Az Economist készített egy érdekes infografikát az Iszlám Állam média tevékenységéről, amelyből kiderül, mivel is próbálják növelni a szimpatizánsaik számát.
(Milyen témák kerülnek elő az IÁ médiájából; f.: economist.com)
Annak ellenére, hogy a nyugati médiát elárasztották a folyamatosan érkező videók lefejezésekről, kivégzésekről és emlékhelyek felrobbantásáról, az Iszlám Állam magáról nem ezt a képet szeretne a leendő híveknek mutatni. Július 17 és augusztus 15 között kb. 1100 alkalommal kommunikáltak a külvilággal (ezek között vannak rádióüzenetek, videók, Twitter üzenetek és különböző újságcikkek), és ezek tematikájának vizsgálata igen meglepő eredménnyel járt.
Az üzenetek több mint 50 százaléka propaganda, amelyek egy idealizált társadalmi helyzetet mutatnak az Iszlám Állam vezetése alatt (ilyen például a bemutatott tökéletesen működő egészségügyi ellátási rendszer) és majdnem 40 százalékban a katonai sikerekről számolnak be. A szunnita muszlimok üldözéséről és az ezzel kapcsolatos brutalitásról alig szól az IÁ-hoz köthető média: az előbbi csupán 7 százalékban, az utóbbi pedig csak 2 százalékban került elő.