Európai Unió leülhet, egyes

2015. szeptember 21.

Hosszú évek agóniája után az Európai Unió lassan tényleg elhalálozik. Jó volt, szép volt, de köszönjük, ennyi bőven elég volt. A brüsszeli eurokraták és a hurráoptimista európai politikusok persze most is pozitívak, és hisznek a túlélésben, mert ugye az Unió mindig mindent túlél. Ám ma mégis úgy tűnik, hogy a menekültválság az utolsó csepp lehetett abban a bizonyos pohárban.

Mostani formájában az Európai Unió hamarosan megszűnik létezni. Köszönhető ez rengeteg középszerű uniós politikusnak, döntéshozónak, csak pénzben és beosztásban gondolkodó eurokratáknak, a túlzott jólétnek, messze földön híres ötlettelenségnek és cselekvőképtelenségnek, a nemzetállamok fennmaradásának, és még ezeregy másik tényezőnek. Persze ez valahol kódolva volt a rendszerbe, hiszen hosszú távon egy olyan szervezet nem maradhat egyben, ahol kevesebb, mint a tagok fele hajlandó gondolkodni a föderalizmusról. Lehet, hogy a németek, a hollandok és a belgák valamikor a múltban ebben gondolkodtak, sőt még az is lehet, hogy néhány elborult francia (pl. Schuman és Monnet) is hasonló nevezőn volt, de az élet és a politika nem állt melléjük, mert nem is állhatott. Többször írtam már arról, hogy amennyire forradalmi és jó gondolat Európa egyesítése egy közös politikai és gazdasági szervezetbe, harmonizált rendszerekkel, annyira kivitelezhetetlen is.

Elsőként azért, mert egy ilyen képződmény határozott, eltökélt, nagy formátumú államférfiakat kíván. Olyanokat, akik szorult helyzetben is tiszta fejjel tudnak gondolkodni, akik példát tudnak mutatni másoknak, és akikben az egységes Európa eszménye soha egyetlen percig nem kérdőjeleződik meg. Márpedig ezek a politikusok régen kihaltak az európai politikai elitből. Egy Merkel, egy Hollande, vagy egy Cameron kanyarban sincsen egy Adenauerhez, egy Thatcherhöz, vagy egy Mitterandhoz képest. Előbbiek nagy része ugyanis már csak a második világháború utáni fellendülés és béke évtizedeit élték meg, az újjáépítés kínkeserves nehézségeit, a nélkülözéseket, vagy a keleti blokk üldöztetéseit és megfélemlítéseit nem. Nyugat-Európában ma egyes egyedül talán Angela Merkel mondhatja el magáról, hogy tudja honnan indult Európa és miért jobb az egység, mint a széthúzás, ám az ő visszafogott, szürke, görcsösen középre húzó személyisége édeskevés az Unió sikeréhez. És ezt a hiányosságot a mostani európai menekültválság tűélesen be is bizonyította mindenki számára. Persze kérdés, hogy miért várunk előremutató gondolatokat, valódi államférfiúi kiállást a ma Európáját alakító politikusoktól, akik egytől egyig közvélemény-kutatásokban hívő karrierpolitikusok, akiknek sokkal fontosabb egy választási győzelem és a saját pozíciójuk, mint az országuk és az EU jövője.

euhalal.jpg

Másodsorban azért, mert Európa nyugati fele soha nem akarta igazán megérteni annak keleti felét. A mosolygás, bájolgás és hátba veregetés mindig ment, ahogy az amúgy lenni szokott, azonban a tényleges megértésre való hajlandóság elmaradt. Fasiztázni, mucsázni, kettősmércét alkalmazni, vagy értetlenkedni, hogy valaki nem úgy viselkedik, mint ahogy mi szoktunk, persze lehet, csak az nem szül bizalmat. Hosszú irodalma van az uniós szolidaritás hiányának, és ez a mostani menekültválsággal még jobban elmélyült és felszínre került. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a szocializmus pusztítása alól felszabadult, társadalmilag-gazdaságilag-politikailag mégis súlyosan megtört, meggyötört, klasszikus középosztályát vesztett Kelet-Európa (és a diktatúrák rémuralma után szintén nulláról induló Dél-Európa) ne tehetett volna többet a nyugati-európai felzárkózásért. Tehetett volna. Véleményem szerint azonban az, amit az utóbbi 10 évben a nagyobb, vagy uniós szinten rutinosabb államok művelnek a szegényebb, elmaradottabb, később csatlakozó országokkal, elképesztően szomorú. Ezeknek az országoknak ugyanis nemcsak, sőt nem elsősorban pénzre lett volna szüksége, hanem iránymutatásra, megértésre és szakmai támogatásra, hogy milyen is valódi demokráciát csinálni, megélni és fejleszteni. Ehelyett idő előtt beengedték őket az EU-ba, mielőtt még ezt megértették volna és alkalmazták volna, majd elkezdték őket mucsázni, korruptozni, hogy hogyan lehet az, hogy a pénz ellenére nem fejlődnek úgy, ahogy (állítólag) elvárható lenne, és most ott tartunk, ahol. Európa vezetői ugyanis igazán soha nem értették meg, hogy több Európát nem erőszakkal kell / lehet elérni, és nem is mind több pénzzel, hanem meggyőzéssel, példamutatással.       

Végezetül pedig azért, mert Európa elfelejtett Európa maradni. Felvilágosodás, vallás- és szólásszabadság, a mások tisztelete, állam és egyház szétválasztása, komoly történelmi hagyományok és büszke öntudat, ismerős? Nem igazán? Nem csoda. Az 1968-as balos diákmozgalmak, a multikulti, a második világháború utáni szociális ellátórendszerek, a mindent átitató politikai korrektség, na meg a brutális médiaközpontúság térdre rogyasztotta az öreg kontinenst. Aki ma azt mondja, hogy meg kell őrizni Európa judeo-keresztény gyökereit, és keretek közé kell szorítani az iszlám terjedését, az azonnal iszlamofób, rasszista, borúsabb napokon náci lesz. Aki ma azt mondja, hogy el kell gondolkodni a nyugdíjrendszerek teljes átalakításán, mert a mai nyugdíjak nem fenntarthatók, azt azonnal neoliberális agitátornak, bizonyos kelet-európai körökben nagyapáink gyilkosának titulálják. Aki ma azt mondja, hogy haderőt kell fejleszteni, vagy, hogy az uniós határokat minden erővel meg kell védenünk, azt azonnal szélsőjobboldalinak bélyegzik. És, hogy mi történik ezalatt a világban? Többnyire fejlődik. A határok határozott védelme úgy látszik csak itt Európában meglepő, az amerikaiaknak nincs vele gondja. A migránsok szigorú ellenőrzése, mielőtt bebocsátást nyernének a kontinensre, úgy látszik csak itt Európában meglepő, az ausztráloknak nincs vele gondja. Tragikus.

Összefoglalva tehát miközben a világ jelentős része fejlődik, büszke gyökereire és határozottan védi azokat, mi egymásra mutogatunk, úton-útfélen bélyegezzük egymást, és azon pörgünk, hogy ki az unión belül a nagyobb baloldali, a nagyobb konzervatív, a nagyobb liberális, és kik nem azok. El fog jönni azonban az idő, amikor ennek már nem lesz értelme, mert vagy elveszítünk mindent, amik vagyunk és voltunk. A kultúránk, az értékeink, történelmi vívmányaink a múlt feledésébe vesznek. Esetleg fennmaradunk nyomokban, de erőnk, globális varázsunk, gyökereink elgyengülnek. A világ új, magabiztos nagyhatalmai számára pedig csak élő panoptikum leszünk, hogy lám, ez az Európa remek hely lehetett, de a középszerűség, a kényelmesség, a szűklátókörű szembenállás, illetve a minden alapot nélkülöző idealizmus végleg megsebezte. Vagy fennmaradunk, és Európa évszázada felvirrad.

Ma még talán bármelyik eshetőségre van esély, és ez hatalmas szerencsénk. Az időnk azonban fogy. Az egymás iránti szolidaritásunk fogy. Az értelmes, eltökélt, az európai egységben hívő politikusaink fogynak. Két dolog nő mindössze: a mindent átitató, mételyező politikai korrektség és a képmutatás. Jó lenne velük leszámolni, Európa évei ugyanis lejáróban vannak. Kár lenne veszni hagyni.

Németh Áron Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://diplomaci.blog.hu/api/trackback/id/tr527805594

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Németh Áron Attila: Európai Unió leülhet, egyes 2015.09.21. 11:52:07

Mostani formájában az Európai Unió hamarosan megszűnik létezni. Köszönhető ez rengeteg középszerű uniós politikusnak, döntéshozónak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hoesett 2015.09.21. 17:04:18

Európa a világ beteg embere :)

Toportyán Zsóti 2015.09.21. 17:41:17

Ajrópa is azokkal kűzd akikkel mindenki más,belül a kokainmámorban úszó banksterekkel és a multikkal akik maguknak hozzák a törvényeket,kívül a szociopata diktátorzsenikkel.

Alick 2015.09.21. 18:34:14

Lényegre törő összefoglaló.

midnight coder 2015.09.21. 19:43:45

@Toportyán Zsóti: Tudtad, hogy az iszlamista bevándorlók mennyien szenvednek ettől a betegségtől ?

midnight coder 2015.09.21. 19:50:14

Jó írás. Ami kimaradt, hogy az elmúlt 30 év európai politikájának hála, a kontinens amúgy is a futottak még kategóriába került minden szempontból. A másik ami kimaradt, az az, hogy nincs kihez felzárkózni. Ez Nyugat-Európa nem az a Nyigat-Európa ami felhalmozta azokat az értékeket amivel a mai utódok villognak.
A mai nyugati politikusok olyanok, mint a gazdag apuka hülye gyereke.

Brix 2015.09.21. 20:04:12

Igen, a nyugatnak a volt keleti blokk országait jobban fel kellett volna zárkóztatni, mert a csatlakozás óta ,alig volt érdemi konvergencia a fejlettség tekintetében.
Csak piacként és olcsó munakerőforrásként kellettünk nekik, így Európa nem tudott igazán egyesülni, sem lelkiekben sem az életviszonyok tekintetében
Most , pedig már késő a föderalizációhoz... Kelet-Közép-Európa a saját , nemzeti útját fogja járni, migránsok nélkül...

Buchhalter 2015.09.21. 20:22:51

Jó,korrekt írás.Hátha az EU urai feleszmélnek.Szerintem is szükség van haderő fejlesztésre és újbóli határellenőrzésre.

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.21. 20:26:55

Érdekes és jó poszt, én nem temetném még az EU-t teljesen. Szerintem inkább valami lazább szövetségi formává fog átalakulni, ami inkább gazdasági téren fog uniót alkotni, és kevesebb közös politka lesz majd. Lesznek normák, amiket betartanak majd az egyszerűbb árumozgás érdekében, de ilyen nagyon magas szintű dolgok, mint mondjuk közös menekültügy vagy pénz már nem lesz benne a csomagban, mert az nagyon feszegeti a különböző nemzetállamok egyedi érdekeit.

Börtönbe most már a fideszesekkel! 2015.09.21. 20:28:03

Na, a magyar paraszt megint leváltotta azt az ostoba Árópát. Jól megaszonta neki, hogy már megint az egész világ hülye, bezzeg ő vitte valamire.
Igaz nem többre mint hogy kádári proliból orbáni röhgöz kötött jobbágy lett.
Ezért harcolt az elmúlt 25 évben a hülyéje. És a hülyéje még osztaná másoknak az észt.

Börtönbe most már a fideszesekkel! 2015.09.21. 20:41:57

"Európa elfelejtett Európa maradni. Felvilágosodás, vallás- és szólásszabadság, a mások tisztelete, állam és egyház szétválasztása,"

Hát ez marha jó! Pont ezt csinálta mindig is Európa (kivéve a barbár magyarokat)

Az európaiak (kivéve a magyarokat) felvilágosult emberek, akik nem fossák össze magukat egy más bőrszínü embertársuktól, mondván ezek meg akarnak ölni minket, meg akarják erőszakolni a nőket, meg ezektől mindenféle betegséget elkapok.

Az európaiak (kivéve a magyarokat) gyakorolják a vallás szabadságot, nem diszkriminálnak senkit aszerint, hogy muszlim, megélhetési keresztény vagy nagy-magyarország méretü ateista.

Az európaiak (kivéve a magyarokat) tisztelik másokat, és küldenek lövész dandárokat a migránsokra, hanem éppúgy megsegítik őket, ahogyanm megsegítették 56-ban a magyarokat.

Szánalom egy társadalom, ezzel van amúgy tele a világ összes ,médiája.

különvélemény2 2015.09.21. 20:46:03

"Ezeknek az országoknak ugyanis nemcsak, sőt nem elsősorban pénzre lett volna szüksége, hanem iránymutatásra, megértésre és szakmai támogatásra, hogy milyen is valódi demokráciát csinálni, megélni és fejleszteni."

Hagyjuk már, az első pillanatban gyarmatként tekintettek a csatlakozó országokra.
Nem véletlenül lett felvásárolva és bezárva minden üzem, bolthálózat, gyár, akármi.
Ma például, ha illatszert akarsz venni, akkor ott van a DM, Shlecker, Douglas, Rossmann. Az összes német. Melyik hozott bármi újat, amit az Azúr pl. nem tudott? Ja, semelyik, csak a piacszerzés volt a cél.

Így nem lehet demokráciát fejleszteni, így csak kiszívni lehet a lét, amit próbálnak EU-s támogatással részben kompenzálni, de persze azt is csak utakra, meg hasonló fejlesztésekre, hogy nekik könnyebb legyen szállítani az árut.

Börtönbe most már a fideszesekkel! 2015.09.21. 20:49:13

@Brix: "Igen, a nyugatnak a volt keleti blokk országait jobban fel kellett volna zárkóztatni"

Ezt nektek az elmúlt 25 év alatt ezerszer megajánlotta a Nyugat, de ti idióták midnen lehetőséget sikeresen elkúrtatok.
Bebizonyosodott,. hogy túl hülye a magyar ahhoz, hogy európai legyen: Csak a posztkomcsikat sírtátok vissza, csak a birkalét az ami kell nektek, de nem Európa meg a fejlődés.

Ezt most már ők is látják, innentől magasra szarnak rátok, egész addig, amíg nektek az ilyen hibbant mélysötét suttyó orbánok kellenek.

Börtönbe most már a fideszesekkel! 2015.09.21. 20:51:26

@különvélemény2:

Vlagyivosztokban még van Azúr, miért nem költözöl oda, ha ezután a színvonal után sóvárogsz? Valszeg még Trabantjuk is van meg Trapper farmerjük. meg nyugatra való utazási lehetőségük 3 évente 100 eurós valutakeretre.

vuvuvu2 2015.09.21. 20:52:09

@Brix: "Csak piacként és olcsó munakerőforrásként kellettünk nekik, így Európa nem tudott igazán egyesülni, sem lelkiekben sem az életviszonyok tekintetében"

Igen, ez egy nagyon lényeges szempont. A posztot átlengi valami 25 évvel ezelőtti naivitás arról, hogy bármiféle segítséget várhatunk nyugattól.

Szembe kell azzal nézni, hogy a 90-es évek elején nyugaton már kezdett kifulladni a klasszikus jóléti modell. Egy.hallgatóként jártam Hollandiában akkor, és ott már 90-ben tudtak arról, hogy a társadalom elöregszik, már akkor (!!!) gondot okozott a fiatal diplomások munkanálkülisége, a szoc. háló fenntartathatatlansága, a munkanélküliség stb., ennek ellenére a nyugat tolta be ezerszám a fiatalokat a haszontalan papírgyártó bolognai rendszerbe. A helyzet felvállalása helyett kapóra jött hogy lehullt a vasfüggöny, és átmenetileg hozzájutottak a vasfüggöny mögött 1/olcsón cégekhez, 2/piachoz, 3/munkaerőhöz. Ezzel kb. a válságig kihúzták, de ma már ez kevés. Nem lesz addig változás, amíg a nyugati átlag proli ragaszkodik az életszínvonalához, az őt irányító korrupt elittel együtt, és amíg a keleti átlag proli még mindig elhiszi hogy joga van a nyugati életszínvonalhoz, és ahhoz hogy cukrászdája lehet Bécsben, miközben a saját elitje kilopja a szemét is.

különvélemény2 2015.09.21. 20:54:58

@Börtönbe most már a fideszesekkel!:

A rám írt válaszaidat nem számolják a pártközpontban, ne fáraszd magad.
Nem mellesleg neked kellene költöznöd hungarofób társaidhoz valami szektás táborba, ahova járni szoktatok. Felesleges itt uszítanod.

különvélemény2 2015.09.21. 21:01:46

@vuvuvu2:

Már a 80-as években elkezdődött, elég megnézni az USA statisztikákat, 30 éve nem nőtt a medián reálbér jelenértéken.
Magyarul 30 éve egy centit sem fejlődött a gazdaság egy átlagember szemében. Csak a gazdagok rétege emelkedett és szűkült folyamatosan.

panelburzsuj 2015.09.21. 21:07:38

@vuvuvu2:
"már 90-ben tudtak arról, hogy a társadalom elöregszik"

Le voltak maradva: Magyarországon már a hatvanas években föllángolt a "kicsi vagy kocsi" vita - és már az is egyenes folytatása volt a húszas-harmincas évek "egyke"-kínlódásának.

Az önzés, mohóság, kényelemvágy univerzális: a különbség csak annyi, hogy melyik társadalom meddig képes ezeket a "vágyakat" összeomlás nélkül egyre csak följebb turbózni.

Dr.Hook 2015.09.21. 21:40:54

@Börtönbe most már a fideszesekkel!: Ez az írás ez milyen már, de tényleg. Ez a "barbár magyarok" szöveg ezt honnan, melyik olvasmányélményedből ragadt a kis fejedbe? A magyarok, pont úgy mint a többi nép, (kivéve téged) néha jók, néha kevésbé, Te nettó h_lye vagy és egy végtelenségig elfogult, de a világ összes(!) médiáját jól ismerő tájékozott szakértőnek hiszed magad. Gratula!

Dr.Hook 2015.09.21. 21:48:26

@vuvuvu2: Egyetértek, én ezt a svédeknél tapasztaltam, érzékeltem először a 80-as évek végén. A nyugati átlagproli nagyon jó meghatározás, az angolokra, írekre illik ma leginkább.

Dr.Hook 2015.09.21. 21:58:13

@panelburzsuj: A Ratkó - korszakot kihagytad. A két háború közötti időszak egykézése nem volt országos jelenség, a gazdag paraszti családok "megoldása" volt a birtok aprózódásának vélt és valós félelme miatt. A kicsi vagy kocsi vita, nem volt igazi vita, persze, hogy a kocsi-telek-nyaraló-karrier győzött egy lazán kezelt hiánytársadalomban.

panelburzsuj 2015.09.21. 22:25:41

@Dr.Hook:
Kihagytam, mert nem demográfiai kisregényt, hanem kommentet írtam.

Egyébként a Ratkó-korszak még inkább alátámasztja a mondandómat: azok a magyarok, akik többé-kevésbé szabadon dönthettek az "önmegvalósítás" és az "áldozathozatal" között, a múltban is nagyobb számban választották az előbbit. Mára pedig általánossá vált.

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2015.09.21. 22:26:55

@Börtönbe most már a fideszesekkel!: Ha tényleg ezt gondolod Európáról, talán ideje volna meglátogatni. Nem, nem azért mondom, hogy parasztkodjak, halál komolyan. Az a fajta integráció, amit európainak hirdetnek, csak papíron létetik. Zárt idegen kultúrák élnek párhuzamosan a hagyományos európai kultúra mellett, miközben a regnáló politikusok valamennyi országban éltetik a multikulturalizmust, épp csak ők maguk nem kívánják kivenni a részüket belőle. Azok a végtelenül jóságosnak, tolránsnak tűnő politikusok, akik ennek a patyomkin Európának az arculatát meghatározzák, valójában a secuval védett ház, a luxusautó és a zárt parkolójú irodaház inverz gettójából figyelik a külvilágot, anélkül, hogy benne kellene élniük. Nem tudok olyan ismert német baloldali politikusról, akinek híre ment volna, mert az arab vagy ázsiai negyedben él az általa annyira imádott idegen kultúra kellős közepében.

Exploiter 2015.09.21. 22:50:05

@Börtönbe most már a fideszesekkel!:

Tényleg nem tudom megítélni, hogy vajon hányan érezhetnek hasonlóan, de egy elég jellegzetes tünetegyüttest produkálsz.
Gondolom, minden népnek vannak tagjai, akik minden nyomorúságukat abból vezetik le, hogy épp oda születtek, ahova.
Hasonlít ez a szélsőjobbhoz, csak nem a zsidók a hibásak, hanem épp itt a magyarok.
Siralmas élet lehet, szomorú ez.

hétköznapi libsizmus 2015.09.21. 22:56:06

Utolsó tánc a süllyedő Titanicon Conchita Wursttal. Ez lesz Európa búcsúbulija

Rwindx 2015.09.21. 23:22:18

Lényeglátó írás.

Ditk4 2015.09.21. 23:31:18

Tetszik az írás, sok igazság is van benne. De azért azt megkérdezném, mire gondolt a nagyrabecsült szerző: mikor volt Európa remek hely? És kiknek? Kicsit nosztalgikus és idealizáló ez a kép. Nem is olyan régen ezen a remek helyen zajlott a világ legborzalmasabb háborúja. Aztán egy vasfüggöny vágta ketté. Vagy azelőtt? Akkor meg nagy birodalmak játszótere volt. Szóval sosem volt ez annyira remek hely. A kultúra és tudomány, a humanizmus virágzásával párhuzamosan állandóan volt diszkrimináció (etnikai, vallási, gazdasági), háborúk, járványok stb.

Brix 2015.09.21. 23:31:42

@Börtönbe most már a fideszesekkel!: Ide figyelj! Neked csak a szar tud fröcsögni a szádból , a folyamatos Orbánozással, de érvekkel nem tudod megcáfolni , amit írtam. Nem véletlenül vagytok ballibek ott, ahol most vagytok: marginális társadalmi támogatottság és teljes hiteltelenség..

skye8 2015.09.22. 03:54:37

Korrekt iras, en a menekultugy kapcsan megertem a kelet-europai orszagok ellenkezeset, Magyarország vagy Romania nem kanada vagy Australia ahol rengeteg rassz el egymas mellett.ezt Merkel nagyvonaluan elfelejti,egyetlen erdeke hogy Europa megmentojenek tuntesse fel magat, csak azt nem ertem miert.a sajat szavazoi fogjak megutalni.

igazi Ténytár 2015.09.22. 04:46:28

@Ditk4: Pontosan. Eppen az 2VH utani resz az ami Európa történelmében a leghosszabb háború nélküli időszak...

Hoppá az sem igaz, hisz volt egy kis jó népirtás itt alattunk a 90-es évek elején.
Számláló újra indul.
Van 25 ev békeidőszak és akkor ugye most Ukrajna...
Számláló újra indul.

De ha az európai ember olyan mint ahogy a Matrix-ban Agent Smith mondta:. Az ember csak a nyomorúságon, szenvedésen keresztül tudja a létezését értelmezni.

Itt az európai ember csak az állandó nacionalista háborúskodásban képes élni, a bekes EU-val nem tud mit kezdeni.

igazi Ténytár 2015.09.22. 04:54:01

@ MACI: jó gondolat Európa egyesítése egy közös politikai és gazdasági szervezetbe, harmonizált rendszerekkel, annyira kivitelezhetetlen is.

Egyetlen apro dolgot feljetesz el de sajnos azon bukik az egesz es azert tud az usa mukodni pedig sokkal katyvaszabb, kuluralisan sokkszinubb helzyetbol indult.

NINCS KÖZÖS NYELV!

Addig amíg nem lesz, nem is lesz soha U.S.of Europe.

A hülye, paranoid mentalitás miatt nincs.
Mert jaj ha lenne kötelező közös nyelv akkor meghal a magyar...Igaz Svájc köszöni szépen jól el van a 3 nyelvével.

Az irigy nacionalizmus miatt nincs.
Mi? Hogy nem a francia a közös (noha mindenki angolul társalog turistaként a világban) de felháborító! Lasd a giccs Euroviziot is Franciául is kell beolvasni, nem németül amit többen használnak az EU-ban.

igazi Ténytár 2015.09.22. 05:04:34

@Börtönbe most már a fideszesekkel!: A helyzet rosszabb. Az hagyján, hogy az lett amit Kertesz Akos megjósolt es a magyar csak diktatúrában érzi jól magát (igaz ez egész EU-ra lásd előbbi írásom).

A baj, az éppen a HASZONLESŐ mentalitás és az hogy ezt az EU lazán hagyta.

Ide az EU-s támogatást (csak abból van itt valami mar 10 éve anélkül az égadta világon semmi sem lenne itt) mert nekünk az jár, de a kötelezettségek a mar nem szabadságharc Brüsszel ellen!

Persze ezt nem csak mi csináljuk, de a legpofátlanabbul, leghangosabban sajnos igen.

Ditk4 2015.09.22. 05:19:11

@igazi Ténytár: Miért gondoljuk, hogy van európai ember meg másmilyen ember? Miért lenne az európai más, mint a többi. Ha ezt mint alapvetést el tudjuk fogadni, máris nincs min csodálkozni.

igazi Ténytár 2015.09.22. 05:20:54

@ A migránsok szigorú ellenőrzése, mielőtt bebocsátást nyernének a kontinensre, úgy látszik csak itt Európában meglepő, az ausztráloknak nincs vele gondja. Tragikus.

1, Mégis csak börtöntöltelékek leszármazottai mit vársz? ;-)

Komolyra fordítva: Úgy hogy óceán vesz körül, az egyetlen határod és távol mindenkitől a világ végén vagy, úgy könnyű!

Raadasul van egy tok szegeny sziget a kozeledben akiknek fizethetsz, hogy ott parkoltasd a migránsokat. Európában hol csinálod?

Az egyiptomi milliárdos egy semmi görög szigetet meg akart venni, de a hülyék államcsődben sem adjak el nekik, inkább menjen minden migráns a fővárosukba meg az országon at, de akkor se adunk el egy darab lakatlan földet se, mert...

Az USA se működne így mint ma ha Oroszország helyen lett volna és amerikában az orosz állam. De dettó fordítva is ha az orosz állam lett volna olyan magas életszínvonalú végig mint az usa és oda akarna mindenki betelepülni.

A jóléti Kanada pedig mar rég megszűnt volna a migráció által, ha nem az USA és az északi sark védené a hatarait.

2, Tudod nem Ausztráliában volt 6 milliós holokauszt meg, náci népirtás és világháború nem is olyan rég.

Ne felejtsük mar el, hogy ha Merkel vagy bárki más népet mondana olyan szöveget mint Orbán/Fidesz éppen mar az egész világon botrány és bojkott lenne. Pedig ugye csak ugyanazt mondanak. Ez nem a németek, vagy zsidók hibája. Angolok, oroszok, de Kína is nacizna őket azonnal.

igazi Ténytár 2015.09.22. 05:31:24

@Ditk4: Mert igaz.

Ha kulturálisan kérded mindig az jön elő hogy de ez Európa nem usa vagy azsia.
Itt nincs fegyveres gyilkosság özön mint az USA-ban mert ez Európa.
Itt nincs kizsákmányolt éhbérért kulimunkázó ázsiai népesség mert ez Európa.
Itt nincs profit orientált szívtelen egészségügy mint az USA-ban, mert ez Európa.

A röhej az, hogy a fentiek ellenére a mindennapokban viszont itt nacionalista magyar, francia, angol stb mindenki és csak majd utána jönnek azzal amivel egyébként dicsekedik az európai népesség. (az USA-ban AMERIKAIAK elsősorban és utána büszke ír, mexikói stb származottak)

Ez nem baj, csak akkor el kell fogadni, hogy itt mindig is haboruskodas, irigykedes, belhezas lesz nem osszefogas.

igazi Ténytár 2015.09.22. 05:35:21

@Ditk4: A járványt nem hoznám ide. Annak semmi köze, az mindenütt volt mindig. Annak semmi köze az ilyen-olyan kultúrához, az biológia.

igazi Ténytár 2015.09.22. 05:55:53

@Ditk4: Miért lenne az európai más, mint a többi.

Mert más!

1, Európai nem fogadja el soha (meg a legelvakultabb szélsőjobbos se), hogy az a legyen mindenkinek fegyvere, meg ne legyen állami egészségügy, se nyugdíj, se éves, több hónapos GYES/GYED vagy ne legyen minimum 21 napos éves szabadság, mint az USA-ban (vagy Japán).

A migráns kérdés is ezen bukik szerintem. Egyszerű a megoldás. Nincs senkinek, egyetlen állampolgárnak sem, semmi állami szociális juttatás aztán akkor nem jönnek. Miiiiiiii?!, azt mar nem fogadja el egyetlen egy európai sem !

2, Európai nem fogadja el többet a felvilágosodás után hogy az a vallási diktatúra legyen mint a közel-keleten. De meg azelőtt se nagyon fogadta el ugye. Fel sem tudjuk fogni, hogy a migránsoknak az miért jó otthon.

Láthatod itthon is hogy megy a melldöngető mi keresztények vagyunk védjük a kultúránkat, de közben a Pápa hülye, nem tudja mit beszél mondjak meg az orthodox katolikusaink is.

Na most képzeld el hogy akkor ki fogadna itt el az EU-ban azt ami Iránban van pl.?

3. Jóléti Európai nem fogadja el (persze ez változni fog ha csődbe megy mindenki) hogy egy marék rizsért dolgozzon egész életében mint 2 millaird embernek napi elete Azsiaban.
Plusz az 1 pontban említett szociális háló eltörlését se fogadja, mikozben Afrikában, Indiában, Del-kelet Azsiaban azt se tudjak az mi, Usaban meg nem hisznek benne.

Lásd meg most is a 2008-as összeomlás és munkanélküliség mellett is mennyi munka van amit európai ember nem hajlandó elvégezni. Aztán csodálkozunk hogy miért kell migráns.

nu pagagyí 2015.09.22. 07:10:46

Szerintem Európának az a történelmi küldetése, hogy hozzájáruljon és ösztönözze a világ egységesülését. Ez biztosan nem fog menni, ha bezárkózik. Nyilván ehhez a világ bármely részén élők számára vonzó elvekkel kell rendelkeznie és ez biztosan nem a keresztény vallás erőltetése, hanem az emberi jogok tisztelete lehet. Az is biztos, hogy nyers erőszakkal sem lehet semmit sem elérni, az erőszakos konszolidációk rövidtávon ugyan békét teremtenek, hosszabb távon gyűlöletet. Európának az angolszász világgal és más fejlett demokráciákkal összefogva arra kell törekednie, hogy ne diktátorokat, hanem a népeiket alkotó embereket nyerje meg. Európa mai gyengesége abból adódik, hogy eltávolodott a 68-as eszméktől, vezető rétege képmutató lett, a humánum és önzetlenség puszta szlogen, amellyel leplezhetik önző érdekeiket.

nu pagagyí 2015.09.22. 07:32:57

@Brix: Rajtunk kívül, szinte az összes Kelet-Európai EU-ország felzárkózik. A csehek, a baltiak, a szlovákok és a lengyelek is.

Azt hiszem, a hiba bennünk van. Mi nem felhasználtuk, hanem elkótyavetyéltük az uniós támogatásokat, nem ösztönöztük, hanem gátoltuk a vállalkozási kultúrát (mutyik, földadásvétel korlátozása, büntetlen korrupció és adócsalás, a teljesítmény-elv figyelmen kívül hagyása). Vezetőink nem felemelték a nemzetet, hanem sötétségben tartották, az embereket megvédték a gondolkodástól.

gmihaly 2015.09.22. 08:05:25

Mint Kardos dr. valamelyik Eötvös Csöpi-filmben a két, egymástól távolodni készülő csónakokon egyensúlyozva:"Megyünk Európába" - majd a csónakok eltávolodnak egymástól, ő pedig klakkban-frakkban a vízbe pottyan.
Más: Nem kellett volna egykoron tiszteletlenül leszólni más európai nemzetek "sérelmi politikáját". A gaz Bourbonok, a csibész Habsburgok (német-római császárként a fritzeket is ide értve), a pökhendi Windsorok...Most aztán igen csak nehéz lesz ezeken a sérelmeken túllépni, mivel a globális-multinacionális média segítségével Valakik - nemcsak a nyilvánosság elé lépő, sokszor hülye politikusok még tovább élezték a helyzetet, holmi "értékekre","alapelvekre" hivatkozva. A legokosabb az lenne, ha az elnyilatkozó, magukat sokszor pojácává silányító politikusok sorba állva mondanák:"Bocsi, hülye voltam, nem úgy gondoltam, ahogyan a média találgatott". De az eurobürokrata "ügyvitelesek" sem takarózhatnak azzal, hogy: "utasításra (parancsra) tettem". Amúgy pedig az egykoron kialakult "diplomácia" is alapos "korszerűsítésre" szorul. Továbbgondolva: Ha valaha is lesz Európai Egyesült Álmok és belőle kifejlődik az Európai Egyesült Államok, akkor feltehetőleg "közös" lesz a had-, pénz-, és a külügy is, akárcsak a néhai, szétzúzott (Lásd Edvard Benes jövőre 100 éves röpiratát) Osztrák-Magyar Monarchiában. Lehet, hogy arra is megy a játék, hogy az államok külügyérei és diplomatái ne váljanak feleslegessé?

különvélemény2 2015.09.22. 08:08:39

@nu pagagyí: "Szerintem Európának az a történelmi küldetése, hogy hozzájáruljon és ösztönözze a világ egységesülését."

Ez valami ezoterikus dolog? Németországnak 25 év és 2 billió euró nem volt elég, hogy keletnémeteket egy szintbe hozza, te meg a világot akarod egyesíteni?

"Ez biztosan nem fog menni, ha bezárkózik."

Bezárkózik? Menj már el bármelyik nyugat-európai nagyvárosba, szinte csak bevándorlókat látsz az utcán.

gmihaly 2015.09.22. 08:09:02

@nu pagagyí: Azok a komprádor libsik!

gmihaly 2015.09.22. 08:11:24

@nu pagagyí: Azok a nyugati marxista szimpatizáns "beütések"!

Kivlov 2015.09.22. 08:24:53

Az EU ebben a formában egy vicc, egy kamuközösség.
Ha nem lesz belőle tényleges Európai Egyesült Államok, nincs értelme tovább.

nu pagagyí 2015.09.22. 09:10:40

@különvélemény2: Semmi gond nincs azzal, ha Európában is keverednek a népek, hiszen az európaiak is ott vannak minden kontinensen, a világ minden városában.

Tudományos libsizmus 2015.09.22. 09:49:35

Még Németország sem tudott tisztességesen egyesülni. Hogy a csudába lenne ez elvárható 28 különböző nációtól? Az EU-t meg kellett volna hagyni Közös Piacnak, aminek indult.

Tudományos libsizmus 2015.09.22. 09:52:38

@nu pagagyí:
Hát, ezen jót nevettem:
"Európa mai gyengesége abból adódik, hogy eltávolodott a 68-as eszméktől..."

Európa gyengesége ma éppenséggel abból adódik, hogy a "nyugat" bedőlt a '68-as eszméknek, de szólj senkinek.

A liberális mindig kétféleképpen manipulál:
1.) átírja a valóságot,
2.) felcseréli az okot az okozattal.

szamaritánus 2015.09.22. 10:18:40

@nu pagagyí: én kurvára nem akarok egységes világot.

különvélemény2 2015.09.22. 10:29:53

@nu pagagyí:
A keveredéssel nincs is baj, a konyhában is naponta összekeversz dolgokat, csakhogy azt szépen óvatosan teszed, folyamatos kevergetés mellett. Ha nagy lendülettel beleöntöd az egyiket a másikba, akkor nem keveredés lesz, hanem egy kurta nagy káosz a konyhában is.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 10:30:41

@Tudományos libsizmus:

Na ja..

Hálás vagyok a sorsnak, hogy nem Gyurcsány és a többi ballib majom kormányozza ma Magyarországot, akik már rég feladták volna az országot, és tálcán nyújtották volna át az illegális bevándorló hordáknak.

Aki beengedi a honfoglalókat, annak el lesz foglalva az országa.

A többiek megvédik magukat, ahogy tudják.

Minnél több ballib majmot cserélnek le az EU egyes tagországai, annál több joga lesz a tagállamoknak megvédeni magukat a honfoglalóktól.

Márpedig elég sok ballib kormány fog lecserélődni a közeljövőben EU szerte.
Szerencsére.

Akkor majd megállítjuk az illegális bevándorlást EU szerte.
Addig csak az országot tudjuk megvédeni.

A ballibek picsogása, csak egy üzenet, hogy jó úton haladunk.

Velemenyem szerint.... 2015.09.22. 10:45:30

Rémesen gyenge poszt, emocionális és bár sajnos írástudásról árulkodik, valós ismereteket eléggé mellőz. Jól tükrözi, hogy mekkora gond van a fejekben otthon.

Személy szerint úgy gondolom, hogy az EU fő gondja (általában) hogy nincs elég sok belőle. Ez azt jelenti hogy az EU decentralizált nem csak intézményileg, de politikailag. Megy a széthúzás, olyan gerinctelen politikusokkal, mint Cameron (vagy a skót pojácák), aki bár tisztában van vele, hogy még az ő tekintélyes és nagy múltú országának sincs jövője az EU-n kívül (vagy ugyanez a skótokkal a UK-n kívül), de a saját hatalmukért mégis azt hazudják a fő irányra ráunt választóiknak, amit azok majd érkekesnek találnak . Cameron a tűzzel játszik hogy hatalmon lehessen, nyomatja a marhaságokat, majd hirtelen úgy tűnik, hogy az egész xarkupac amit összelapátolt, most rá fog dőlni, hála a szintén már csak magukra gondoló politikai ellenfeleinek...

Az EU fő baja hogy helyi szinten a politikusok csak a saját népszerűségüket kergetik, és ez a politikai PR mindig is az EU kárára ment, szinte minden országban.

Ugyanakkor pont a gyakorlatias megközelítés ami miatt az EU mindig túlélt. Nincs olvasztótégely, nincs ideológia, mint a SZU kommunizmusa vagy a nacionalizmus, mint egyes EU tagállamok, vagy az USA esetében. Egyes, mert Belgium, Spanyolorszég Németország vagy Olaszország eleve nem egységes. Ezen felül a az EU-n belül is látványosan eltér a szekularizált, afrikai gyarmataival szoros szimbiózist alkotó Franciaország és a keresztény gyökerű (?) történelem által megnyomorított és a sokszínűségétől megfosztott Kelet-Európa.

chrisred 2015.09.22. 11:05:59

Az európai közéletet az a fogyasztói gondolkodás tette tönkre, hogy a politika is csak egy termék, a politikusok gyártják titokzatos összetevőkből a politikagyárban, nekünk semmi más dolgunk, csak hogy elfogyasszuk a becsomagolt terméket.

A francokat! A politikus a szakképzetlen és szemtelen kisinas, aki mindig potyázna, ha nem figyel oda a mester. Seggbe kell rúgni, ha leáll a keze, és akkor is megrángatni a fülét, ha nem érdemli meg, mert így tudni fogja, hogy örökké rajta van a szemünk.

Netuddki. 2015.09.22. 11:19:38

"Európa nyugati fele soha nem akarta igazán megérteni annak keleti felét."

Abban bizony van némi felelőssége a "nyugatnak", hogy a "rendszerváltás" után magukra hagyták a kádár rendszerben szocializálódott magyarokat. Ez az oka, hogy mára a maffiózó, bűnöző orbán és haverjai rátelepedhettek Magyarországra.
Pár 10 év gyámság kellett volna az országnak ahol előbb megerősödnek a civilek és tizedannyiért börtöbne kerülne az a politikus aki olyasmit megenged magának mint a fent említett nem éppen úriemberek.

Mellesleg ugyanez az ok, amiért a menekültek jönnek ma az EU boldogabbik felébe. Nem elég 1 diktátort elkergetni, kinyírni. A demokrácia alapjait is meg kellett volna termeteni ezekben az országokban, és főleg elszedni tőlük a fegyvereket.

Exploiter 2015.09.22. 12:30:33

@chrisred:

Ezzel tökéletesen egyetértek. A jó politikus fél a következményektől. Az a mi hibánk, ha nem félnek eléggé.

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.09.22. 12:57:42

@igazi Ténytár: Az EU valóban a bábeli zűrzavar képét mutatja, ami közös nyelv híján soha nem válik összehangolt államszövetséggé. Olyan ez, mint a rossz házasság: meg kellett próbálni, mert csak így szerezhettünk bizonyosságot.

TRattler 2015.09.22. 13:25:12

A valódi válasz a helyzet megoldására Julius Evola: Pogány imperializmus c. munkájában rejlik.
Európának nem megőriznie - hanem megszabadulnia kell a gyengeségét okozó és fojtogató semita kulturális-szellemi-vallási befolyástól, és a Római Birodalmi - sőt az azt megelőző értékrendhez és szemlélethez visszatérni szükséges.

Velemenyem szerint.... 2015.09.22. 14:23:23

@bértrollbosszantó_kovi1970: ""rendszerváltás" után magukra hagyták a kádár rendszerben szocializálódott magyarokat.". Ez nem igaz. Amikor akartuk, ők biztosították a lehetőséget, pl egyoldalú kereskedelmi kedvezmények révén. Ezért jött hozzánk az Audi vagy a Suzuki (és még több száz cég), nem a magyar piac miatt.

Mit értesz gyámság alatt? Nem pont gyámság alatt voltunk 40 évig? Pont arról szólt a rendszerváltás, hogy szembe kell nézni egy új lehetőséggel. Akik halogatták az átalakítást azok csak az időt vesztették...

@nu pagagyí: ez az említett szociális háló az alapja a nyugati társadalomnak és jelentős részben a világgazdaságnak. Ez akadályozta meg hogy Marx és Engels amúgy releváns gondolatai megvalósuljanak. És pont ennek hiánya miatt alakult ki a Lenini szörnyszülött kommunizmus. Nem alulról vezérelve hanem felülről kitalálva valódi elfajzott rémálomként (mint a parasztok kiéheztetése és városokba kényszerítése a munkásosztály megteremtése érdekében).

Nyugati társadalmakat épp a kompromisszum különbözteti meg, hogy készek ésszerűen változtatni, amikor kell, mielőtt az egész elfajul,

Balt 2015.09.23. 15:21:38

@Börtönbe most már a fideszesekkel!: "Az európaiak (kivéve a magyarokat) gyakorolják a vallás szabadságot, nem diszkriminálnak senkit aszerint"

Csak jelzem, hogy Svédországban az államvallás volt még 20 éve is evangélikus. De nem is ezért van kiakadva Ali, hanem mert Svédország "hazudott nekik": :))
mandiner.hu/cikk/20150923_azt_mondtak_svedorszag_a_szabadsag_foldje_hazudtak_nekunk_tiltakozas_a_nem_kozponti_elhelyezes_ellen

Balt 2015.09.23. 15:40:45

@Velemenyem szerint....: Őőő, Cameron épp - pártja euroszkeptikus részével szemben - épp a bennmaradásra buzdított még nemrégiben; meglehet, pont a migráció fogja az X-est jelenteni a 19-en, amire a lapot húzta. A skótok viszont maradnának az EU-ban, pláne akkor, ha az angolok eleveznek. Szép is ez: róka fogta csuka.

kotyesz 2015.09.29. 12:01:29

Felborult a program , a Kárpát medence és a balkán még mindig foglalt. Ha minket integráltak volna (nyugat európai szétosztás) , akkor ma bécstől Jászvásárig és gdansktól Koszovóig terjedően van egy hatalmas EURÁBIA hot-spot menekülttábor. Ahonnét időnként 1-1 csoportot szükség szerint behívnak (Orvosok, Mérnökök stb.) a többieket etetik a majdnem lejárt (rugalmas szavatossági idő) ételeikkel és különböző Eu-s pályázati lehetőségekkel szórakoztatják őket.
süti beállítások módosítása