Kelet-Európa és az Egyesült Királyság

2014. január 10.

Annak ellenére, hogy az Egyesült Királyság lelkes támogatója volt az Európai Unió 2004-es „keleti nyitásának”, hónapok óta brutális adok-kapok megy a helyi médiában a keleti-európai bevándorlókról és annak hatásairól. Bizonyos konzervatívok, miután elmondásuk szerint a bevándorlók sok esetben csak élősködni jönnek a brit jóléti rendszeren, az azonnali korlátozások bevezetése mellett kardoskodnak. Ezzel szemben a baloldal egyes prominens tagjai kifejezetten kártékonynak ítélik ezt a fajta vitát, merthogy jobbról szerintünk felesleges pánikkeltés zajlik.

Messze vannak már azok a napok, amikor az Egyesült Királyság feltétlen szeretetet mutatott irántunk, kelet-európaiak iránt. Hiszen 2004-ben a többségében volt szocialista országok csatlakozását a britek még sikerként élték meg, és örültek neki. Persze ez az érzés közel sem volt mentes az önös érdekektől (a britek saját, piacbarát politikájuk támogatóit látták a fiatal demokráciákban), de ellentétben más meghatározó tagállamokkal (pl. Franciaország), messzemenőkig kiálltak törekvéseink mellett. A mézesheteknek azonban a brit határok Bulgária és Románia irányába történő eltűnésével vége szakadt. Bár a brit sajtó már 2013-ban sem volt mentes a bevándorlás ellenes retorikától (ebben a prímet elsősorban az ultrakonzervatív UKIP vitte), a komoly vita igazán csak tavalyi év végén, David Cameron konzervatív miniszterelnök bejelentésével vette kezdetét.

Cameron ugyanis, miután meglátogatott egy saját választókörzetében található neves autógyárat, kijelentette, hogy az Egyesült Királyságnak nemet kell mondani a kelet-európai bevándorlásra, mert az értékes munkahelyeket von el a tehetséges brit fiatalok elől. A lelkes miniszterelnöki beszéd hatására pedig a helyi sajtó elindította az ilyenkor szokásos támogató-ellenző cikkek lavináját. A jobboldali lapok, mint a The Daily Telegraph, a The Times és a Daily Mail természetesen üdvözölték a kormányfő bejelentését és igyekeztek / igyekeznek újabb és újabb statisztikát felvonultatni mellette, míg a baloldali lapok, mint a Guardian, az Independent, vagy az Economist felelőtlennek ítélték és súlyos hibának titulálták Cameron szavait, szintén statisztikákat publikálva saját igazuk bizonyításaként. Ebben a kérdésben (is) nyilván nehéz igazságot tenni, főleg úgy, hogy jól látható, David Cameron a UKIP által keltett hangulatot próbálja meglovagolni, hogy abból egy évvel a választások előtt inkább ők, és ne a szélsőséges kis párti ellenlábasuk kerüljön ki győztesen. Kétségünk ugyanis nem lehet, ez az egész történet már 2015-ről szól. Hiszen a célok világosak: a UKIP története során először be akar jutni a parlamentbe, a konzervatívok meg egyedül szeretnének végre választást nyerni, nem függve a liberális demokratáktól. Ehhez pedig mindkét jobboldali párt szerint a bevándorláson és az EU-ellenes retorikán keresztül vezet az út. Ez az attitűd azonban közel sem egyedülálló. Elég bármelyik másik tagállamot megnézni, a két téma közül mindenhol legalább az egyik jelen van, hogy most csak Franciaországot vagy Hollandiát hozzam fel példaként.

cameron-minigyár.jpg("Brit munkahelyeket, brit fiataloknak", f: www.guardian.com)

Persze kétségtelen, a vita jelenleg a briteknél a legélesebb, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy Jack Straw, volt munkáspárti miniszter is elismerte a korábbi bevándorlási politika hibáit; baloldalról ezért kapott kritikát bőven. De ez valahol maximálisan érthető. Egyrészről, mert az Unió legszabadabb gazdaságaként az Egyesült Királyság (ellentétben például Németországgal vagy Ausztriával) soha nem gördített akadályt az ambiciózus kelet-európai bevándorlók elé, a csatlakozás után azonnal szívesen látta őket. Másrészről, a britek (politikusok és választók egyaránt) mindig ferde szemmel nézték és nézik az EU politikai-gazdasági egységesítésről szőtt terveit, tehát minden terület és kérdés, amiben az EU-nak szerepe van, erős kételyt ébreszt. Ezek tények. Ahogy az is, hogy a korábbi felmérésekkel ellentétben nem pár tízezer, hanem sok százezer lengyel érkezett az országba, és ezt a jelenséget – sokszor nem annyira pozitív színezetben – saját bőrükön tapasztalják a helyiek; hogy a kelet-európaiak közül valóban voltak és vannak olyanok, akik visszaélnek a brit jóléti rendszerrel; és szinte bizonyos, hogy az országba érkező bolgárok és románok száma is eléri legalább a százezres nagyságrendet. De ezzel szemben az is igaz, hogy a kelet-európai bevándorlók nagy része dolgos, jól képzett és fiatal, akikkel jól járnak a brit cégek, és a brit gazdaság; hogy sokan közülük pár év tisztességes adófizetés után hazatér; vagy, hogy azon részük, amelyik a maradás mellett dönt, idővel tökéletesen beilleszkedik új hazájába.

Ezek a valós érvek-ellenérvek, amelyek értelmes párbeszédet kezdeményezhetnének helyi és EU-s szinten a bevándorlás nagyon is fontos kérdéséről, sajnos ritkán jelennek meg a médiában. Ennek ugyanis nincs akkora hír értéke, mint amikor Lech Walesa, a bolgár kormányfő, vagy a visegrádi országok vezetői nyilatkozgatnak David Cameron kijelentéséről, vagy írogatnak neki nyílt levelet. Ehelyett populizmus van és erőpolitika, meg hogy ki-kinek-mit köszönhet. Tisztára, mint a kocsmában. Szomorú, hogy a választott vezetők és politikai prominensek csak ezen a szinten tudnak mozogni, hiszen ez szavatolja leginkább azt, hogy egy fontos kérdésben butaságok és nem tények döntenek. Azonban ilyen a modern politika (meg a régi is ilyen volt), úgyhogy azon kívül, hogy mi gondolkodunk a politikusok helyet, és bízunk egy sikeresebb jövőben, mást nem tehetünk, ám lehet, hogy a végén ez is elég lesz.

Németh Áron Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://diplomaci.blog.hu/api/trackback/id/tr835750092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.01.11. 11:25:43

@baliquez: tökéletes meglátások.

A demokratikus és toleráns briteknek bele fog törni a bicskájuk a román-bolgár áradatba. Megjósolom a kriminalisztikai statisztikák meredek emelkedését. Szerintem is egyértelmű, hogy csak a dolgozni akaró és tudó ember menjen oda. Meg kellene határozni, hogy NINCS SEGÉLY. Semmilyen. Miért is lenne. Én személyesen látom a pénzpumpát. Gyereksegély, miközben a gyerekek otthon maradtak, papíron elvált szülők, stb. Csodálom az angolokat és az angol gazdaságot, hogy ezt bírják. De a cigány-áradatba belefulladnak.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.01.11. 11:26:32

@baliquez: Ha ezt a szösszenetet előadnád a "Határátkelő" blogon is, kapnál a pofádra... :D

Alick 2014.01.11. 11:27:49

@baliquez: na igen, ha már a két gittegylet közül választani lehet, a britek inkább a Nemzetközösségben vannak otthon, mint az EU-ban... és persze az előbbivel jönnek az ázsiaiak.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.11. 11:36:08

Kilépnek az EU-ból és aztán nemet mondhatna a bevándorlásra. Addig viszont kuss van nekik. Ilyen egyszerű ez.

új nick hozzáadása (törölt) 2014.01.11. 11:44:55

Érdekes, csak nekem tűnik fel, de egyébként az indiai, pakisztáni, nigériai bevándorlókkal minden rendben van?
Azok, amelyik machetével kaszabolják a katonát?

nincs1itt 2014.01.11. 11:54:11

@doominogame: Láttam egy esetet, gondolom ez lesz a mindennapos, nem Nagy Brittaniában, hanem Linz környéki benzinkútnál. Hatalmas román/bolgár autóáradat, de a tankolás utáni fizetés elmaradt... Rohan a kút vezetője, természetesen nem éri utol a delikvenst. Erre lehet számítani mindenhol!

zobod 2014.01.11. 11:56:33

Az EU nem egy ország a brüsszeli központoi kormánnyal ami eldönti hogy mi legyen. Az EU szuverén államok - a kelleténél kissé már szorosabb - együttműködése. Nagy-Britannia a a briteké, az ő országuk. Ha a brit szavazók többsége úgy vélekedik ahogy Cameron, akkor mi csak egyet tehetünk: tudomásul vesszük.

Azonban a leginkább véresszájú brit ellenzők sem valószínű, hogy a jövőben nemet mondanak a fiatal vagy tapasztalt középkorú orvosoknak, szakképzett ápolóknak, szoftverfejlesztőknek, vegyészeknek, mérnököknek, nemzetközi pénzvilágban is kompetens pénzügyeseknek, vagy a hierarchián lentebb menve angolul kommunikációra képes felszolgálók, szakácsok, szerelők és egyéb képzettebb munkások bevándorlási kérelmének.

Amire teljes joggal nemet mondhatnak, akárcsak a németek, osztrákok, svédek, finnek és mindenki más (mi is ha úgy jön ki a lépés), hogy az alacsony hozzáadott értékű munkát végző - vagy semmi munkát nem végző - nincstelen külföldiek tömegei ellepjék őket, miközben a saját underclassuk a juttatásokból dőzsöl, anélkül hogy bármiféle hasznot hajtana a köznek. Mivel a lakosságcsere nem opció, így marad az, hogy inkább ezeket a brit polgárokat akarják rákényszeríteni, hogy érjék be a kis értékű munkákkal segély helyett, a seggük meresztése helyett csináljanak valami hasznosat, még ha annak nem is nagy a haszna. Ehhez joguk van, mi meg inkább köszönjük meg hogy dolgozhat és élhet náluk több mint negyedmillió olyan magyar, akinek csak egy töredéke - igaz hogy pont a legértékesebb része - találna itthon állást.

Mohamed 2014.01.11. 12:04:37

@Brix:

Bruhhaha.
A románok mint ízig vérig európai kultúra, muhaha.
Jártál te már Sugásfürdő románok/cigányok lakta részén? Ég és föld a magyarok és a románok lakta rész.

Minden népnek a saját etnokultúrális közegében van a helye.

Mohamed 2014.01.11. 12:15:40

@baliquez:

Mondasz valamit.

Egyébként meg nem értem mi ez a siránkozás a bevándorlók körül.

Meglehetne ezt úgy is oldani mint a japánok vagy az öbölmenti arab olaj monarchiák.

Előre meghatározott időre telepedhetnek le ezt megelőzően a konzulátusra be nyújthat egy életpálya modellet + referenciákat ,majd a több jelentkező közül el bírálják az alapján ,hogy az aktuálisan piac képes szaktudással + végzettséggel rendelkezik-e ,amennyiben engedélyezik a letelepedését egy külön bevándorlók számára felhúzott negyedben élhet, állampolgári jogok természetesen nem illetik meg folyamatosan tartania kell a kontaktot a bevándorlási hivatallal.
Öt évente rotálódnak a bevándorlók ennél hosszabb ideig senki sem tartózkodhat az országban egyhuzamban( hiszen mindíg érkezhet egy piacképesebb olcsóbb egyén) évekkel később természetesen egy újabb ciklusra letelepedhet..

bkkzol 2014.01.11. 12:17:02

Jó volt a keleti nyitás az eu-nak ,mert kaptak egy marha nagy szabadrablásos piacot (pl. tesco). Ne a magyarokon meg a románokon törjék a kicsi okos fejüket hanem a pakisztániakon! A harmadik generáció se tud kimondani egy "F" betűt , de már a 54 tagú családot betelepítették szépen lassan.

Muzsikok közt 2014.01.11. 12:33:35

Lengyelek csinálják jól, azonnali Tesco bojkott. Nem tárgyalgatni kell, vazeg.

Muzsikok közt 2014.01.11. 12:35:57

@új nick hozzáadása: Indiai pakisztáni nigériaival már kissé elkéstek a britek. Ha azoknak szól be Cameron London nagyobbat fog égni mint a Luftwaffe időkben. De meg is érdemlik az anglonácik.

Brix 2014.01.11. 12:43:42

@Mohamed:" Minden népnek a saját etnokultúrális közegében van a helye"

Ez nem teljesen igaz, hiszen éppen az Egyesült Államok példája bizonyítja , hogy ha megfelelő a társadalmi- gazdasági modell, akkor a különböző kultúrkörből érkező emberek jól együtt tudnak működni!
Európában a szociális piacgazdasági modell miatt van , hogy a bevándorlók egy jelentős része nem akar dolgozni és beilleszkedni a társadalomba.
A szociális piacgazdaság segélyezi rendszerét, viszont a politikusok saját érdekeik miatt nem akarják megszüntetni.
A románok és a bolgárok már régen kint vannak Nagy-Britanniában, mert voltak olyan trükkök amivel legalizálhatták magukat, és ők is dolgozni akarnak. Persze, ha médiában úgy jelenik meg, hogy a románok bankkártya hamisítók vagy embercsempészek, akkor ezzel nagyban rásegítenek az előítéletekre...
Az EU-nak csak addig van értelme, amíg megmarad a három fő alapelv: a munkaerő, a termékek/szolgáltatások és a tőke szabad áramlása , ha ez sérül akkor az EU is értelmét veszti.
Más kérdés, hogy korábban azt gondolták , hogy a kelet-európai országok hamarabb felzárkóznak és nem lesz ekkora emigrációs nyomás. Cserébe viszont kapott Nyugat-Európa egy hatalmas piacot

A valós problémát a menekült kérdés okozza, itt Európában, nem a belső migráció!

Muzsikok közt 2014.01.11. 12:48:51

@Brix: 'Az olyan demagóg politikusok , mint David Cameron nem uszítani kellene az angol prolikat kicsinyes politikai előnyök megszerzése miatt, hanem elmagyarázni, hogy ezek az emberek dolgozni és vállalkozni jöttek'

- persze a kedvenceid 23 millió románozása az bejött neked, te féreg csicska.

Brix 2014.01.11. 12:59:45

@Muzsikok közt: Te primitív , alpári bunkó! Egy értelmes hozzászólásod sincs, és még a politikai irányultságomat sem ismerted fel helyesen...

desw 2014.01.11. 13:12:40

Azért az vicces, hogy a román és bolgár politikusok így besértődtek ezen. Normális politikus nem örül annak, ha a népe elvándorol. Ja, jól lenne lepasszolni sok segélyes analfabétát külföldre, mi? Érdekes ez!

nincs1itt 2014.01.11. 13:36:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azt már nem. De erősen "gyanítom", hogy úgy történt...
Néhány segélyessel és csirkefogóval kevesebb.

sterimar 2014.01.11. 13:41:02

@zobod: "Amire teljes joggal nemet mondhatnak, akárcsak a németek, osztrákok, svédek, finnek és mindenki más (mi is ha úgy jön ki a lépés), hogy az alacsony hozzáadott értékű munkát végző ... nincstelen külföldiek tömegei ellepjék őket"

Ez nem teljesen így van. Jelen állás szerint legalábbis nem, ugyanis a munkaerő áramlása szabad, az az időszak letelt amire korlátozást állapíthattak meg. Ez független a munka hozzáadott értékétől, egy mosogató vagy takarító pont ugyanannyira jogosult munkát vállalni bármelyik másik tagországban, mint egy orvos.
Ha a briteknek ez nem tetszik, akkor nem tehetnek mást, minthogy kilépnek az EU-ból.

komplikato 2014.01.11. 13:48:21

@nincs_itt: Megdöbbenve láttam a téma alatt, hogy elég jó kis összeszedett gondolatok (is) helyet kaptak itt, a szokásos anyázós és érzelmi alapú beszólások helyett. Viszont a te bejegyzésed nekem nem azért fura a sorban mert ennyire negatív, hanem mert olyan érzése támadhat tőle az embernek MINT HA eddig nem ment volna a románok milliói arrafelé dolgozni ...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.11. 14:02:45

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Persze, mert ott olyan emberek vannak, akik voltak is a határon túl, és eléggé rázom a fejem, amikor ilyeneket hallok. Ugyanis köze nincs a valósághoz.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.11. 14:14:24

@baliquez: Addig, igazad van, amit a brit fiatalok és a munkaerőpiac viszonyáról beszélsz, az így pont meg is állja a helyét.

Az iszlám viszont sokkal kisebb probléma itt, mint mondjuk Magyarországon a cigánykérdés. Az iszlám vallásúak túlnyomó része szépen integrálódik, csak valamiért ez még mindig nem elég jó az angoloknak.

www.theguardian.com/commentisfree/belief/2012/jul/03/muslims-integrated-britain

Nem véletlen, hogy a 2011-es zavargásoknál, amikor a lecsúszott brit fiatalság a dolgozó jónépet terrorizálta, az első polgárok, akik csapatosan elkezdtek járőrözni az utcákon, azok pont a muszlimok voltak. Még úgy is, hogy néhányuknak az életükbe került:

www.theguardian.com/uk/2011/aug/11/uk-riots-birmingham-muslim-sikhs

Vannak bajok az ilyen Muslim Patrol jellegű kisebbségekkel, de itt egy maroknyi csoportról beszélünk. Három átlag angol bűnözővel több a baj, mint egy egész lakónegyednyi muszlimmal.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.11. 14:15:34

@Muzsikok közt: Akkor kezd el bojkottálni a TESCO-t és nézd meg, hogy mennyi magyar csatlakozik hozzád.

nincs1itt 2014.01.11. 14:19:27

@komplikato: Ha olvasáson túl, figyelnél is, akkor kivehetted volna a hozzászólásomból, hogy ami feltűnt nekem (is) a soha nem látott TÖMEGŰ román és bolgár rendszámú autó volt. Minden bizonnyal megesett már, hogy fizetés nélkül távozott valaki a benzinkútról, korábban is.
De most akkor jöjjön, amit én gondolok, tapasztalok ezzel kapcsolatban. Amelyik román/bolgár bevándorló(mert akadnak azért bőven az EU tagországokban) megtelepedett valahol, azok általában NEM okoztak komoly gondot, mivel szakmával, nyelvtudással egyaránt rendelkeztek. Vagyis, nem a szociális hálón "élősködtek". De a mostani hullám, a "nyitás" miatt, tömegével, hangsúlyozom nagy magas számban olyan emberekből áll, akik semmiféle értékelhető szakmával, nyelvismeret nélkül indulnak el. Ráadásul igen kevés pénzzel, ami legtöbbször csak arra elegendő, hogy adott országba eljussanak, ott néhány hétig vegetáljanak. Mivel munkájuk várhatóan nem lesz azonnal, ha lesz is, igen csekély bérért, ami predesztinálja a szegénységüket és rászorultságukat. Ennek következtében a bűnözés növekedni fog, a lakókörnyezet lepusztul, kialakulnak a "gettók". Ugye ismerős?
Kénytelen kitalálni valamit az adott állam, tartomány stb, hogy az ilyen migránsokat távol tartsa magától. Marad az a "módszer", hogy csorbítja az EU bizonyos alapjogait, éppen a többség (ez alatt értem a beilleszkedett bevándorlót is) érdekei védelmében!
Szóval, amit írtam, alig pár nappal a "nyitás" után történt. Ami elgondolkodtat, hogy gondot jelent valakinek 80 eurónyi üzemanyag kifizetése, ráadásul bűncselekménnyel oldja meg a gondjait attól mit várhat a "célország"?
Érted már?

baliquez 2014.01.11. 14:26:06

"az Egyesült Államok példája bizonyítja , hogy ha megfelelő a társadalmi- gazdasági modell, akkor a különböző kultúrkörből érkező emberek jól együtt tudnak működni!"

USA-ban tizedannyi hisztiért kitoloncolják a dzsihádistát mint amit UK-ban megengednek maguknak. Érted, idejönnek az EU-ba menekültként a teveszaros gyerekhadsereges homokföldjükről, aztán egy hónapon belül már jön a kiccsalád is, másod-unokatestvérekig bezárólag, százan, üvöltve-melldöngetve követelve maguknak lakhatást (többszintes családi házakat, polgári környéken) és annyi segélyt az önkoritól amennyit az őslakos, harminc évet ledolgozott nyugger nem kap.

Aztán mikor letörökülnek a perzsaszőnyegre az ingyen kapott pecóban már egyből azon jár az eszük hogyan lehetne a sariát általánosan kötelezővé tenni mindenki számára a befogadó országban, meg hogy kéne még pár mecsetet építeni mert unatkoznak, meg egyébként is de leginkább mert a sok balfasz keresztény fölött ezzel csatát nyernek, bizonyítva Allah dicsőségét.

Teljességgel kritizálhatatlanok, ha rájuk merészel valaki szólni hogy miért pizsamában-mezítláb vásárol a tescó expressben már a másnap reggeli újság tele lesz azzal hogy őt a hitében aljasul megsértették, mert hogy épp lelkigyakorolt a közeli imaházban, és csak beugrott egy kis datolyáért.

Nem ma kezdődött ám ez, és mindenhol ugyanaz a forgatókönyv: magányos menekültből kiccsalád lesz, aztán a gyroszosba már sok-sok új munkaerő kell, hát honnan máshonnan mint az eredeti országból, aztán amikor már az egész utcában szakállasék laknak elkezdenek nyomást gyakorolni az önkorira, hogy képviselőjük is legyen, aztán amikor bekerül a mufti a közgyűlésbe onnantól semmi, de konkrétan semmi kritikát nem tűrnek el még annyira sem, ellenben gyanakvó sértődésvággyal figyelnek milyen vélt vagy valós sértésre ugorhatnak rá. És ha olyan törvénytervezet van ami sértené az érdekeiket - még ha burkoltan is - de azonnal terrortámadások lehetőségével fenyegetőznek, mert az az ő dicső kultúrájuk része, cafatokra szaggatni másokat az ellenvéleményükért vagy akár (és leginkább) ártatlanul.

Ez a dzsihád valódi természete, nem az amikor felrobbantja magát valamelyik elmebajos. Ez, ez az a dzsihád amivel elfoglalják most egy-két emberöltő alatt azt az Európát amit hosszú évszázadokon keresztül védtek az őseink konkrétan az elmebeteg vallásuktól.

Ezt az Európát most bután mosolyogva átadjuk nekik, ők pedig teleszülik és boldogan tenyésznek rajta, mert nem csak tudják de napi szinten tapasztalják is hogy felsőbbrendűek a hülye keresztényeknél és a hülye liberálisoknál, mert a saját maguk számára létrehozott szabadságjogokat és európai értékeket fegyverként fordítják ellenünk, alantas ebek ellen.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.11. 14:30:13

@doominogame:

A helyzet az, hogy a Home Office adatai szerint a bevándorlók több adót fizetnek, mint amennyit kivesznek a rendszerből.

www.profession.hu/cikk_kulfoldi_munka/20131107/ezert-hasznos-a-magyar-munkas-a-briteknek/3584

A segélyturizmus, amivel Cameron riogat, egyszerűen nem létezik. A bevándorlók óriási hányada dolgozni jön, és bőven többet adnak, mint amit vesznek a szociális hálóból.

Azt pedig kikérem magamnak, hogy dolgozó és adófizető emberként ne illessen meg ugyanaz a segélyezési rendszer, mint az ugyanúgy dolgozó és adót fizető britet. Nehogy már az adómat eltegyék, de a segélyt már pofára osszák. Én is finanszírozom a rendszert, sőt a munkára alig hajlandó brit fiatalság segélyét is jelenleg én is ugyanúgy fizetem.

nincs1itt 2014.01.11. 14:35:28

@komplikato: Közben eszembe jutott, hogy összesen az EU-ban durván 2 millió román és bolgár volt a nyitás előtt, főleg Spanyolországban, Portugáliában és az Olaszoknál. De a németeknél is 200 ezer körüli a számuk. Angliáról nem tudok adatokat.
De akik most indultak neki, azok sajnos tényleg a szegénységet, szociális és bűnügyi bajokat viszik magukkal. Zömükben!

martineden 2014.01.11. 14:36:39

@baliquez: Nem tudok mast mondani,ez tokeletes.Mar amit irtal.Gratula

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.11. 14:36:51

@baliquez: " Érted, idejönnek az EU-ba menekültként a teveszaros gyerekhadsereges homokföldjükről, aztán egy hónapon belül már jön a kiccsalád is, másod-unokatestvérekig bezárólag, százan, üvöltve-melldöngetve követelve maguknak lakhatást (többszintes családi házakat, polgári környéken) és annyi segélyt az önkoritól amennyit az őslakos, harminc évet ledolgozott nyugger nem kap."

Ilyen mikor volt?

"Aztán mikor letörökülnek a perzsaszőnyegre az ingyen kapott pecóban már egyből azon jár az eszük hogyan lehetne a sariát általánosan kötelezővé tenni mindenki számára a befogadó országban, meg hogy kéne még pár mecsetet építeni mert unatkoznak, meg egyébként is de leginkább mert a sok balfasz keresztény fölött ezzel csatát nyernek, bizonyítva Allah dicsőségét."

Már megint, fogalmad nincs, hogy milyen kevés az ilyen muszlim.

Az összes példádra elhiszem, hogy a brit muszlimok közötti szélsőséges mikrokisebbség így viselkedik, nade miért is kéne kollektive parázni emiatt az összes muszlimtól?

nincs1itt 2014.01.11. 14:40:04

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Figyelj, értelek és igazad van! De! Gondolkodj el, hogy mi történik akkor, ha lakókörnyezetedben felbukkan 1000 képzetlen, szegény, nyelvet nem beszélő? Ezektől sajnos nem várhatod, hogy hozzád hasonlóan gondolkodjanak, cselekedjenek, mivel eszük ágában sem volt(tisztelet a kivételnek), ahogy azt @baliquez: ki is fejtette igen érzékletesen!
Mivel ismerjük az ilyen "mentalitást" a magyar "wikingek" részéről, miszerint a jogaikkal durvára tisztában vannak, a kötelezettségeiket pedig kizárólag a kirekesztés és rasszizmus (a befogadó társadalom hibája,ki másé??!!) miatt nem tudják gyakorolni...

martineden 2014.01.11. 14:40:07

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Az összes példádra elhiszem, hogy a brit muszlimok közötti szélsőséges mikrokisebbség így viselkedik, nade miért is kéne kollektive parázni emiatt az összes muszlimtól....Mert nem a kisebbseguk viselkedik igy,hanem a 95 szazalekuk.A masik 5 pedig csak alcazza magat.

pandacsökiboborján 2014.01.11. 14:48:10

@Brix: ez igaz,de miért nem lázítanak mondjuk a németek ellen,abból is rengeteg van itt. Másrészt meg sztem inkább a cigányokkal van gondjuk...meg a moszlimokkal,de ez már ugye rasszizmus...a főnököm valamelyik nap kérdezte,hogyan lehetne még magyar kollégát szerezni? De mondtam neki,hogy nehezen,mert ennyi pénzért nem jönnek ide,mert a kontinensen jobban kereshetnek,pl Németországban...amúgy szakmunka szempontjából nem is a legjobb Britannia...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.11. 14:55:29

@nincs_itt:

"De! Gondolkodj el, hogy mi történik akkor, ha lakókörnyezetedben felbukkan 1000 képzetlen, szegény, nyelvet nem beszélő?"

Na ja, csak az a baj, hogy azok pont nem (csak) a muszlimok, és nem a többi bevándorló. A legtöbben beszélik a nyelvet, és van munkájuk.

Én Devonportban lakok, Plymouth egyik negyedében, és itt igen ronda közállapotok vannak. Az épületek elhanyagoltak, a munkanélküliség magas, a helyi hajléktalanszálló szépen belakott, a részeg üvöltözés fényes délben az utcán csak az "átlagos kedd" nevet viseli. A környék nevezetes még a helyi meth-függőktől, és a lecsúszott kurvákról. A szomszédom hátsó garázsban működtetett szerelőműhelye teljesen biztos, hogy illegális.

Ja, és a lakosság szinte teljes egészében fehér brit.

Nyugodtan olvass utána a helyi bűnözési statisztikáknak, és demográfiai adatoknak.

Szóval én olyan emberek közt élek, amelyektől a britek tartanak. Az iskolázatlan munkanélküliek között, akiknek alig van piacra dobható képesítésük. És baszdki, mind britek.

desw 2014.01.11. 15:22:40

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):

"Szóval én olyan emberek közt élek, amelyektől a britek tartanak. Az iskolázatlan munkanélküliek között, akiknek alig van piacra dobható képesítésük. És baszdki, mind britek."

:) Ezzel csak azt sikerült bizonyítanod, hogy a képzetlen, munkanélküli és segélyen tengő-lengő emberekkel bőrszíntől függetlenül csak a gond van. Ebből még nem következik az, hogy a segélyes paki jó gyerek.

indapass90210 2014.01.11. 15:24:35

@baliquez: éppen azt akartam kérdezni, hogy a briteket csak a kelet euróbaiak zavarják, vagy a négerek, arabok, pakik, indiaiak, bangladesiek is?

desw 2014.01.11. 15:26:36

@baliquez:

Mennyire igazad van! Csak sajnos a valóságot el kell hallgatni, mert az jogokat sért és ilyesmi.

Lófaszt! Amelyik bevándorlónak nem tetszik a befogadó ország vallása, szokásai,... az mehet haza a francba! Nem kötelező elviselni a befogadó ország "helytelen" szokásait, haza is lehet menni a picsába.

Az EU példája jól mutatja, hogy nem működik a multi-kulti baromság, csak egyre nagyobb felszültséget generál.

nincs1itt 2014.01.11. 15:27:33

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Te figyelj, ne lázadj!! Van ott elég a bajból, fehér britek is! Na akkor ehhez adjál hozzá, ugyanennyi, ugyanilyen románt/bolgárt, akik még a nyelvet sem ismerik.
Ugye éppen elég a "hazai" segélyes...

martineden 2014.01.11. 15:29:27

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Ismerek jo parat.Kozottuk ez az arany.Amugy olvasd el a korant es rajossz.Ha viszont itt tartunk,te mire alapoztal,hogy a torpoe kisebbseguk ilyen?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.11. 15:38:52

@martineden: Onnan, hogy velük dolgozom. A gyárban, ahol melózom, van bőven muszlim. Az egész városban arabok a kisboltosok és a kifőzdések. Azoknak a muszlimoknak nyomát nem láttam, akikről ti beszéltek. De nem zárom ki, hogy vannak, mivel olvasok róluk az újságban. És az újságok mindig kis csoportnyi renitens muszlimról beszélnek, sosincs szó még százas csoportokról sem. És 2,5 millió muszlim van az országban. Ebből egyértelműen az jön le, hogy nagyon kevesen lehetnek az ilyenek.

Másrészt, az UK-ban MOST a legjobbak a bűnözési adatok az elmúlt 30 évben. MOST, amikor több a külföldi, és főleg a muszlim, mint bármikor máskor. Ha most jobb, mint régen, amikor kevesebben voltak, akkor evidens, hogy nincs olyan sok közük hozzá...

en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_the_United_Kingdom

Ez egyébként konzisztens az Unióval, a bűnözés valahogy csökken, miközben egyesek mégis azt állítják, hogy bevándorló-hordák dúlják az utcákat.

Nyilvánvaló, hogy hazudnak.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.11. 15:44:37

@nincs_itt:

Csak az a baj, hogy de, a nyelvet a legtöbben ismerik, és ahogy a fenti linkekkel már jeleztem, hogy a Home Office (belügy) jutott maga arra a következtetésre, hogy az eddig bevándorlók között elhanyagolható a munkanélküliség, és a segélyek igénybevétele.

KEVESEBB, mint a briteké, az állam befizetői. Míg a brit fiatalok félelmetes, hogy mennyire kerülik a munkát, még akkor is, ha megkaphatnák, és kb. 10%-al többet vesznek ki az államkasszából, mint amit valaha belefizettek.

A legnagyobb szociális probléma a brit fiatalság morális és egzisztenciális válsága, a bevándorlás ennek a társadalomra gyakorolt negatív hatását enyhíti. Mégis a bevándorlókat ekézik, és a fiatalokat áldozatként tüntetik fel egyesek...

Cameron a bevándorlás témájában egyetlen értelmes, alátámasztott állítást nem fogalmazott meg. Csak ki szeretné fogni a szelet a UKIP vitorlájából.

desw 2014.01.11. 15:55:01

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):

"Míg a brit fiatalok félelmetes, hogy mennyire kerülik a munkát, még akkor is, ha megkaphatnák, és kb. 10%-al többet vesznek ki az államkasszából, mint amit valaha belefizettek."

Ez igaz, de ebből még mindig nem következik az, hogy a külföldi segélytúristák ellen nem kellene fellépni. Miért is kellene az angol adófizetőknek segélyt fizetni a képzetlen románnak, bolgárnak vagy akár magyarnak???

És azt ne felejtsd el, hogy amíg a segélyes pakinak feltehetően nincs szavazati joga (nem önk választásra gondolok), addig a britnek van. (lásd magyar szociális kiadások erőn felüli évenkénti emelése pl. nyugdíj)

"Cameron a bevándorlás témájában egyetlen értelmes, alátámasztott állítást nem fogalmazott meg. Csak ki szeretné fogni a szelet a UKIP vitorlájából. "

inforadio.hu/hir/kulfold/hir-607719

nincs1itt 2014.01.11. 16:03:13

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Ahogy mondtam, nem ismerem a brit viszonyokat, de a németet igen.
Az északi tartományokban, hatalmas probléma a kelet-európai bűnözés, szociális hálón élősködés. A muszlimok itt is tartják magukat a szokásaikhoz, vallási előírásaikhoz, ez is feszültség forrás. Viszont itt is azt látom a fiatalok körében amit Angliában is tapasztalsz.

dennisthemenace 2014.01.11. 16:13:25

@desw: Ot év itt tartózkodás után mindenkinek jár a szavazati jog.

dennisthemenace 2014.01.11. 16:16:15

@Dövan: Leginkabb a szomaliai "menekultek" zavarjak oket. A kelet-európiakkal nagyjaból elvannak. Bár nem veszik jó neven, mikor hullarészeg lengyelek uvoltoznek és pisálnak az utcán. Oké, brti kolykek is teszik ezt, de azok angolul beszélnek ezért nem annyira irritálja az átlag angolt.
A nyelvet alig beszéloket viszont nagyon nem szeretik.

desw 2014.01.11. 16:16:17

@dennisthemenace:

Az országos választásokhoz szerintem kell állampolgárság is, nem? Az önkormányzati választás az más, ott talán még 5 év sem kell.

tlvajferi 2014.01.11. 16:21:50

a bitek szerették a bevándorlókat, legalábbis azokat, akikre az alja munkát lehet bízni
őket most is szeretik

viszont a lengyelek, csehek, magyarok, románok, stb. bizonyos szempontból a jól fizetett britek állásait veszik el, illetve csökkentik a fizetésüket, hiszen kevesebbért is elvállalják a britek által hagyományosan kedvelt munkákat
londoni magyar orvos kb. kétharmadát kapja egy brit orvos bérének, de tapasztaltabb nála!!!

Krisz11 2014.01.11. 16:31:03

Nekünk magyaroknak a minél nagyobb szabadság az érdekünk. Az, hogy minél több bolgár román és magyar roma honfitársunk találja meg a számítását Angliában. Az ilyen intoleráns európaiatlan uszító politika ellen pedig, amit Cameron folytat EU szinten kellene fellépni. Európában nincs helye az ilyesfajta kirekesztő gondolkodásnak.

dennisthemenace 2014.01.11. 16:32:04

@desw: Nem kell. Permanent Residency-t kap ot év után, azzal ugyanolyan jogokat gyakorolhat, mint ha állampolgár lenne, de nem kaphat brit útlevelet. Nálam épp tegnap járt ket holgy a tanácstól, ellenorizni, hogy naprakész-e a lista.

dennisthemenace 2014.01.11. 16:33:12

@tlvajferi: Nettó hulyeség. Én minden munkahelyemen ugyanannyit kaptam eddig, mint a brit kollegaim.

Berzengő 2014.01.11. 17:29:16

@nincs_itt: Hagyjuk mar ezt a ciganyozas es romanozast, mert jaj eppen lattal egyet ami...

Ilyen alapon minket fel se szabadott volna venni, mert mi az elso adando alkalommal amikor mehettunk Nyugatra vegig loptuk Ausztriat.

retronom.hu/files/images/HPIM2132.preview.JPG

Ja, az mas...akkor hirtelen zavar a romanozas megfeleloje a NE LOPJ MAGYARozas ott.

sorhajóhadnagy 2014.01.11. 17:29:22

@nincs_itt:

Nem gondolom, hogy mindennapos lehet. Én gyakran járom az osztrák és német autópályákat, így elmondanám neked, hogy manapság mindegyik benzinkút be van kamerázva keresztül-kasul. Ha bárki fizetés nélkül lelép, nyomában lesz a szolgálatban levő autópálya-rendőrség összes járőre, kocsijukban a pillanatok alatt a fedélzeti számítógépre küldött nagy felbontású színes képekkel: az elkövetők, a családtagok, az autók rendszámmal. Néhány kilométeren belül elkapnák őket. Ezért egyetlen benzinkutas sem futna egy métert sem. A Polizei feladata. de ez annyira evidens a szintúgy tökig bekamerázott magyarországi töltőállomásokon is, hogy nagyon lúzernek kell lenni ahhoz, hogy valaki ilyesmivel próbálkozzon. Szerintem nem láttál te semmi ilyesmit, csak előadod a tutinak tűnő, de légből kapott sztorit. Csá.

Berzengő 2014.01.11. 17:31:42

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Menj Bristolba meg Bradfordba, Manchesterbe es latni fogsz.

nincs1itt 2014.01.11. 17:32:20

@Berzengő: engem az is zavart, sőt!

Powerpill 2014.01.11. 17:32:42

@baliquez: Teljességében egyet értek az általad leírtakkal. Én Augusztus óta Svédországban élek, és amit ott látni az teljesen elborzaszt. Gykorlatilag a városokban méterenként kisgyerekes lefátylazott nőket látni, az iskolai csoportok több mint a fele ránézésre nem svéd származású, viszont ezek a gyerekek már másod- illetve harmad generációs bevándorlók, tehát lehetne őket helyinek tekinteni. lehetNE, de nem lehet, mert Svédország és Norvégia nagyvárosaiban negyedek vannak, ahol már a közel-keletiek az urak, helyit nem is látni. Az iskolában, ahol én nyelvet tanulok a 80% muszlim bevándorló (én diplomás képzésen veszek részt, a nem diplomásoknak való nyelviskolában ez az arány 90-95% első ránézésre). Ezek egymás között élnek, nem is akarnak beilleszkedni. a nemi erőszakok 80%-ért fekete-afrikai muzulmánok felelősek svédországban.

Ugye láttuk tavaly mit csináltak Malmöben a kedves közel-keleti barátink, a rendőrség meg töketlenkedik velük, a kormány meg a seggüket is kinyalja. A fentieket természetesen látja mindenki, és iszonyatosan jön föl a szélsőjobb emiatt, főleg vidéken. Kicsit rémisztő képet vetítenek előre a tendenciák. Nagyon nem hinném, hogy a kelet-európaiakkal van elsősorban problémájuk a nyugati vezetőknek, csak ugyen azt hogy az arb menjen haza, nem ehet kimondani, mert az már milyen rasszista.

nincs1itt 2014.01.11. 17:34:50

@sorhajóhadnagy: Te gyakran járod az autópályákat, vagy csak mondasz valamit? Én itt élek, Németo.-ban tudom, hogy be van kamerázva. Nem egyszer fordultam meg azon a kúton, tömeg mindig volt, rengeteg nem osztrák és német rendszám is. De most láttam ilyesmit először.
Szerintem vegyél vissza az arcodból, kamionoskám...

Berzengő 2014.01.11. 17:36:34

@desw: ""Cameron a bevándorlás témájában egyetlen értelmes, alátámasztott állítást nem fogalmazott meg. Csak ki szeretné fogni a szelet a UKIP vitorlájából. ""

Ez az angolok "sziget-mentalitasa" miatt van.

Valakikkel MINDIG bajuk volt.

Eloszor az ir bevandorlok voltak akik "elveszik a munkat, meg reszegek",
aztan a karibi feketek akik meg "kabszeresek"
aztan az india, pakisztani,
aztan kozel-keleti
aztan jottek a lengyelek
utana a tobbi kelet-EUs
most meg a romanok, bolgarok.

Valakikre mindig fogtak a dolgokat, noha a bevandorlok nelkul az orszgauk meg evtizedek ota 3 napot nem lenne kepes mukodni (= EÜ azonnal meg is allna)

Berzengő 2014.01.11. 17:37:41

@nincs_itt: Es akkor mindannyian tolvajok vagyunk? Vagy a mi csatlakozasunkat is ellenezted?

Mert a romanozasbol ez jon le.

sorhajóhadnagy 2014.01.11. 17:43:27

Vagyis most láttál ilyet először, és eddig egyet. Ez belefér abba a statisztikában, hogy lehet egy-két nagyon hülye, aki ilyesmivel próbálkozik. Vagyis egyelőre nagyon távol van attól, hogy mindennaposnak lehessen nevezni. Ebben eddig egyetértünk, ugye? Mint ahogy abban is, hogy egyébként nagy az esélye, hogy rövid időn belül elkapták az illetőt. Még az is lehet, hogy valami nagyon csóró délkelet-európai volt, aki így akart egy időre államilag finanszírozott kosztot és kvártélyt biztosítani magának német vagy osztrák előzetesben, de mit tesz akkor népes családjával? A fentebbiekben szerintem nincs vita köztünk, de próbálj meg legközelebb ennél koherensebb és logikusabb érveléssel lenyűgözni. Szép estét.

nincs1itt 2014.01.11. 17:44:06

@Berzengő: Te most kötekedel, vagy olvasol is? Nem idézem az írásaimat, de NEM románoztam, viszont aktuális a téma, mert a románok és a bolgárok(nem románozok) most indulhatnak szabadon munkát vállalni.

De ha nem vetted volna észre, akkor éppen arról írtam, hogy láttam egy esetet, ami addig is előfordulhatott, de érdekes módon most MEGTÖRTÉNT. Csak annyit mondtam, általánosan (nem románozva), hogy akik nyelvtudás, szakma, képzettség és pénz(induló tőke) vágnak neki azok bizony nem lesznek jó hatással a társadalomra...
Mi nem világos ebből??

Berzengő 2014.01.11. 17:44:49

@Powerpill: PONTOSAN!

Eszak angliaban mar az is elofordult, hogy a helyi onkormanyzat levetette a karacsonyi posztert a templomrol, mert az (megszuletett az ur vagy hasonlo) az serti oket es jaj.

Kelet-Europaia ilyet sose fog kovetelni (meg az itt ciganyozok sem tudnak hasonlo szintut ellenuk felhozni)

desw 2014.01.11. 17:46:23

@sorhajóhadnagy:

"de ez annyira evidens a szintúgy tökig bekamerázott magyarországi töltőállomásokon is, hogy nagyon lúzernek kell lenni ahhoz, hogy valaki ilyesmivel próbálkozzon. "

Azért olvasd el ezt:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/12/12/fizetes_nelkul_tankolni_igy_csinaljak_a_profik/

A lényeg:

"Éva, a kút tulajdonosa enervált. Nem számít csodára, hiszen nem ez volt az első eset, nem is az utolsó. Megéri lopni, nem nagy a kockázat. A szabálysértési törvény módosítása óta egyre szaporodnak a hasonló esetek. Tavaly márciusban felemelték a tulajdon ellen elkövetett szabálysértés felső összeghatárát, így az addigi húszezer helyett ötvenezer forintig nem minősül bűncselekménynek az üzemanyaglopás. Nem jár érte börtön, ha valakit elkapnak."

desw 2014.01.11. 17:51:00

@Berzengő:

"Valakikre mindig fogtak a dolgokat, noha a bevandorlok nelkul az orszgauk meg evtizedek ota 3 napot nem lenne kepes mukodni (= EÜ azonnal meg is allna) "

Ebből nem következik az, hogy felesleges lépéseket tenni a szigorításra. Az egyenleg -- elvileg -- pozitív (a bevándorlók által fizetett adók mínusz a bevándorlóknak kifizett segélyek), de ettől még lehet csökkenteni a segélyeket, a kettő egymástól független.

Berzengő 2014.01.11. 17:52:56

@nincs_itt: Nem ketelkedtem hogy megtortent.

Na es akkor mi van?

Mi annyit loptunk az elso adando alkalommal (meg alom se volt akkor az EU csatlakozas) hogy kulom tablakkal kellett figyelmeztetni.

Es azota jobbak lettunk? A francokat itt meg a magyar kormany miniszterenek lanya is (!!!) bunozo volt Nyugaton, es a hirek mai napig tele hogy magyarok lanyokat futattnak (Hollandiaban stb.)

Ebbol akkor most milyen kovetkeztetest is akarsz levonni?

Berzengő 2014.01.11. 18:05:46

@desw: Persze lehet, semmi gond vele. Csak azt amit fentebb is mondtak.

Csokkenteni MINDENKINEK azonosan.

Persze az ugyanaz a dolog mint Magyarhonban, hogy fuj megelhetesi gyerekgyartok.
Rendben akkor ne legyen CSP es hasonlok.
Azt mar nem!!! Nekem az jar, jar, jar mondjak a ciganyozo magyarok.

J.László 2014.01.11. 18:20:57

Az angoloknak (is) elvette az eszét a PC-liberalizmus. Gyökérkednek az európai munkavállalókkal, a paki, nigger, stb. bevándorlóknak meg a seggüket nyalják ki, de legalábbis hozzájuk szólni nem mernek.

Olvasom a Múlt-Korben, hogy kibuktak az ausztrálok, a kanadaiak és új-zélandiak, mert az első világháborús brit megemlékezések az egykori gyarmatok esetében az afrikai és ázsiai országokra fognak koncentrálni. Míg az egykori "fehér" gyarmatokat leszarják (pl. ANZAC Gallipolinál). Puhapöcsök lettek az angolok is, nem vitás.

desw 2014.01.11. 18:26:59

@Berzengő:

Szerintem itt szó sincs arról, hogy csak és kizárólag a román és bolgár emigránsok segélyét vágnák meg.

Abban pedig nem látok problémát, sőt, helyesnek tartom, ha megpróbálják a segélytúristákat kizárni az országból. Angol és emigráns tróger van már elég, ebből nincs szükség importra.

ceezare 2014.01.11. 18:39:06

Anglia nem kulonbozik mas orszagoktol, valsag idejen mindig feleresodnek az ilyen idegen ellenes hangok, Tatcher idejen a pakikkal meg az indiaiakkal is ugyanezt jatszottak.

Nigel Farage (UKIP vezer) pusztan egy bohoc volt a EU parlamentben a valsag elott akin mindenki jol elszorakozott ahogy szivatta az EU kepviseloket, valsagota meg feljottek 9%-ra (otthon jo pelda a Jobbik erre), nyilvan nem kell magyarazni miert.

Amit egyebkent szemely szerint undoritonak talalok az az, h mindenkit besopornek egy kategoriaba, Eastern European, kesz...egyiknek sincs toke ahhoz h neven nevezze a dolgokat, mondjuk pl h a lengyelek szervezetten viszik ki az embereket abbol a celbol h segelyeket vegyenek fel, konretan ugynoksegeket mukodtetnek Angliaban es Lengyelorszagban is ilyen celokbol.
A magyarok 2012 elott szinte lathatatlanok voltak a statisztikakon, akkor is vmi 11 ezer emberrel kerultunk fel, kerdem en mi az a tobb tizezer lengyelhez meg litvanhoz kepest aki minden evben idejon, arrol nem is beszelve h egyetlen magyarral nem talalkoztam meg aki pl onkormanyzati lakast berelne (ugye ez az egyik UKIP altal szajkozott problema), ezzel szemben pl a bangladesiek vagy a pakik csaladonkent 3-4 ilyen lakast is megigenyelnek amit aztan kiadnak kulfoldieknek.

Az biztos h amig EU-n belul vannak addig ez az egesz csak hangulatkeltes szintjen marad ugyanis nem fog tudni olyan szabalyozast hozni ami csak Kelet Europaiakra ervenyes, egy olyan orszagnak mint pl Spanyolorszag meg nem mondhatja azt h ne gyertek ide mert akkor a tobb szazezer brit aki ott van egesz evben az is mehet vissza (erdekes egyebkent h pl a Spanyolokat meg se emlitik ebben a vitaban, pedig nagy szamban erkeznek es mindenfele szakma vagy nyelvtudas nelkul)

Cameron meg menni fog mert egy hiteltelen senkihazi, raadasul azok az emberek akiket evvel a retorikaval meg tud szolitani nem arrol hiresek h ket pubozas meg segelyfelvetel kozott elmennek szavazni.

desw 2014.01.11. 19:02:40

@ceezare:

"Anglia nem kulonbozik mas orszagoktol, valsag idejen mindig feleresodnek az ilyen idegen ellenes hangok,"

Azért valljuk be, nem alaptalanok ezek. Amíg jólét van, addig kevésbé érdekes az, hogy X milliárd kimegy az ablakon segélyre, de válság idején kevesebb állami bevétel mellett azért már jobban megnézzük, hogy hol is van pazarlás.

"Az biztos h amig EU-n belul vannak addig ez az egesz csak hangulatkeltes szintjen marad ugyanis nem fog tudni olyan szabalyozast hozni ami csak Kelet Europaiakra ervenyes"

A németek is ügyesen kiokoskodták azt, hogy minden külföldi állampolgár fizet majd az autópályáért, csak a német nem.

Az, hogy az első 3 hónapban nem kaphat segélyt senki, az milyen jogot sért?

"egy olyan orszagnak mint pl Spanyolorszag meg nem mondhatja azt h ne gyertek ide mert akkor a tobb szazezer brit aki ott van egesz evben az is mehet vissza"

Miért kellene akkor ezeknek az angoloknak visszamenni? Többnyire angol nyugdíjasok ezek.

"(erdekes egyebkent h pl a Spanyolokat meg se emlitik ebben a vitaban, pedig nagy szamban erkeznek es mindenfele szakma vagy nyelvtudas nelkul)"

A 3 hónapig nincs segély a spanyol bevándorlókat is érintené.

"Amit egyebkent szemely szerint undoritonak talalok az az, h mindenkit besopornek egy kategoriaba, Eastern European, kesz...egyiknek sincs toke ahhoz h neven nevezze a dolgokat"

Feltehetően nem a svédek és a norvégok vándorolnak segélyért Angliába.

Lovag Mihály 2014.01.11. 19:22:56

A Korán 3.11 szerint a muszlimok, azaz Mohammed próféta követői a legjobbak a népek közül. A Korán 98.6 szerint azok, akik nem hisznek az iszlámban, a Koránban és Mohamed prófétában, ide értve még a Könyv népeit is (azaz a zsidókat és a keresztényeket is), a pokol tüzére jutnak. A Korán 48.29 szerint Mohamed próféta Allah követe, és azok, akik vele vannak, keményen bánnak a hitetlenekkel (a nem muszlimokkal), viszont irgalmasak egymással (a muszlimokkal) szemben. Azért nem alkalmazkodnak, mert meg vannak győződve arról, hogy ők a felsőbbrendűek, mindenki más pedig alsóbbrendű. Soha nem is fognak alkalmazkodni, amint azt számos nyugat-európai, kanadai, amerikai és ausztráliai példa is alátámasztja. Dzsihád (kombinált, azaz nyílt ÉS fedett háború az iszlám győzelméért). A dzsihád szó eredeti jelentése küzdelem. A Koránban a jelentése küzdelem (harc, háború) azért, hogy a világ minden országa muszlim országgá váljon. A Korán 9.29 szerint a hívőknek (a muszlimoknak) harcolniuk kell azok ellen, akik nem hisznek Allahban, vagy a Végítélet Napjában; vagy akik nem tiltják azt, amit Allah vagy Mohamed próféta megtiltott; vagy akik nem hisznek az igaz vallásban (az iszlámban), amíg azok alávetettségbe nem esnek, alázatosan nem fizetik a dzsizját (a hűségadót a muszlimok részére), és át nem érzik alávetett helyzetüket. A muszlimok szerint, egy zsidó vagy egy keresztény az alábbi három lehetőség közül választhat:

1. áttér az iszlámra
2. fizeti a dzsizját, és alávetett, másodrendű állampolgárként él
3. meghal

Ha valaki azonban nem zsidó és nem keresztény, akkor csak két választása van:

1. felveszi az iszlám vallást
2. meghal

Ha a muszlimok erősek, akkor a dzsihádot erővel, nyílt módon kell végrehajtaniuk. Ha a muszlimok gyengék, akkor megtévesztéssel, szaporodással, és egyéb fedett módon kell küzdeniük addig, amíg eléggé meg nem erősödnek ahhoz, hogy nyílt harcban győzzenek. Éppen ezért értelmezhetetlen az a nyugatiak körében elterjedt, hímező-hámozó kifejezés, hogy van „szélsőséges” muszlim, meg van „mérsékelt” muszlim. Szó sincs erről. Mindkettő ugyanazt a cél akarja elérni, csak más eszközökkel: az egyik ordítva és fegyvert rázva, a másik mosolyogva és alattomosan.

Dzsizja (nem muszlimok hűségadója a muszlimok részére): A nem muszlimok által, a muszlimok részére fizetett hűségadó, mellyel a nem muszlimok elismerik alávetettségüket (lásd Korán 9.29). Amikor egy muszlim elveszi egy debreceni kereskedő áruját, vagy felveszi a segélyt, miközben a szabadságjogok ellen kampányol, és szidja a befogadó országot, akkor tulajdonképpen beszedi a dzsizját.

Dhimmi (alávetett, másodrendű személy) A dhimmi olyan nem muszlim személy, aki addig, amíg nem kritizálja a muszlimokat, elfogadja alávetettségét, és fizeti a hűségadót, életben maradhat. Ha ezeket megszegi, bármi megtehető vele. A muszlim és a dhimmi viszonya hasonló, mint a maffia és a boltos viszonya. Ameddig ez utóbbi hallgat, engedelmeskedik, és fizet az előbbinek, addig éldegélhet. Ellenben ha makacskodik…
Takija (megtévesztés) alkalmazása. A Korán 3.28 szerint a hívők (a muszlimok) ne keressék a barátságot a hitetlenekkel (a nem muszlimokkal), kivéve, ha veszély fenyegeti őket azok által. Abu Darda, Mohamed próféta harcostársa ezt így fogalmazta meg: „A hitetlenek (nem muszlimok) arcába mosolygunk, miközben a szívünk átkozza őket”.

♔batyu♔ 2014.01.11. 19:28:03

Ez teljesen olyan mint a libsi=zsidó. "Kelet-Európai" egyszerűen cigányt jelent. Mindenki tudja, de senki nem reklamálhat, hiszen nem cigányt mondtak.

(Mondhatnának a britek "fiatalt" is, az is jó, de nem olvassák a magyar médiát)

nincs1itt 2014.01.11. 19:37:29

@Berzengő: Akkor TE loptál??!! Mert én nem!!
Takarodj a jó bánatba!

Electrolo 2014.01.11. 19:49:32

Nem. Ez nem demagógia meg nem is válsztási propaganda. Persze az, de valós igény kielégítésén alapul, nem a politikusok gerjesztik.
Csak a valós hangulatra adott válaszreakció.

Tényleg utálja a nép a kelet-európaiakat.
Miért ?
1. mert munkahelyeket vesznek el,
2. mert sokan bunkó módon viselkednek,
3. túl sokan vannak: van olyan gyár, ahol a
dolgozók fele lengyel meg litván,
4. egyszerüen mert nem angolok.

Kérdezem én mit szólna a magyar lakosság ha arányaiban csak negyed annyi bevándorló érkezne M.o-ra mint Angliába ?

Megmondom: a Jobbik 50 ezres tömegtámogatással már a Kossuth téren követelné, hogy mondjon le a belügyminiszter.
Ennyit a toleranciák különbözöségéröl.

Hogy ezt a választásokkor a politikusok kihasználják ? Naná. Az a dolguk, hogy a lakosság kedvére tegyenek, ezért vannak.
Ráadásul ez pénzbe se kerül. Csak meg kell vonni tölük (Kel.Eur.)a tartózkodás jogát.
Ez a legolcsóbb intézkedés, meg még a figyelmet is eltereli a valszeg "drágább" témákról.

Teljesen érthetö.

fifibá55 2014.01.11. 19:54:45

Egy tegnapi osztrák újságcikk arról szólt, hogy komoly gondot fog okozni a legutóbbi brüsszeli üzenet, miszerint az unió tagállamaiban azoknak is korlátozás nélkül kell részesülniük a szociális juttatásokból, akik nem dolgoznak, pontosabban nem keresnek munkát.
Ennek az a németországi ügy adja a hátterét, hogy egy román asszony 2010-ben odaköltözött, egy napot sem dolgozott, de azóta is felveszi a segélyeket. Mikor a segélyező szerv ezt abbahagyta, a nő bírósághoz fordult, és a német bíróság végül az európai bíróságtól kért állásfoglalást, ez a közeljövőben várható. Ezt előzte meg az említett brüsszeli kijelentés, ami a tisztán szociális népvándorlásnak adna zöld utat és amit a német pénzügyminiszter szimplán "eurokrata őrület"-ként minősített. Emiatt is elkerülhetetlen lesz a négy alapszabadság újraértelmezése.

fifibá55 2014.01.11. 20:00:58

@Lovag Mihály: Múlt héten egy mecsetben olvastam, hogy - állításuk szerint - 2030-ra a Föld lakosságának több, mint egyharmada az iszlám követője lesz, és a jelenlegi népszaporulat alapján 2050-re több európai országban (FR, BE) a lakosság egynegyede már iszlám vallású lesz. A számokkal biztos lehet vitatkozni, de a trenddel nehezen.

Lovag Mihály 2014.01.11. 20:14:43

@fifibá55: alapvetően a népszaporulattal történő hódítás ma sokkal megbízhatóbb fegyver, mint az atom. hosszú és lassú, de nincs ellenszere és biztos a győzelem.

Sírköves Slomó 2014.01.11. 20:20:02

@Elektro_ló: Ez így van te fasz de azért a hazád mert megengedhet magának olyat amit mástól nem türünk el.

Kapiskálod te retardált?

desw 2014.01.11. 20:26:09

Nem csoda, hogy ennyire kiakadtak a román és bolgár politikusok. Gondolom abban bíztak, hogy végre lelép tőlük néhány százezer segélyes analfabéta, akik a jővőben Anglia és Németország szoc. rendszerét fogják dézsmálni.

Jó lenne, ha maradna 1-2 élhető ország az EU-n belül, mert ez a szocialista demagóg mindenkinek jogai vannak és kötelezettsége semmi politika be fogja dönteni az egész EU-t.

aleb19 2014.01.11. 20:59:39

angliaban a politikusbarmok nem a nyuggereket vettek meg kilora az elmult evtizedekben hanem a kepzetle-butus-lustakat ezert nem merik megvonni ezektol a segelyeket

borzimorzi 2014.01.11. 21:20:38

@Brix: Nincs lehetőség lájkolni, úgyhogy ezt választom: +1!
Amellett, hogy Cameronnak inkább örülnie kellene, amiért K-Európából sok olyan ember megy oda, aki rendesen dolgozik, adózik, fel kellene fognia azt is, hogy ezek ez emberek semmiféle fenyegetést nem jelentenek. Ha nem lesz munka, egyszerűen hazamennek Lengyelországba, Szlovákiába, Magyarországra stb. Egyikük kultúrájában sem az van benne, hogy ha valami nem tetszik, akkor fel kell robbantani a metrót. Vagy ha elegen vagyunk, akkor államot kell létrehozni az államban, és a saját kis enklávénkban a saját, vallási alapú jogrendünket érvényesíteni (pl. sharia), tekintet nélkül arra, hogy az összeegyeztethetetlen az alapvető emberi jogokkal. A briteknek valóban elegük van a bevándorló hátterű egyedekből, de nem azokból, akiket Cameron ostoroz. Hanem azokkal, akik robbantgatnak, akik saját, barbár szokásrendjüket próbálják ráerőszakolni a britekre is, akik tényszerűen dologtalanok, fosztogatják a szociális ellátó rendszert és általánosságban összeférhetetlenek. Na, ezekkel Cameron nem mer ujjat húzni...

Üdv:
b

borzimorzi 2014.01.11. 21:34:35

@baliquez: Ez pontosan így van.
Üdv:
b

Neocon 2014.01.11. 21:46:41

Most eloszor regisztraltam es fogok is szavazni az Eu valasztason. Ennyit tudok tenni a Ukip ellen.

borzimorzi 2014.01.11. 21:56:00

@Lovag Mihály: Azért van neki ellenszere.

Ezek az emberek évezredeken keresztül alkalmazkodtak a brutál afrikai és közel-keleti napsütéshez és azok közt a körülmények közt érzik jól magukat. Itt meg hideg van. Munka is egyre kevesebb van nekik, mert a lengyel jobban dolgozik és nem pofázik, hogy miért nincsen halal kaja a munkahelyi menzán. Pláne nem perel emiatt, meg nem is fenyegetőzik merénylettel. Az ellenszenv borítékolhatóan nő a hasznot nem hajtó, afikai és közel-keleti bevándorlók ellen.

Plusz hely is lesz nekik hamarosan eredeti szülőföldjükön, vagy annak közelében, ahol számukra megfelelőbbek a klimatikus viszonyok is. Egyiptomban már ölik egymást, igaz, még nem áll a bál teljes tűzerővel, de nem soká az lesz. Szíriában polgárháború dúl. Irak dettó. Ruanda 1994-ben megmutatta, mire képesek az afrikai feketék alig pár hónap alatt, ha népirtásra kerül a sor.

A Nyugat a maga részéről hagyja szépen, hadd öljék egymást, elvégre az ő országaik ezek. 5-10 év alatt megfogyatkozik a népesség ezekben a régiókban a fegyveres konfliktusok, az AIDS és más betegségek miatt. Akkor aztán lesz hely azoknak, akik Európában már nemkívánatosak.

Én így látom.

Üdv:
b

Lovag Mihály 2014.01.11. 23:02:48

@borzimorzi: Szerintem meg nem fognak visszamenni. Akármilyen is lesz Afrika, itt Európában mindig kényelmesebb lesz élni. Elsősorban ezzel van baj, ha itt elszaporodnak. üdv, LM

komplikato 2014.01.11. 23:12:03

@nincs_itt: Így már értem, mondjuk azért kérdeztem rá, mert nem volt világos.

Electrolo 2014.01.11. 23:31:40

@Sírköves Slomó: Szerintem az a retardált aki szerint valaki olyat engedhet meg magának amit másoktól nem tür el.
Ez a a Te speciális demokrácia-értelmezésed !
Te goromba faszkalap !

Electrolo 2014.01.11. 23:46:06

@Brix: Te mondd te melyik bolygón élsz ?
"...dolgozni és vállalkozni jöttek..."
Szarni fognak rá ha az ö munkahelyeiket veszik el. Az az ö országuk, kapizsgálod már ? Az nem az USA.
Szerinted M.o-n mit szólna a lakosság, ha egy üzemben a fele munkás román, bolgár, cseh, szlovák vagy szerb, tök mindegy milyen lenne ?
Hm ?
Te barátom, te 1 idealista vagy.

komplikato 2014.01.12. 00:50:27

@Elektro_ló: "Szarni fognak rá ha az ö munkahelyeiket veszik el"

Az a legszebb az egészben, hogy nem is igaz. Itt arról van szó, hogy akkora odaát a segély mértéke ami mellett nem éri meg nekik elmenni "alantas" azaz keveset fizető melót végezni, így csak a bevándorló "söpredék" hajlandó elvégezni a melót. Szóval itt ha tényleg érdemben akarnak lépni, ahhoz kevés a bevándorlók korlátozása, rá kell venniük az otthon üldögélő réteget a melóra. Pl. leviszik a segélyeket ...

borzimorzi 2014.01.12. 10:37:17

@Lovag Mihály: Nem vitatom, hogy a te verziód jóval valószínűbb.
Kérdés, hogy Európa meddig tud ennyire vonzó lenni. Szerintem nem örökké. Itt mindig drágább lesz az élet, mert importáljuk az energiahordozókat.
Üdv:
b

Lovag Mihály 2014.01.12. 10:54:15

@borzimorzi: viszonyítás kérdése az egész. egy afrikainak mindig, egy kínainak nem feltétlen vonzó az EU.

Electrolo 2014.01.12. 12:04:04

@baliquez: Ez így van sajnos. Nagyon igaz. És erröl a befogadó nemzetek tehetnek: Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Ausztria, az egész EU.
Nem értem, ezt ök nem veszik észre ?

na4 2014.01.12. 18:32:40

@desw: Pontosan így van!

borzimorzi 2014.01.14. 14:45:41

@Elektro_ló: Ha Magyarországon lennének olyan üzemek, amelyeket azért itt és nem a Távol-Keleten létesít a tulajdonos tőkés társaság, mert itt jó sok lengyel, magyar, szlovák stb. munkást talál bele, akkor a fenekünket vernénk a plafonba örömünkben. Most is van 3 ilyen, a 3 autógyár: Audi, Opel Mercedes. Bár lenne még 5 ilyen.
Üdv:
b

borzimorzi 2014.01.14. 14:54:27

@komplikato: Miért abba kellene nekünk belepofáznunk, hogy mit csináljanak az angol politikusok? Ha egy kicsit is kompetens külügyünk lenne, akkor szarnánk mi Cameronra, egyből a tőkésekkel tárgyalnánk. Gyere, pajtás, Magyarországra, hozd az autógyáradat is, itt nem problémázunk rajta, hogy lengyeleket, litvánokat, észteket, letteket is foglalkoztatsz. Mondjuk, a beilleszkedni nem hajlandó, csak turbófokozatban szaporodni óhajtó abroszfejűekből nem kérünk, ha lehet. De azok nem is fognak jönni, mert Angliában kellemesebb a segélyekből élni.

Aztán majd Cameron azt oldja meg, hogy az országából ne legyen 20 éven belül Pakisztán 2.0, ha tudja. Az az ő dolga. A miénk viszont az, hogy annyi tőkeerős vállalkozást csábítsunk Magyarországra, amennyit csak bírunk.

Üdv:
b

borzimorzi 2014.01.14. 14:58:06

@Lovag Mihály: Viszont afrikaiakat nem vagyunk kötelesek fogadni, őrájuk nem vonatkozik az EU-n belüli dolgok szabad áramlása. Előttük le kéne zárni a határokat, de nagyon gyorsan. Azt a rengeteg EU-s forrást, amit eddig belepumpáltunk a mediterrán határállamokba, csak, hogy elkerüljék a csődöt, eztán címkézve kell adni. Határvédelemre, konkrétan.

Volt ezen a kontinensen is baj elég 2000 év alatt, mégis megoldottuk helyben. Nem mentünk az afrikaiak nyakára. Hát, oldják meg ők is a bajaikat helyben.

Üdv:
b
süti beállítások módosítása