:
A HA egy vicc.
a blogìrò egyre nagyobb balfasz.
Az összes ìràs, ès a komnentek ugyanolyanok, Magyarorszàg szar, külföld sokjal jobb, ès az otthonmaradottak mennyire bànhatjàk hogy kijöttünk ès nem megyünk haza.

polgári kór 2014.06.25. 17:55:39

@lstóczy úr: '2002-2006 GDP plusz 19 százalék.'

Na és? És mennyi az államadósság növekedése?

Lehet összevetni a 98-02vel, mind érték szarabb. Ami természetes, hiszen a ballibek idióták.

polgári kór 2014.06.25. 17:57:24

@Zoli Weber Kettle: 'Úgy, hgoy a kiábrádult fityisz szavazók százezrei szavazták át rájuk. Nem jó irány, egyetértünk!'

Az előbb a médiáról hazudoztál. A média több mint a fele ballibsi. Mégis lenyomta a ballibsiket a Jobbik is, média nélkül.

Minek a ballibsiknek média?

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 18:02:19

@polgári kór: elárulnád melyik fele? Vagy ez csak a szokásos "a jó birka nagyobbat mond" típusú hozzászólás volt?

polgári kór 2014.06.25. 18:02:53

@Zoli Weber Kettle: 'Értem én, hogy alkalmazottként rohadt nehéz lehet megérteni egy gazdaság működését, de megpróbálom elmagyarázni neked. Van egy tál, ami a te céged.'

Valóban, még mindig nem értem, mitől jobb a negatív GDP növekedés. Valószínüleg eztet sírják vissza a magyar cégek.

Az Erste Bankot ívesen fosom le, de ezt már mondtam.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 18:07:29

@polgári kór: szakadj már le a szoci időszakról, azért lettek elzavarva, mert szarul csinálták! De ettől még nem örülök, hogy most szarabbul csinálják! Amúgy a kommentem, amire reagáltál, nem a gdp növekedéseől szólt, hanem az adóteher emelkedés és a rezsicsökkentés összefüggéséről, de látom kár beléd az energia, mert a témát sem tudod követni, nem hogy az érveimet...

polgári kór 2014.06.25. 18:12:48

@Zoli Weber Kettle: ATV, RTL, Index, Origo, Népszabi, Népszava, MNarancs, Hócipő, Hávégé, Hir24, HirStart, 444, Cink stb.

A ballibsi média sokkal nagyobb szelettel részesedik a médiafelületből, mint amennyi a társadalmi támogatottsága, és teljes egészében külföldi, esetleg hazai liberális származású tulajdonban van.

/Úgyhogy, most hogy a ballibsik már nem tudják fentartani a 10%-os támogatottságukal, kiderült, hogy veszélyben a sajtószabadság./

Namost: Azt állítod a fideszé a médija, azér nyer a fidesz. És mivel ballib vagy, gondolom azt is elmondod hogyhogy a Fidesz 2010ben és a Jobbik 2014ben elpicsázta média nélkül a ballibeket?

polgári kór 2014.06.25. 18:13:59

@Zoli Weber Kettle: dehogy szakadok le, csak a szocikra lehetett és lehet szavazni, meg a fideszre.

Vagy a Jobbikra, de azok nem teccenek neked. Tehát egy ballibsi vagy, aki ballibsiket akar, de én ívesen foslak le.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 18:18:07

@polgári kór: na várj, ha az rtl eddig ballibsi média volt, akkor most mi is változott, hogy bántják szegény győző bácsit, meg az arrogáns tónit? Hiszen ha ballibsi volt, akkor eddig is ezt tette. Vagy mégsem? Nem értem. És mit keresett a fábry egy ilyen ballibsi médiában? Valami itt nem kerek :)

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 18:20:47

@polgári kór: nos mást nem is vártam tőled, főleg azt nem, hogy gondolkozz :) hiszen mit tud egy birka? Bégetni, meg fosni :) olvasd el az állatfarmot, magadra fogsz ismerni! Te is úgy bégeted, hogy "két láb rossz", vagy "két láb jobb", ahogy a disznó gazdáid utasítanak :)))

polgári kór 2014.06.25. 18:30:33

@Zoli Weber Kettle: semmi se változott, az RTL mindig is ballib volt, persze az MSZP meg a DK most a kampányban már nekik is büdös volt, de hát kinek nem?

Helyette a jóképüt támogatták a NEMESZPÉ14től.

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 18:44:16

@polgári kór: olvasom amit írsz, de csak az hallatszik: beeeeh, beeeh :)))

Tényleg, azt már meg akartam kérdezni egy ilyen birkától, mint amilyen te is vagy: nem szar érzés, hogy 3-5 évente mást kell bégetni? Én biztos hánynék, amikor egy III/II-es államtitkárt kell védeni, bár tudom, hogy egy ilyen birka gyomra sokkal többet elbír :)))

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 18:58:01

@polgári kór: amúgy kiváncsi lennék, hogy napi hány órát nézed ezt a ballibsi rtl klubot?

Zoli Weber Kettle 2014.06.25. 19:59:23

Na mi van? Beterelték a birkákat az akolba? :D

2014.06.26. 08:41:43

@polgári kór: Te tényleg kórosan buta vagy. A bankadó nem ugyanaz, mint nálunk. Az IMF hitel pedig tény. Az, hogy te nem hiszed el, téged minősít.

2014.06.26. 08:44:47

@polgári kór: Sose volt negatív növekedés , kivéve a válság időszakát, amikor mindenhol a világon. Egyébként Gyurcsány alatt jobban nőtt a gazdaság, mint Orbán öt éve alatt. Azok a csúúúúnya számok...

2014.06.26. 08:50:42

@polgári kór: Az államadósság két időszakban nőtt: egyszer Medgyessi alatt, amikor megörökölte a fidesztől, egyszer pedig a válság idején, mikor hitelt kellett fölvenni, mert különben beborul az ország. Ugyanis nem volt tartalék a kasszában, hogy az esetleges támadásokat kivédjük. Nos, kedves vezéred most ezt használja föl a forint védelmére...
Nomeg MOL vásárlásra. A fasz mszp felvette, a fidesz elköltötte, de nyilván az mszp a hibás. Viszont az államadósság nő, csak nő, csak nő... mert jobban teljesít az unortodoxia.
Ezt megfejeli még az orosz hitel, amihez 20% önrészt kell tenni, ami megint hitelből lehetséges, tehát az államadósság szépen elszáll...

Tudod, beruházni (paksot bővíteni) csak akkor érdemes, ha a beruházás kitermeli saját költségeit, netalán hasznot is hoz. Erre Paks sose lesz képes. Tehát szopni fogsz, de nem kicsit...

lstóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.26. 17:24:27

@polgári kór: Az államadósság egyszeri növekmény, a plusz GDP pedig minden évben pénz. De egy olyan egybites mint te ezt nem érti.

toportyánzsóti 2014.07.01. 06:04:09

@maxval, a gondolkodó birca: Mindenhová bedugod a nyelved orálmuzsik a többi mutyipincsikutyuval együtt?

toportyánzsóti 2014.07.01. 06:05:53

@polgári kór: Fosógalamb lehetel szerencsétlen vöröscsillagtraktorgyári észkombájn.
süti beállítások módosítása