Olvasók a DiploMaci ellen: Visszafordítani a hajókat

2015. április 22.

Hosszú idő után ismét „Olvasók a DiploMaci ellen” cikkel jelentkezünk, amiben egy-egy szerzőnk markáns véleményének ad hangot bizonyos aktuális külpolitikai kérdésekben. Ezzel az egésszel a mai napig nem titkolt célunk, hogy részben szavazásra, részben klaviatúra ragadásra késztessünk benneteket, hogy értelmes vitára keljetek velünk, kérdőjelezzétek meg érvelésünket, adott esetben pontosítsátok, hiszen gondolkodni és véleményezni ér, főleg itt nálunk.

Mai témánk a Földközi-tenger felől érkező menekültek helyzetének rendezése.

A legfrissebb Földközi-tengeri menekült tragédia, amely a hivatalos információk szerint 800 emberéletet követelt az olasz partoktól nem messze, eszembe juttatta Tony Abbott ausztrál miniszterelnök hírhedt kampányígéretét a tengeren érkező, vízum (és sok esetben minden más hivatalos papír) nélkül érkező Délkelet-ázsiai nincstelenekről. Abbott ugyanis akkor zéró toleranciát hirdetett velük szemben, ám sok politikussal ellentétben ígéretét megválasztása után is betartotta. Az eredmény, legalább is a számokat elnézve, őt igazolják (1 év alatt 90 százalékkal csökkent a tengeren érkező menekültek száma). Ausztrália – csak úgy, mint Európa – éveken keresztül ki volt téve a tengeri menekültek áradatának, és sajnálatos módon, értelmetlen haláluknak. Minden évben sok száz, nem ritkán ezer gyermek, fiatal, felnőtt és idős veszett a habokba. És miért? Szerintem erre minimum két narratíva létezik: Az első, hogy egy jobb élet reményében, ahol dolgos munkával az embernek lehet normális fizetése, lehet nyugdíja, lehet korrekt egészségügyi ellátása, és ahol különböző okok miatt nem üldöznek senkit. A másik, hogy szegénysorban élő (ám közel sem éhező, üldözött, boldogtalan) embereket embercsempészek megvezetnek egy jobb élet délibábjával, amihez csak annyit kell tenniük, hogy busásan megfizetik őket, hogy hajóra szállhassanak Ausztrália felé, mert ott minden tökéletes.

menekultek2.jpg

("Nem megoldás", f: yournz.org)

A fenti lehetőségek közötti súlyozásba most nem szeretnék belemenni, még hozzá azért, mert szinte lehetetlen megmondani, hogy a tengeren érkezők közül pontosan kinek mi a motivációja: ki érkezik saját és családja védelmében, és ki pusztán a pénz, a segélyek miatt. Elvitathatatlan azonban, hogy sokan vannak olyanok, akik nem háború, börtön vagy politikai/vallási/társadalmi meghurcoltatás miatt érkeznek a tengerek felől. Ezeket az embereket pedig ki kell szűrni, és ebben úgy gondolom, Abbottnak maradéktalanul igaza van. Az ausztrál állam legfőbb feladata ugyanis a saját állampolgárainak a védelme, valamint nyugodt és sikeres életük biztosítása. Ausztráliának tehát nem alapvető kötelessége az indonézek, etiópok, szomáliaiak, jemeniek vagy éppen malájok megóvása. De ha már itt tartunk, ahogy az ausztráloknak, úgy semmilyen uniós tagállamnak sem feladata tárt karokkal várnia az afrikai és közel-keleti menekülteket. Persze ezt a fontos kérdést is, mint sok másikat, lehet mételyező politikailag korrektséggel megközelíteni, meg a „minden szegény, fejlődő országból érkező menekültet be kell fogadnunk, mert ez erkölcsi kötelességünk” szemellenzőjével kezelni, csak káros. Káros, mert a korlátlan befogadás társadalmi feszültségeket gerjeszt. Káros, mert a tényleg háborúk, népirtás elöl menekülőket a befogadó társadalmak nagyobb eséllyel bélyegzik meg, rontva elfogadásukat. Káros, mert sok esetben súlyos, indokolatlan gazdasági terheket ró a célországokra. És káros, mert ok nélkül vesznek a habokba ártatlan emberek ezrei.

menekultek1.jpg

("Elég világos információk", f: australia.gov.au)

Éppen emiatt az én személyes véleményem egybe cseng az ausztrál kormány megközelítésével, és csak támogatni tudom Tony Abbott kormányfő, EU vezetőkhöz és tagállamokhoz intézet felszólítását, hogy Európa is kezdje el végre alkalmazni az ausztrál határvédelmi rendszert, és fordítsa vissza a hajókat. Ezt én három ok miatt tartom szükségesnek: az egyik, hogy felelősen gondolkodó politikai szervezetek / országok vezetői nem nézhetik tétlenül emberek szörnyű, de még inkább, elkerülhető halálát; és ebben a kérdésben mindegy, hogy valaki az életéért vagy pusztán segélyekért ül hajóra. A másik, hogy a nemzetközi emberkereskedelmet minden eszközzel vissza kell szorítani, és tetszik vagy nem, ennek egyik eklatáns példája a tengeri menekültek ügye. Végezetül pedig le kell számolni azzal a nézettel, hogy Európa, vagy bármilyen más fejlett régió határai nyitva állnak minden menekült számára, mert nem lenne szabad nyitva állniuk. A szegénységre, a súlyos gazdasági nehézségekre és a társadalmi problémákra ugyanis ezen országok sem immunisak. Először jó lenne ezeket rendbe tenni, mielőtt vízum nélküli, más kultúrából érkező, a helyi nyelvet nem beszélő, írni és olvasni nem tudók ezreit engedjük határainkon belülre. Érzéketlen populizmus? Közel sem.

Egyetlen percig nem gondolom ugyanis, hogy egy jobb élet reményében ne folyamodhatna ausztrál vagy német vízumért egy szomáliai és fogadhatná be őket a célország. Ahogy azt sem, hogy háborús övezetek lakói, akiket üldöznek, akiket börtönnel és kínzással fenyegetnek, ne menekülhetnének a védelem reményében olyan országokba, ahol ezekkel a szörnyűségekkel nem kell nap, mint nap szembesülniük. Ugyanakkor ezzel párhuzamosan azt is gondolom, hogy a vízum nélkül érkező menekülteket minden államnak joga van feltartóztatni, helyzetüket alaposan megvizsgálni, és adott esetben visszafordítani származási országukba, ha kiderül róluk, hogy menekültségük forrása nem kellően megalapozott. Persze lehet a szuverén nemzetállamok ezen jogát vitatni, csak nem érdemes. Cselekvés híján ugyanis ebben kizárólag veszíteni tudunk.

Nem csak Olaszország. Nem csak Németország. Hanem egész Európa.

Németh Áron Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://diplomaci.blog.hu/api/trackback/id/tr397389010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2015.04.22. 16:18:13

vissza kell őket vinni.

Velemenyem szerint.... 2015.04.22. 17:03:23

A válasz: inkább nem. Főleg arrogáns ez a hozzáállás egy olyan országtól amelyik eredetileg börtönszigetként kezdte, és a bevándorlók adták a feltörekvés lehetőségét.

Mondjuk azért érdemes lenne a kommentelőknek belegondolni, hogy mi lett volna ha az USA annak idején az 56os menekülteket simán visszatoloncolja, hogy intézze el Kádár vagy a szovjet oroszok. Mi lenne most Zsigmond Vilmos, Tony Curtis, Andy Vajna nélkül.

Mi lenne, ha mondjuk most Magyarországot nem a teljes mezőgazdasági GDPnek megfelelő hazautalt munkajövedelem-megtakarítás segítené hanem ugyanennyi embernek kellene munkanélküli segélyt fizetni.

Mi megszoktuk hogy nálunk csak a protekció, uram-bátyám meg a rokoni szálak viszonylatok működtek, de sok fejlett társadalom épp attól fejlődik, hogy folyamatosan érkezik frissítés, mint az alsóbb mind a felsőbb régiókba. Orvosok mérnökök vagy szakképzett munkások esetleg segédmunkások, vannak olyan rések a munkaerőpiacon amit a társadalom a leggazdagabb és legszervezettebb országokban sem tud hatékonyan lefedni.

Mr. Hyde 2015.04.22. 17:51:15

Szögesdrótot, betonfalat, őrtornyokat és gépkarabélyos katonákat tűzparanccsal Európa déli határaira. Ibizától a francia Riviérákon át az olasz strandokig és tovább, fel az Akropoliszra. Hadihajókat a Földközi-tengerre, hogy vérré váljon. A barbárok feldúlják a birodalmat. A nyomorultak áradatát, a népvándorlást nem lehet megállítani, amíg:

A BOLYGÓ LAKOSSÁGÁNAK 1%-A BIRTOKOLJA AZ EMBERISÉG VAGYONÁNAK 54%-ÁT ÉS EZ AZ ARÁNY TOVÁBB NŐ.

A globális gazdasági rendszert kell teljesen újra tervezni. Az erőforrásokhoz való hozzáférést demokratizálni. A centrum-periféria alávetettségi viszony felszámolását csak a kizsákmányolás megszüntetésével lehet elérni. A közvetve és közvetlenül is káoszt, humanitárius katasztrófát, gazdasági válságot szító politikai-gazdasági elitet, az archaikus burzsoáziát a néptömegek brutális lázadása fogja elsöpörni, ha nem lesz tovább hova hátrálniuk. Párizsban állni fog a nyaktiló, Londonban bevonul a milícia a parlamentbe, a Moszkvából megindulnak a vonatok Szibériába, a görögök és a spanyolok is tartoznak egy-egy polgárháborúval még a történelemnek.
Nincsen vége, Fukuyama, most kezdőik.
Fussatok, bolondok - nincs hová.

scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11167967_892797367409908_6648177326000686385_n.jpg?oh=e3d2b452fd72d81a39949c213d93e6ef&oe=55DA431B

Velemenyem szerint.... 2015.04.22. 17:56:36

@Mr. Hyde: öhöm, ezt a sületlenséget Marx és Engels már mikor megjósolta... Ja hogy nem lett igazuk, ellenben a nevükben sok máshol felállították a nyaktilót, és sikresen mélyítették el az egyenlőtlenséget. Az egyenlőség nevében...

Mr. Hyde 2015.04.22. 17:58:32

@Velemenyem szerint....:

Marx és Engels minden szavát igazolta eddig a történelem.

"A sikeres kommunista forradalom egyik alapfeltétele a tőkés rendszer teljes kifejlettsége. A proletariátusnak ugyanis csak akkor lesz módja arra, hogy kisajátítsa a magasan fejlett termelőerők összességét és ezzel egyetemes, világtörténelmi jelleget adjon a kommunizmusnak, a kapitalizmus ugyanilyen jellegének megfelelő módon.
Amíg a tőkés termelés nem jutott el arra a fokra, ahol a konkurencia feleslegessé válik (értsd: a termelési viszonyrendszer akadályozza a termelőerők fejlődését), addig lehetetlen vállalkozás volna a proletariátus részéről az a kísérlet, hogy a tőkés rendszert kommunista rendszerrel cserélje fel.
Ha ugyanis a kommunista forradalom még a tőkés rendszer teljes kifejlettsége előtt kitörne, csak korlátozott, helyi jelleget ölthetne és elkerülhetetlenül megbukna. Minthogy ugyanis a kapitalizmus továbbra is fejlődne és a tőkés országok eredményesen konkurálnának a kommunista országokkal, a kommunista országokban általánossá válna a szegénység és a kommunizmus bukásához vezetne."

Marx-Engels: A német ideológia

Mr. Hyde 2015.04.22. 18:05:27

Ennek értelmében a múlt század szocialista irányultságú társadalmi mozgalmai a tőkés rendszer planetáris kifejlődéséhez járultak hozzá történelmi perspektívában, létrehozva a globalizációt az árutermelési viszonyok, a kapitalizmus beteljesedését.

Afrika lakossága 1,1 milliárd fő és növekszik. Nincsen veszíteni valójuk. Jó esély van arra, hogy a 21. század lesz a Harmadik Világ 20. százada.
A Kelet-Nyugat ellentét helyett, majd Észak-Dél konfrontációról beszélhetünk.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2015.04.22. 19:27:16

Teljesen egyetértek a szerzővel, az illegális bevándorlókat azonnal vissza kell vinni oda, ahonnan jöttek. Mindenféle vizsgálat, eljárás, más időhúzás nélkül. Ha ezt tudják, akkor nem is jönnek. Ha nem jönnek, akkor nem hallnak meg az utazás során vagy később valahol hajléktalanként az utcán.

Krisz11 2015.04.22. 19:56:00

Végre egy korrekt cikk. Gondolom ezt az Index nem fogja kitenni, de hát ehhez már hozzászoktunk.

Krisz11 2015.04.22. 19:58:08

@Velemenyem szerint....: "Mi lenne most Zsigmond Vilmos, Tony Curtis, Andy Vajna nélkül"

:D. Igen, főleg Andy Vajna nélkül mi lenne most velünk. Nem lenne aki a kaszinókból a pénzt zsebre tegye. Nagy humorista vagy te.

Krisz11 2015.04.22. 21:43:13

A 'Fortress Europe" elvet kellene jobban megismertetni, aminek lényege, hogy Európa zárja le és védje a határait, és itt Európán belül őrizzük meg illetve teremtsük meg az élhető életet.

paráznabillegető 2015.04.23. 06:27:41

@Krisz11: jaja, kaszinó, meg nem lenne rambó sem!
így stallone melegpornó sztárként futott volna be!
lol. :D

midnight coder 2015.04.23. 07:26:55

@Velemenyem szerint....: Ha Afrikából tanult, civilizált, európai kultúrával rendelkező polgárok jönnének akkor semmi gond nem lenne velük. De nem azok jönnek, hanem tanulatlan iszlamista kecskepásztorok, akiknek az egyetlen végzettsége az Al-Kaida gyorstalpaló csőbombakészítő tanfolyama.

Európa és az USA több lett a bevándorló magyaroktól. Mint ahogy a ma kinn dolgozó mérnökök, orvosok, informatikusok is aktívan hozzájárulnak a nyugati országok fejlődéséhez. Ami amúgy nekünk magyaroknak annyira nem is feltétlenül jó - sokkal jobb lenne, ha ezek idehaza dolgoznának, és az őket foglalkoztató cégek települnének inkább ide. Mint ahogy Pl. az a cég is tette aminél most én dolgozom.

De a bevándorló afrikaiaktól Európa nem több, hanem kevesebb lesz. Az afrikai kecskepásztor a legjobb esetben is tányért mosogat, kevésbé jó esetben segélyen él, vagy lop, rabol. És terjeszti a maga jó kis gyilkos iszlamista kultúráját.

midnight coder 2015.04.23. 07:29:53

@Mr. Hyde: Ezt egyszer már eljátszottátok. Csúfos bukta volt a vége.

midnight coder 2015.04.23. 07:31:19

@Mr. Hyde: Marxék annyiban tévedtek, hogy azt nem látták, hogy a kommunista rendszer önmagában is életképtelen. A SZU és a béketábor akkor is összeomlott volna, ha nincs kapitalizmus a világ többi részében. Csak csúnyább vége lett volna a dolognak.

Mr. Hyde 2015.04.23. 07:41:10

@midnight coder:

A szocialist irányultságú rendszerek végső soron eredeti felhalmozást hajtottak végre, elmélyítve a tőkeviszonyt. Ezzel meghosszabbították a globális kapitalista konjunktúrát, új lendületet adtak neki. A szocialista irányultságú rendszerek összeomlása a nyugati jóléti állam leépítésével és a neoliberális doktrína elterjedésével állíthatók párhuzamba.
Ha a társadalmilag ellenőrzött tervgazdaság dominálna a bolygó erőforrásai felett semmi sem fordíthatná vissza a struktúrát a kapitalizmusba.
Ahogyan a kapitalizmusból sincsen visszaút a feudalizmusba. A kapitalizmus áttöréséhez is évszázadokra volt szükség.

eßemfaßom meg áll 2015.04.23. 08:06:42

Mr. Hydeal annak tudatában álljatok le vitatkozni, hogy egy észak-korea imádó hithű kommunista.

Velemenyem szerint.... 2015.04.23. 09:48:32

@midnight coder: Marx sosem láthatta a SZU-t. De forgott ő eleget a sírjában miatta...

Ha élsz nyugaton fel fog tűnni, hogy autószervízben, postai kihordásnál konyhában alig látsz helybélit. Egyszerűen vannak olyan munkák amit a helybéliek nem végeznek el, pláne annyiért.

@Mr. Hyde: "Amíg a tőkés termelés nem jutott el arra a fokra, ahol a konkurencia feleslegessé válik ". Ilyen nincs. A gazdasági rendszer alapja a verseny, ha nincs akkor mesterségesen kell teremteni, erről szól a versenypoltika/versenyjog, aminek épp az a célja hogy megakadályozza a monopóliumot, sőt a nagyok összejátszását.

Már itt ökörség amit írsz.

Mr. Hyde 2015.04.23. 10:06:20

@Velemenyem szerint....:

"A gazdasági rendszer alapja a verseny"

Csak abban az esetben, ha a gazdálkodás alapja a magántulajdon és a termelésben az elkülönültség érvényesül.
A gazdasági rendszer alapja a kooperáció is lehetne és történelmi távlatban kell is, hogy az legyen.

eßemfaßom meg áll 2015.04.23. 10:38:21

@Mr. Hyde: "A gazdasági rendszer alapja a kooperáció is lehetne és történelmi távlatban kell is, hogy az legyen. "

a világ már kipróbálta, a kísérlet nem sikerült ami föleg azért baj, mert mi is a kísérlet alanyai voltunk.

De ha neked ez a szent meggyőződésed, senki nem tart vissza, hogy a megmaradt rezervárumba költözz, bár onnan lehet, hogy nehezebben kommentelnél ide.

Brix 2015.04.23. 10:50:58

@Velemenyem szerint....: Az 56-os magyar menekültek kivándorlását és a mostani afrikai-ázsiai népek exodusát össze sem lehet hasonlítani. Ami most történik, az egészen más dimenzió, egyúttal rendkívül veszélyes az európai kultúrára.
Ekkora tömegű bevándorló befogadására , az afrikai országok népességéhez képest kicsi európai államok már képtelenek. Az EU ugyan jóléti államok közössége, de a globális dog-eats dog kapitalizmus itt is kikezdte a rendszert, azzal a hazai 30-40 millió munkanélkülivel nem igazán tudnak mit kezdeni... A legnagyobb baj az , hogy ezek az afrikai-ázsiai emberek olyan messze állnak az európai emberektől , kulturáltságban hogy, szinte lehetetlen beilleszteni őket a társadalomba.
Számtalan példát lehetne mondani, hogy mennyire nem sikerült ez a dolog, pl: Svédországban 80x több bűncselekményt követnek el a fejletlen országból származó bevándorlók ,mint az echte svédek...
Az európai emberek többsége nem akar újabb afrikai-ázsiai bevándorlókat, mert rettegnek a következményektől. Erre kell reflektálni a nagypolitikának is és megakadályozni a tömeges és nyilvánvaló gazdasági típusú bevándorlást
Nem hermetikus rendszer kell, de szigorú kvóták nem , kor és iskolai végzettség szerint.
Az mégis csak tűrhetetlen , hogy akiknek a legnagyobb szükség lenne oltalomra: nők, gyerekek el sem jutnak Európába. Jönnek helyettük , képzetlen huszonéves , férfiak, akikre semmi szüksége sincs Európának, így előbb-utóbb csak a terroristák bűvkörébe fognak kerülni.
Az EU pénzzel segíthetné a szatellit országokat , hogy amíg háborús helyzet van, addig ott ideiglenesen letelepedjenek az emberek. A visszatelepítésüket is lehetne pénzzel segíteni. A fő cél az kell hogy szem előtt legyen , hogy minél kevesebben jöjjenek/ maradjanak Európában.
Érdekes , valahogy az Arab Emirátusok , Katar , Bahrein nem szenved a menekültek áradatától....
Itt , az EU -ban nem történik semmi más, mint az , hogy a nyugat-európai emberek több száz év alatt kialakult, testéri és szolidáris természetével milliók akarnak visszaélni és beerőszakolni magukat a legnagyobb jólétbe , minden áron-
Ezek után ne csodálkozzon senki, hogy mindenhol a szélsőjobb nyer egyre nagyobb teret a politikában. Van egy határ , amit már a liberális emberek sem tűrnek tovább!

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2015.04.23. 10:52:45

Rövidtávon érthető a cikkíró által megfogalmazott hozzáállás. Azt viszont látni kell, hogy a jóléti államok jóléte hogy függ össze a "fejlődő országok" problémáival. A Föld erőforrásait az erősebb kutya elvén hasznosítjuk. Rövidtávon segíthet a szigor a bevándorló-problémán, de hosszú, évszázados távlatban nem jelent megoldást. Az illiberalizmus (Oroszo.), államkapitalizmus (Kína), frusztrált fanatizmus (Észak-Afrika) meg fogják tenni a maguk hatását, a Föld népességének 85%-a "fejlődő országban" él. A probléma nem a bevándorlók áradata, hanem az, hogy miért indulnak útnak.

Velemenyem szerint.... 2015.04.23. 11:09:16

@Mr. Hyde: nem világos amit írsz

@Brix: "hazai 30-40 millió munkanélküli": ezekkel nem érintkezik az afrikai bevándorlók munkaerőkínálata. "Más piac".

Vannak munkaerőpiaci kategóriák amelyeket nem lehet betölteni belföldi munkanélküliekkel. Rangon aluli nekik földeken bányákban dolgozni (bármely országban, nálunk is).

Az egyértelmű hogy a kérdést nem lehet passzívan kezelni (szgesdrót és haditengerészet), de amit itt sokan zsigerből leírtak, nos az nem megoldható, és nem is követendő.

"Az európai emberek többsége nem akar újabb afrikai-ázsiai bevándorlókat" Ha ezt így megkérdezed akkor persze hogy 95%ban ezt fogja felelni. Egy átlag német 20 éve is ezt mondta, semmit sem féltett annyira mint a munkahelyét. Mégsincs elég belőlük amikor bizonyos munkákat el kellene végezni...

De ha elmész mondjuk Milánóba feltűnik a külvárosokban a sok filippínó, akik bizony mind dolgoznak, jobban és olcsóbban mint a félmillió belföldi migráns, Sziciliából vagy Pugliából.

Európa helyzete speciális, mert ott a K-Ny illetve É-D különbség ami azért rendesen ad lehetőséget munkaerőpiaci hiányosságok orvoslására. Ha csak innen nézzük, egy afrikai bevándorló a nyelvtudáson kívül kevés többletet képes nyújtani egy magyarhoz vagy bolgárhoz képest. Megjegyzem, aki már utazott fapadoson vagy eurolines-on nyugatra az nem annyira kategorikus a magyar munkaerőexport emberanyagának kitűnősége kapcsán...

Brix 2015.04.23. 11:42:33

@Velemenyem szerint....: Itt nem pusztán gazdasági kérdésekről van szó, sőt elsősorban nem is arról, hogy hány embert képes még befogadni az európai munkaerőpiac. Egyébként, összességen a szakképzetlen munkanélkülieknek rossz , hogy még addicionális munkaerőkínálat lesz az alacsony képzettségű munkavállalók között.
DE, a fő probléma az, hogy nem akarnak az európai emberek, afrikai és ázsiai emberekkel együtt élni. A 60-as 70-es Németországa nem jó példa, a egy teljesen más történelmi korszak volt és akkor nem afrikaiak jöttek, hanem valamennyire beilleszthető török , jugó vendégmunkások
Egyszerűen félnek az emberek és nem akarják elveszteni a homogén nemzetállamukat , ott ahol ezt még meg lehet tenni, mint pl: Finnország, Magyarország. A volt gyarmattartóknál más a helyzet, ott kapták " ajándékba " a harmadik világbeli bevándorlást. Bár, hozzá kell tenni , ott is elegük van az embereknek a multikultiból!
Még az EU államokon belül is rezeg a szabad munkaerőáramlás mint alapvető jog előtt , nem hogy még milliós afrikai-ázsiai tömegeket fogadjanak be!

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2015.04.23. 12:05:50

@Brix: Az ok, amiért Katar, Bahrein nem szenved a munkavállalók áradatától, hogy ott éhbért fizetnek a fizikai munkásoknak. Nyugat-Európában ugyanazért a munkáért lényegesen többet kapnak.

Ez egy olyan megállíthatatlan mozgást eredményez, mint a magas és alacsony légnyomású területek közötti légmozgás. Nem tudod megállítani.

A keveredéstől, és a kultúrák átalakulásától pedig úgy félünk, mintha nem ment volna végbe már többször is akár itt a Kárpát-medencében, meg mindenhol máshol. A honfoglalók ránk sem ismernének, mégsem mondhatnánk, hogy nem vagyunk magyarok. Az, hogy nyugaton sokaknak elege van a multikultiból, természetes konzervatív reakció, de nem támaszt alá semmit.

Krisz11 2015.04.23. 20:02:22

@Velemenyem szerint....:
"Az egyértelmű hogy a kérdést nem lehet passzívan kezelni (szgesdrót és haditengerészet)"
Miért is? Úgy puffogtatsz ilyen véleményeket (egyes ballib politikusokhoz hasonlóan), hogy annak semmilyen megalapozottsága nincs, csak hogy ti ezt akarjátok. "Nem lehet". Na de miért nem, bizonyíték, érvek, ilyesmi?
Egy Japánba vagy Dél-Koreába nem engednek be akárkit, és mégis jól elvannak.

Krisz11 2015.04.23. 20:12:58

@pityutanarur: "A keveredéstől, és a kultúrák átalakulásától pedig úgy félünk, mintha nem ment volna végbe már többször is"
A kultúrák keveredése egy Német-Magyar viszonylatban még járható út. De egy Európai-néger viszonylatban elképzelhetetlen, valamelyik "kultúra" (idézőjelben, mert a négert nem nevezném annak) elpusztítja a másikat. Mint dél-afrikában. Rohadtul nem akarom (és szerintem mások sem) hogy mindennapos veszélynek kitéve, az életünket féltve kelljen élni.

Danubium 2015.04.24. 13:57:45

@Velemenyem szerint....:

"A válasz: inkább nem. Főleg arrogáns ez a hozzáállás egy olyan országtól amelyik eredetileg börtönszigetként kezdte, és a bevándorlók adták a feltörekvés lehetőségét."

A beömlő képzetlen munkaerő adja a feltörekvés lehetőségét?

"Mondjuk azért érdemes lenne a kommentelőknek belegondolni, hogy mi lett volna ha az USA annak idején az 56os menekülteket simán visszatoloncolja, hogy intézze el Kádár vagy a szovjet oroszok. Mi lenne most Zsigmond Vilmos, Tony Curtis, Andy Vajna nélkül. "

Mondjuk azért érdemes lenne a kedves nyáleregető szeretethérósznak belegondolnia, hogy az USA életnívója pont a beömlő lumpentömeg megállítása után kezdett emelkedni.

"Mi lenne, ha mondjuk most Magyarországot nem a teljes mezőgazdasági GDPnek megfelelő hazautalt munkajövedelem-megtakarítás segítené hanem ugyanennyi embernek kellene munkanélküli segélyt fizetni. "

És akkor mi lenne, ha kiderülne, hogy pont a legjobban kereső és legképzettebb réteg vándorol ki, nem pedig a munkanélküliek?

Elszúrná ezt a giccses szenvelgést, az történne.

ferencke333 2015.05.02. 14:55:14

Kissé késve kapcsolódom be. Nos, meggyőződésem, hogy ez a csata elveszett, a fehérek nem tudják megállítani a "feketék" beözönlését. Hozzáteszem, annak idején a feketék sem tudták megállítani a fehérek beözönlését. Ez csak az inga visszalendülése. Azoknak pedig, akik a kultúrák különbözőségéről papolnak, azt üzenem, van itt ezen a Földön mindenkinek hely. A fehér bagóért, a környezet elpusztításával elviszi a Niger-deltavidék olaját, "cserébe" a nigériai internetes csalók jó néhány tízezer dollárjuktól fosztják meg a kapzsi és óvatlan fehéreket. Nincs mit egymás szemére vetnünk. Ami pedig a tragédiákat illeti, voltak, vannak és lesznek. A természeti katasztrófák is milyen sok embert megölnek, mégiscsak sajnálkozunk azok áldozatain.

David Bowman 2015.05.05. 12:01:57

Az az igazi tragédia, ha élve ideérnek.

David Bowman 2015.05.05. 12:15:16

Hogy egy ismeretlen kommentelő aranyköpését ismételjem: Afrika nem attól szar hely, hogy sok ott a zsiráf.
süti beállítások módosítása