Litván törekvések az energiafüggetlenség felé

2017. november 15.

A Center for European Policy and Analysis rövid esettanulmánya arról, miként lendül működésbe az orosz hátterű sajtógépezet, amikor egy baltikumi sikertörténet orosz gazdasági-politikai érdekeket sért.

„Október 9-én a kalinyingrádi illetőségű Rubaltic.ru orosz nyelvű cikket közölt, amelyben erősen kritizálta Litvánia energiafüggetlenségért vívott küzdelmét Oroszországgal szemben. Egy nappal később a megjelent a cikk litvánra fordítva is a laisvaslaikrastis.lt weboldalon, amelyben a fenti törekvést az adófizetők pénzéből finanszírozott, sikertelen propagandakampánynak minősítették.

(…) Nem meglepő ugyanakkor, hogy egyik portál sem tudósított arról olvasóinak, hogy az úszó LNG terminál megépítése szinte azonnal a gázár csökkenését vonta maga után. 2015 előtt Litvánia energiaellátása teljes egészében Oroszországtól függött, és a Gazpromnak fizetett ár a világon a legmagasabbak közé tartozott.

(…)A Kremlet támogató média, ahogyan oly sokszor, jelen esetben is az „oszd meg és uralkodj” elv alapján próbálja meg befolyásolni a közvéleményt, zavart és bizalmatlanságot keltve, egyúttal rontva Litvánia megítélését Oroszországban. De mi a megfelelő válasz az ehhez hasonló manipulációs eszközökre? A megfelelően széleskörű hozzáférés az információkhoz, valamint a képesség azok értékelésére az, ami segíti a célközönséget a propaganda és a dezinformáció újságírástól való megkülönböztetésében.”

A teljes, angol nyelvű cikk elérhető az alábbi linken:

http://infowar.cepa.org/Briefs/Lt/Kremlin_disinfo_challenges_Lt_energy_independence

kelet-europa_5_het.jpg

Mészégető Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://diplomaci.blog.hu/api/trackback/id/tr9413245863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

David Bowman 2017.11.16. 20:36:51

Most derült ki, hogy az amerikai folyékony földgázt szállító vállalat valami amerikai miniszter tulajdona. Bevették 30 %kal, ha szállítja az európai piacot. Ráadásul az EU orosz kitettségét csökkentendő cég svarcban a Szibírgáztól vásárolja a folyékony gázt.